ראש הממשלה ורעייתו מסיימים היום (רביעי) את הנופש שלהם ברמת הגולן, ובינתיים המשטרה התחייבה לאפשר למוחים נגדם להפגין במרחק של עד 400 מטרים מהמלון. כך נקבע בתום דיון שנערך הבוקר בבג"ץ בעתירה שהגישו מוחים נגד המהפכה המשפטית בדרישה לאפשר להם להפגין סמוך למלון שבו נופשים בנימין ושרה נתניהו במושב נווה אטי"ב.
בעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד המשטרה, טענו המפגינים על פגיעה "לא מידתית" בחופש המחאה. יומיים אחר שבני הזוג נתניהו החלו את חופשתם במלון פנדה במושב, המשטרה אפשרה למוחים כבר אתמול להפגין במרחק של עד 300 מטר מאתר הנופש.
2 צפייה בגלריה
מחאה בנווה אטי"ב
מחאה בנווה אטי"ב
המחאה בנווה אטי"ב
(צילום: JALAA MAREY / AFP)
נציגת הפרקליטות, שהגיבה בשם המשטרה לעתירה, אמרה בדיון הבוקר: "ראש הממשלה נמצא בחופשה פרטית, זה התקבל לאחר סידורי אבטחה והחלטות ממשלה".
היא הוסיפה: "הדברים התקבלו בהתאם לסיכונים בתא השטח. משיקולי אבטחת ראש הממשלה - הציר שהוביל ליישוב היה חייב להיות פתוח. ההנחיה הייתה שאי אפשר לחסום את הציר, רק תושבים או אורחים של תושבים היו רשאים להיכנס, לכן היה צורך לבדוק".
השופטת רות רונן, שדנה בעתירה עם השופטים נעם סולברג ודוד מינץ, שאלה את נציגת הפרקליטות: "המפגינים יכולים להגיע עכשיו אם הם רוצים?", והיא השיבה: "זה כפוף להערכת מצב בשטח. אבל אם מדובר באותה כמות אנשים כמו אתמול - כן. אם תגיע כמות הרבה יותר גדולה, המשטרה תצטרך לעשות הערכת מצב חדשה".
בתום הדיון החליטה מארגנת המחאה במושב אמי קליין למשוך את העתירה, לאחר שהמשטרה הבטיחה לא לעצור אוטובוסים ולאפשר כאמור למוחים להפגין במרחק של 400 מטר מהמלון. השופט סולברג ציין בדברי הסיכום שהיו תקלות מצד המשטרה מבלי למתוח עליה ביקורת: "אחרי ששמענו ורשמנו אצלנו, גם אם היו תקלות מסוימות, העתירה מיצתה את עצמה".
הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול מקום חופשתם של בני הזוג נתניהו
(צילום: אפי שריר, אמיר שושני)

למרות ההתחייבות למרחק ההפגנה מהמלון, המשטרה הדגישה כמה סייגים ובכללם מקרה של כמות גדולה יותר של מוחים שייאלץ אותה לפעול בדרכים שונות. כמו כן סוכם על כך שאחד הצירים באזור יישאר פתוח ללא התמקמות של מפגינים מטעמי אבטחת ראש הממשלה ודרכי מילוט.
עו"ד גונן בן יצחק, שייצג את העותרת קליין, אמר בתום הדיון: "המשטרה פעלה בימים האחרונים לא על פי חוק, אני חושב שבית המשפט הבין את זה. במדינת חוק המשטרה לא יכולה להוריד אנשים מהאוטובוסים ולבדוק תעודות זהות סתם, היא לא יכולה לחסום יישוב שלם רק כי מישהו חשוב בא להתארח. אנחנו מתכוונים לפתוח בהליך משמעתי נגד המשטרה".
במהלך הלילה עוכבו לחקירה כמה מפגינים שהרעישו בסמוך למלון באמצעות מערכת הגברה רבת עוצמה. המפגינים שוחררו אחרי חקירתם במשטרת קצרין.
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול מקום חופשתם של בני הזוג נתניהו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול מקום חופשתם של בני הזוג נתניהו
(צילום: אפי שריר )
ביום שני הפגינו עשרות בני אדם מחוץ לשער המושב, ובמקביל הכניסה לתחומי נאסר על-ידי המשטרה. משה רדמן, ממובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית, אמר אז על רקע התמונות מהמושב הנצור: "זה כבר לא נווה אטי"ב, זה נווה רודן".
עד אתמול מנעה כאמור המשטרה כניסה לתחומי המושב, ואפשרה רק לתושבים ולאורחים רשומים לעשות זאת. לדברי פעילי המחאה, המשטרה אף מנעה ממפגינים להתמקם בנקודות נוספות שמרוחקות מהמושב, ולא אפשרה למפגינים שעשו את הלילה באוהלים להתקרב לתחומו.