1 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בתל אביב
מצעד הגאווה בתל אביב
מצעד הגאווה בשנה שעברה
(צילום: יריב כץ)
הצעידה הססגונית חוזרת לטיילת, ועוברת יום: ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי הודיע אחר הצהריים (רביעי) על שורת שינויים לקראת מצעד הגאווה שייערך ביוני הקרוב.
לפי החלטת העירייה וארגוני הקהילה הגאה, המצעד המסורתי של הלהט"בק יחזור השנה לטיילת הרברט סמואל, ייערך בפעם הראשונה בתולדותיו ביום חמישי בשעות הערב, ויימשך למחרת במסיבת צהריים בגני יהושע.

"חוזרים לטיילת האהובה"

המצעד המסורתי יהיה ביום חמישי 8 ביוני, ומסיבת הגאווה המרכזית תיערך כאמור למחרת. מהמרכז הגאה של העירייה נמסר: "בחודשים האחרונים עסקנו רבות בשאלות איפה ובאיזו צורה יתקיים מצעד הגאווה השנה. מגבלות משמעותיות של רישוי, ביטחון ובטיחות לא אפשרו את הפקתו של המסלול האהוב שהיה עד שנת 2021.
"יחד עם זאת, לא ויתרנו והחלטנו לבדוק כל כיוון אפשרי למסלול ראוי למצעד הגאווה הגדול במזרח התיכון. דיברנו ונפגשנו עם אנשי מקצוע בכירים מתחומי הביטחון והבטיחות, מפיקים, ליינים גאים, חברי הקהילה וארגוני הקהילה, בכירים באגפים השונים בעירייה ועוד ועוד. לאור התנגדויות נרחבות למתווה המצעד כפי שהיה בשנה שעברה החלטנו להחזירו לטיילת האהובה".
ההופעות והנאומים בפתיחת מצעד הגאווה 2022
(צילום: שמוליק דודפור )

"מצעד הגאווה חוזר הביתה לטיילת הרברט סמואל", אמר ראש העיר חולדאי. "עשינו מאמצים כבירים שזה יקרה ואחרי שיחות רבות עם קהילת הלהט"בק, הארגונים הגאים והמארגנים של המסיבות הגאות, החלטנו להחזיר השנה את המצעד לציר המרכזי והמפורסם. השנה, יותר מתמיד, חשוב שהמצעד יצעד במרכז העיר, צמוד לים - שם הנראות שלו הכי גבוהה וכל העיר יכולה להצטרף לחגיגה".
חולדאי אמר עוד: "מכיוון שאי אפשר לעשות מסיבה בגן צ'ארלס קלור, נפצל את האירועים. השנה אנחנו משקיעים אפילו יותר מתמיד - ומרימים לא אחד אלא שני אירועי ענק: המצעד ביום חמישי בערב, ומסיבת ענק עם מיטב ההופעות ביום שישי בצהריים בגני יהושע.
"נעשה הכול ששבוע הגאווה השנה יהיה הגדול, המושקע והעוצמתי בתולדות העיר. תל אביב-יפו תישאר מבצר הליברליות והחופש להיות מי שאתה רוצה, ללא הבדלי דת, גזע, מין ונטייה מינית".