6 צפייה בגלריה
אבי מעוז וכיתה ריקה
אבי מעוז וכיתה ריקה
"על כל ניסיון להחשיך - נפיץ בחזרה אור כפול". ח"כ אבי מעוז
ברקע העברת התוכניות החיצוניות בחינוך למפלגת נעם: ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד שלח אמש (יום חמישי) מכתב פתוח לראשי הרשויות בישראל, וקרא להם שלא לשתף פעולה עם היחידה שתהיה תחת אחריותו של חבר הכנסת אבי מעוז "אני כותב אליכם בדאגה רבה לעתיד מערכת החינוך והמדינה, שכן הממשלה החדשה המוקמת בישראל, הפקירה את חינוך ילדינו והעבירה אותם לידי הגורמים הקיצונים והחשוכים ביותר בחברה הישראלית", כתב לפיד.
6 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
"האחריות הכבדה על החינוך עוברת אליכם". לפיד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"כפי שאתם יודעים מדובר במפלגה קיצונית, גזענית, הומופובית ומסוכנת", כתב לפיד. "אני קורא לכם לא לשתף פעולה עם היחידה לתוכניות ושותפיות חיצוניות במשרד החינוך כל עוד היא בשליטתו של מעוז. האחריות הכבדה על תכני החינוך שילמדו ילדינו בבתי הספר- עוברת עכשיו אליכם. כדי לשמור על מערכת החינוך ממלכתית וליברלית, כפי שהייתה עד עכשיו, ולהפעיל את זכותו של השלטון המקומי לעצב את החינוך בתחומו, עליכם לשמש כעת כשומרי סף".
על רקע המכתב, ראשי עיריות וארגונים מחו על ההסכם הקואליציוני בין נעם לליכוד ועל דברי יו"ר המפלגה מעוז, שאמר שיפעל לבטל את מצעד הגאווה בירושלים, והודיעו כי לא ישלימו עם תכתיבים שנוגדים את תפיסת עולמם.
ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, שכיהן בעבר כחבר כנסת מטעם הליכוד, מסר כי "על כל שעת לימוד של ליברליות, הכלה ושוויון שהממשלה תקצץ, רמת גן תקצה שעתיים באותם הנושאים". הוא הוסיף כי "למעט הפן הפלילי אין הבדל בין כוחות חושך, שפגעו בדגלי הקהילה או שחיללו דלתות בתי כנסת או בעסקים הפתוחים בשבת, לבין מי שישתמש ברוב לביטול תכנים ליברליים שיוויוניים במערכת החינוך".
6 צפייה בגלריה
כרמל שאמה הכהן בעד הגאווה ברמת גן
כרמל שאמה הכהן בעד הגאווה ברמת גן
"על כל ניסיון להפיץ חושך, נפיץ אור כפול בחזרה". שאמה הכהן לצד עמוד בצבעי הגאווה ברמת גן
(צילום: עיריית רמת גן)
שאמה הכהן הסביר כי להערכתו, "לא יהיו יותר מרעשי רקע וספינים מצד קצוות הקואליציה הבאה. אך ככל שהתחזיות השחורות יהפכו לאיום מוחשי ומידי נגיב בהתאם כפי שהגבנו לבריונים החשוכים האחרים עד היום. לא תמכתי בראש הממשלה המיועד וגם לא כעת, אך בהחלט אני מאחל לו בכל ליבי להצליח במשימתו לעשות טוב לעם ישראל, ומהכרותי עמו, להערכתי סיכוי אפסי שיתן את ידו למהלכים חשוכים איראניסטיים".
"רמת גן היא עיר של כולם בכל מובן, ורק הבוקר עדכנה אותי מנהלת אגף החינוך שהפכנו לעיר הגדולה הראשונה בישראל שכל בתי הספר הממלכתיים בעיר יפעילו השנה תוכניות של חושן או איגי לטובת הכלת הקהילה וחיזוק רעיונות של כבוד האדם, שוויון וכיוצא בזה", סיכם שאמה הכהן. "על כל ניסיון להחשיך נפיץ בחזרה אור כפול, גם אם יסנוור את הרגילים לחיות בחשיכה אידיאולוגית".
6 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ואבי מעוז
בנימין נתניהו ואבי מעוז
נתניהו ומעוז
6 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בתל אביב
מצעד הגאווה בתל אביב
"לא ניתן לפגוע או להדיר את אוכלוסיית הלהט"ב". מצעד הגאווה בתל אביב
(צילום: גיא יחיאלי)
ראש המועצה האזורית גזר, רותם ידלין, פרסמה מכתב לנתניהו מטעם פורום ראשות הרשויות - שבו נכתב כי "כנשים, אין ביכולתנו להישאר אדישות לאמירות הקשות נגד שוויון נשים בישראל ותפקידן במערכות הפוליטיות והציבוריות. אמירות אלה פוגעות במאמצים הרבים, שאנחנו חלק מהם, לאפשר לכל ילדה בישראל הזדמנות להוביל, להנהיג ולהיות כל מה שהיא בוחרת. אנו מאמינות כי חינוך ילדינו חייב להישאר מחוץ למשחק הפוליטי וכי תפקיד מערכת החינוך הוא לייצר עבור מערכת תומכת ומאפשרת, שתחשוף אותם לכל חלקי החברה הישראלית וגווניה".
ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר הצטרף גם הוא למחאה, וציין כי "לא ניתן לפגוע או להדיר אף אוכלוסיה, ובוודאי לא אוכלוסיית הלהט"ב. עיריית רמת השרון תמשיך לממן תוכניות המעודדות שוויון סובלנות כלפי האחר וחשיבה ביקורתית ועצמאית לערכים של דמוקרטיה, גם אם ממשלת ישראל לא תתקצבן. המאבק לשוויון במערכת החינוך בישראל עבר דרך ארוכה בשנים האחרונות ואנו נעשה כל אשר על ידינו שלא יסוג בחזרה למקום חשוך. אנו מחזקים את ידי אנשי החינוך שלנו ונעמוד עמם כחומה בצורה בהגנה על הערכים שלנו".
מטעם ראש עיריית הרצליה משה פדלון נמסר: "הרצליה היא עיר שווה לכולם, ותמשיך לדגול בערכים של סובלנות, אהבת האדם וכבוד הדדי. סגן השר המיועד מעוז, ברצוני לעדכן אותך שבעיר שלנו - במערכות החינוך, במוסדות הציבור ובארגונים החברתיים והקהילתיים - לא תהיה הדרה של שום מגזר ושל אף אדם. אני אישית אפעל לכך שבבתי הספר שלנו, בכיתות, בגני הילדים ובתנועות הנוער החינוך של ילדינו ימשיך להיות חינוך לפלורליזם, לערכים ולאהבת הארץ. מי שינסה לפגוע בדרכנו זו יגלה שבעירנו לא מכבים כל כך בקלות את האור".
גם ראש עיריית גבעתיים התייחס להסכם בין המפלגות, ואמר: "בהצלחה לכל השרים החדשים ולבעלי התפקידים השונים, כולל חבר הכנסת אבי מעוז. למוסדות החינוך של גבעתיים - בתי הספר והגנים - לא תיכנס ולו תוכנית אחת לפני שתעבור אישור של מינהל החינוך שלנו, שלי אישית כמחזיק התיק, של מנהלת בית הספר או הגן, ובמקרה של גני הילדים, גם הורי הגן. רק רציתי להבהיר".
אתמול הודיעה עיריית תל אביב כי בכוונתה להמשיך לתקצב תכנים חינוכיים חיצוניים "ברוחה של העיר", אם לא יקבלו תקצוב מהאגף שעליו יהיה אחראי מעוז. ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי אמר כי הוא מודאג מהעברת הסמכויות למעוז, והבהיר: "מערכת החינוך בהוד השרון תמשיך לקדש גיוון ושוויון הזדמנויות". לדבריו, העירייה תאשר תוכניות בעצמה אם מעוז יפסול אותן, ואף תכתוב כאלה. בהמשך הצטרפו למחאה ערים ומועצות נוספות.
6 צפייה בגלריה
הפלייר שהושק במסגרת הקרן החדשה על שם אבי מעוז לתרומות למען מצעד הגאווה בירושלים
הפלייר שהושק במסגרת הקרן החדשה על שם אבי מעוז לתרומות למען מצעד הגאווה בירושלים
פלייר שהושק במסגרת הקרן החדשה שהשיק הבית הפתוח
(צילום: הבית הפתוח, דוברות הכנסת)
במהלך היום אמר מעוז שיפעל לבטל את מצעד הגאווה בירושלים. בעקבות זאת, הודיע הבית הפתוח לגאווה לגאווה ולסובלנות כי השיק הערב קרן חדשה על שמו, למען מצעד הגאווה והסובלנות בבירה, ושעל כל תרומה לקרן ישלח למעוז מכתב תודה. "אנחנו גאות ושמחות להכריז על פתיחת קרן צדקה לכבוד חבר הכנסת אבי מעוז, המוקדשת לחיזוק הנראות של הקהילה הגאה בירושלים", נכתב בעמוד הקרן. מנכ"ל הבית הפתוח מסר כי "המצעד יצעד ב-1 ביוני 2023 ברחובות ירושלים למען שוויון, סובלנות, אהבה ודמוקרטיה, ונשמח לראות גם את מעוז צועד איתנו".
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו התייחס לדברי מעוז ואמר כי "מצעד הגאווה בירושלים ימשיך לצעוד. הממשלה בראשותי לא תפגע בקהילת הלהט"ב ובזכויות של כל אזרחית ואזרח בישראל. נדאג בערבות הדדית לכלל אזרחי ישראל ונעבוד כדי לשפר את החיים של כולנו".
פורסם לראשונה: 23:18, 01.12.22