נערים מכיתה ט' בבית ספר תיכון בנגב השתמשו בבינה מלאכותית כדי ליצור תוכן פורנוגרפי שבו שילבו תמונות של תלמידות בבית הספר, והפיצו אותו.
המקרה נודע להנהלת בית הספר ביום שלישי שעבר ודווח לשיטור הקהילתי. באותו ערב התקיים אירוע "לילה לבן" המתקיים באופן מסורתי בתיכון, ועל אף זאת - הנערים השתתפו בו. במועצה האזורית החלו בטיפול בנערות הנפגעות ובמשפחותיהן, ובטיפול בנערים שביצעו את המעשה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: Shutterstock)
מהמועצה נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור שנודע להנהלת בית הספר בשלישי שעבר ודווח באופן מיידי לגורמי החינוך והרווחה במועצה, לפיקוח של משרד החינוך ולמשטרה. במקביל החל טיפול מיידי בנערות הנפגעות, בנערים הפוגעים ובמשפחותיהם, וכלל הורי התיכון עודכנו. בשל חוסר הוודאות לגבי השאלה מי מהנערים פגע ומה היה חלקו באירוע, התבקשו הנערים לא להגיע ללילה הלבן המסורתי באותו ערב, אך לא היה ניתן להשעותם. הלילה הלבן הוקדש לשיח על הנושא".
עוד נמסר כי "נוסף על כך התקיים שיח בהשתתפות כלל תלמידי השכבה עם עובדים סוציאליים ושוטר קהילתי על המשמעויות של האירוע וההשלכות שלו. צוותים טיפוליים וחינוכיים ילוו את הנערות ומשפחותיהן גם במהלך חודשי הקיץ. חשוב לציין שהמועצה רואה את הנושא בחומרה רבה". מהמועצה הודגש כי יפעלו במטרה למנוע הישנות מקרים מסוג זה בעתיד.
לפי נתוני המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת - יחידה 105 - במהלך 2023 התקבלו עשרות פניות במוקד שעיקרן הפצה של תמונה מינית מזויפת. במרבית המקרים הפוגעים והנפגעים מכירים זה את זה, ולא פעם מדובר על ילדים שלומדים יחד באותו בית ספר - כמו במקרה זה.
"יש היום הרבה תוכנות חינמיות שבהן ניתן להכניס תמונה של נערה, כשהיא לבושה, ובאמצעות AI להפשיט אותה. זה נראה כל כך אמיתי עד שנערות מספרות לנו שלקח להן זמן להבין שזה לא באמת הן. התמונות האלו מופצות בין הילדים, ואז ברשת. ועכשיו לכי תוכיחי שזו לא את בתמונה", סיפרה מיקה נטוביץ מנצור, מנהלת 1202 קולמילה - מערך הסיוע ברשת של מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית.