4 צפייה בגלריה
יצאנו לזירת הפיגוע בקיבוץ מעלה גלבוע
יצאנו לזירת הפיגוע בקיבוץ מעלה גלבוע
"אנחנו מבקשים שהצבא ומדינת ישראל יעזרו לנו". השער במעלה גלבוע
(צילום: נחום סגל)
"כולם השתטחו על הרצפה וחיפשו מחסה - בזמן סעודת השבת": לאחר ירי נוסף לעבר בתי קיבוץ מירב שבמועצה האזורית עמק המעיינות בגלבוע, שלחו היום (רביעי) חבריו, יחד עם חברי הקיבוץ השכן מעלה גלבוע, מכתב לתת-אלוף אבי בלוט מפקד אוגדת איו"ש בדרישה למנוע את הירי מכיוון תחומי הרשות הפלסטינים אל היישובים באזור.
לקריאת המכתב מהיישובים בגלבוע למפקד אוגדת איו"ש - לחצו כאן
הקיבוץ הוקם בשנת 1982 כיישוב זמני באזור כפר מלכישוע, חמש שנים מאוחר יותר עבר למיקומו הנוכחי - סמוך לכפר ג'ילבון. בשנת 2001 חוו לראשונה חברי הקיבוץ ירי מכיוון הכפר, ועליזה מלכה - חניכה בת 16 בבית הילד בקיבוץ - נפצעה אנושות ונפטרה בדרכה לבית החולים.
4 צפייה בגלריה
קליעים שנורו מצפון השמורון לעבר קיבוץ מירב
קליעים שנורו מצפון השמורון לעבר קיבוץ מירב
חור שנוצר מקליע שפגע בבית בקיבוץ מירב
ניצן אבירן, דובר הקיבוץ מירב שבו מתגוררות כיום 140 משפחות, סיפר כי "מאז חג הפסח האחרון התמודדנו עם כעשרה אירועי ירי מכיוון השומרון. אתמול שוב נאלצנו לחוות ירי מכפר ג'ילבון לעבר בתי היישוב. מעולם לא חווינו גל כזה של התנכלות לאומית לחברינו. אנחנו מבקשים להגביר את המאמץ כדי למנוע פגיעה בתושבים.
"הביקוש לחיות כאן גדול מאוד. אנחנו קיבוץ מופרט בתוך גבולות הקו הירוק. חלק מהבתים ביישוב קרובים מאוד לגדר, אבל תמיד היינו יישוב בטוח מאוד. מאז 2001 הכל היה שקט עד לפסח האחרון". לדבריו, "ביום שישי האחרון, בזמן סעודת השבת, היה ירי נוסף לעבר בתי היישוב. כולם השתטחו על הרצפה וחיפשו מכסה, הייתה חרדה גדולה. במקרים קודמים מצאנו עדות לפגיעה בבתים, אבל הפעם לא. אנחנו דורשים מצה"ל לשים לזה סוף".
4 צפייה בגלריה
דיווח על ירי לעבר היישוב גן נר
דיווח על ירי לעבר היישוב גן נר
פגיעה בבית ביישוב גן נר בגלבוע, בחודש שעבר
במכתב שנשלח למפקד האוגדה נכתב כי "אירועי ירי מכיוון הכפר ג'ילבון אל בתי התושבים הפכו לשגרה. אנחנו רואים ושומעים את פעילות התגובה של צה"ל בכפרים השכנים, ואנחנו מלאי הערכה לפעילות שמקיימת חטיבת מנשה. אנחנו לא יכולים להסכים להתרגל למצב שבו משפחות שלמות זוחלות על הרצפה אל הממ"ד בגלל צרורות נותבים. אירועי הירי שהתחילו כאירוע בודד הפכו לתדיר. אם זה לא יפסק זה רק עניין של זמן עד שיהיו גם נפגעים בגוף".
נגה גיל בשיא, דוברת צוות החירום היישובי (צח"י) במעלה גלבוע, הוסיפה כי "יש עבודה שצריכה להיעשות מעבר לקו התפר כדי שנחזור לחיות בשקט. ביישוב שלנו יש חוסן, אנשים יודעים למה הם גרים כאן ויחד עם זאת אנחנו רוצים לחיות במקום טוב ובטוח. מאז פסח אנחנו מרגישים ביתר שאת שאנחנו חיים על קו התפר. אנחנו מבקשים שהצבא ומדינת ישראל יעזרו לנו".