מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי פורש בעוד חודש אחרי 33 שנות שירות, ובשורות הארגון מכינים לו בימים אלה פסטיבל פרידה, כך דווח בחדשות רשת. באגף משאבי אנוש, שאחראי על טקסי הפרידה, הכינו לשבתאי שיר הלל שמתבסס על לחן השיר "אשליות" של ניסים סרוסי.
שיר החנופה למפכ"ל הפורש
(צילום: באדיבות חדשות 13 כתב אלי סניור)

השיר ושורת הטקסים אורגנו דווקא על-רקע אחת מתקופות המשבר הקשות ביותר בתולדות הארגון, בין היתר לנוכח תלונות לגבי אלימות שוטרים בהפגנות, הרציחות בחברה הערבית והיקף הפשיעה הכללי. עוד דווח מפי גורמים במשטרה כי באגף מנסים להכין לשבתאי חבילת פרישה שכוללת ג'יפ, מאבטחים, נהג צמוד, וגם מסיבה גדולה.
השיר שנכתב במיוחד למפכ"ל הפורש כולל את המילים הבאות: "בכל מקום השארת חותם, דואג תמיד בשביל כולם. לזכותך עיטורים רבים ואותך מאות מעריכים. הכי אמיץ בעולם, לכל תרחיש הוא מוכן. אז מה עכשיו בגמלאות? קצת מנוחה בשנים הבאות. אין ספק שתמשיך בעשייה המפקד, תודה רבה".
1 צפייה בגלריה
הטקס הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה בהר הרצל בירושלים
הטקס הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה בהר הרצל בירושלים
שבתאי. נשאר עוד חודש לכהונה
(צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פעל בתקופה האחרונה כדי להקדים את סיום כהונתו של המפכ"ל שבתאי. השר החליט לזמן את המפכ"ל לשימוע, וציין בפניו כי "בתקופה האחרונה מתרבים הסימנים ומתרבות הטענות לאי תפקודך הכללי, באופן המשליך לרעה על תפקודה של משטרת ישראל בכלל, ובתקופה מלחמתית זו בפרט".
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הודיעה לשר בן גביר כי השימוע אינו חוקי, ובשל כך נאלץ השר לביטחון לאומי להתקפל ולהודיע על ביטול ההליך. בן גביר לא אמר נואש, והודיע כי יביא הצעת החלטה לממשלה שתקבע את מועד סיום כהונתו של שבתאי לנוכח דוח ועדת החקירה לאסון מירון שייחס למפכ"ל שורת כשלים ואחריות אישית. גם הליך זה לא צפוי לצאת אל הפועל, ושבתאי צפוי לסיים בכל מקרה את כהונתו ב-17 ביולי.
ממשטרת ישראל נמסר: "צר לנו על מתן במה תקשורתית לעיסוק אובססיבי ומגוחך במחווה שנעשתה במסגרת פרידה יחידתית סגורה. מוטב לו אותם גורמים עלומים יעסקו בענייני דיומה מהותיים, במקום לעסוק בהכפשות חוזרות ונשנות של מפכ״ל המשטרה, שהקדיש כ-4 עשורים מחייו למען בטחון המדינה והציבור ובמקום לשים ללעג את יחידות המשטרה אשר מוקירות את פעלו. סוגיית אבטחת מפכ"ל בסיום כהונה כמו גם זו של ראשי ארגונים ביטחוניים אחרים מוסדרת בחוק ותיקבע בהתאם לאמור בו. צר לנו שגם בנושא זה יש מי שבוחר להטעות את ציבור הקוראים".