בית המשפט המחוזי בלוד, הרשיע אתמול (יום א') את אלחי נידם (40) מכפר סבא, בחטיפה ואונס של אישה לפני כ-15 שנה ברעננה. הפענוח המאוחר של המקרה בשנת 2019 התאפשר בזכות בדיקת DNA חדשה. אזהרה: תיאורים קשים בהמשך הכתבה.
1 צפייה בגלריה
לילה ראשון במעצר
לילה ראשון במעצר
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
האונס התרחש בפברואר 2009. המתלוננת, שהייתה אז בת 33, צעדה בשעת ערב לעבר רכבה שחנה ברעננה. לאחר שנכנסה אל הרכב הותקפה בידי הנאשם, שניפץ את החלון, התיז על פניה חומר לא ידוע וגרר אותה בכוח החוצה.
באמצעות אזיקון שהיה ברשותו, ותוך שהוא מצמיד חפץ חד אל גבה וצווארה הורה לה לצעוד לעבר פרדס סמוך. בדרכם למקום נפלה האישה כמה פעמים ונחבלה כשכל העת היא בוכה ומפצירה בנאשם שירחם עליה, אך זה ציווה עליה לשתוק. בשלב מסוים הורה למתלוננת לעצור, אז הפשיט ואנס אותה בכוח. לאחר שסיים, הורה לה להתלבש, הוליך אותה עמוק יותר לתוך הפרדס ואז נמלט.
זהות התוקף נותרה לא ידועה במשך זמן רב, אבל פריצת דרך הושגה לפני חמש שנים. הפענוח נעשה באמצעות הטכנולוגיה החדשה של חיפוש קרובי משפחה במאגר ה-DNA, ומדובר בתיק השני שבו נעשה שימוש בטכנולוגיה הזו, אחרי פרשת רצח נועה אייל.
הדגימה שהובילה לפריצת דרך בתיק נלקחה מקרוב משפחתו של נידם, שהובילה את החוקרים לבסוף אל הנאשם עצמו. בבדיקה שלקחו ממנו נמצאה התאמה ודאית לדגימה שנאספה מבגדיה של המתלוננת. בעקבות ההתפתחות ב-2019, עשור אחרי המקרה, הגישה התובעת יולנדה טולדנו מפרקליטות מחוז מרכז כתב אישום חמור בגין חטיפה ואונס.
בעת החקירה, טענו בפרקליטות שהנאשם ניסה לדלות מהמשטרה פרטים בנוגע לחקירה המתנהלת נגדו בטרם הפכה לגלויה. הוא הצהיר בפני אימו כי אם היה אונס מישהי והיה יודע שמעשיו יתגלו ושהוא ייתפס, היה לוקח את דרכונו ונמלט מהארץ.
מנגד, הוא הכחיש את האשמות וטען כי מדובר בטעות מרה. במשפט טען גם שלאור חלוף הזמן לא יוכל להתגונן מפני העבירות, כי בחלק מהראיות לא ניתן לבצע בדיקות נוספות. הוא טען בנוסף לפגמים בשרשרת הראייתית של ערכת האונס ואף סיפר כי קיים יחסי מין עם אישה אחרת באזור, ודגימתו הושתלה לאחר מכן בזירה על-ידי האנס "האמיתי".
אולם, כאמור, נידם הורשע אתמול בכל העבירות פה אחד על-ידי שלושה שופטים - ליאורה ברודי, מיכל ברק נבו ומיכאל תמיר. השופטים קבעו כי לצד הראיה המרכזית - התאמה בדגימות ה-DNA של הנאשם לבגדיה של הנאנסת - הנאשם אף התנהג באופן מפליל, ויש קרבה גיאוגרפית בין הזירה למקום שטען כי "קיים יחסי מין בהסכמה עם אישה אחרת".
"גרסתו של הנאשם מופרכת ורוויית שקרים וסתירות, והיא אינה מספקת הסבר מניח את הדעת לראיות העוצמתיות שהונחו לפנינו ולו ברמה של הטלת ספק סביר", כתבו השופטים. הוא הורשע בכל העבירות - חטיפה, אונס, מעשה סדום תוך איום בנשק קר, מעשה מגונה שלא בהסכמה חופשית, וחבלה במזיד. גזר דינו יינתן בהמשך.