מאפיית חבה בירושלים פועלת ללא הפסקה משנת 1967. פעמיים בלבד סניפיה של המאפייה עמדו סגורים ביום שישי, היום העמוס ביותר בלקוחות באזור השוק: בספטמבר 1989, עם נפילתו של בן המשפחה רב"ט יוסי חבה, ובשבוע שעבר, בצל נפילת אחיינו נועם.
4 צפייה בגלריה
מאפיית חבה בשוק מחנה יהודה בירושלים
מאפיית חבה בשוק מחנה יהודה בירושלים
"קשה לעבוד, הראש עם המשפחה". גדעון חבה והסניף הסגור של המאפייה
(צילום: עמית שאבי)
4 צפייה בגלריה
מאפיית חבה בשוק מחנה יהודה בירושלים
מאפיית חבה בשוק מחנה יהודה בירושלים
(צילום: עמית שאבי)
בהפרש של כמעט 35 שנה, השניים נפלו ברצועת עזה. יוסי, לוחם חטיבת גבעתי שהיה בן 19 בנופלו, נהרג מפגיעת אנטנת מכשיר הקשר שלו בחוט חשמלי על אחד הגגות בעיר עזה. האחיין נועם חבה בן ה-20, לוחם בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה ונטמן ביום שישי האחרון בהר הרצל.
"עזה הזאת גבתה מאיתנו שני קורבנות", סיפר בצער גדעון חבה, בן דודו של ששון - אחיו של יוסי ואביו של נועם. על דלת המאפייה, בנקודת המפגש בין רחוב האפרסק לרחוב מחנה יהודה, תלויים כעת שני שלטים. הראשון הוא מודעת אבל על נפילתו של נועם, והשני הוא שלט שנכתב בכתב יד. "משפחת חבה היקרה, משתתפים בצערכם על נפילת נועם האהוב הי"ד. מכל משפחת העיר שדרות ותושבי עוטף ישראל, עם ישראל חי", נכתב בשלט.
הבוקר (ראשון) גדעון הגיע בכל זאת לעבודה, בסניף אחר של המאפייה בשוק מחנה יהודה שכן נפתח. העוברים והשבים שראו את מודעות האבל שאלו אותו על נועם, בזמן שהתנור הגדול בן ה-57 פולט מתוכו פיתות ואשתנור, הלאפה הירושלמית. גדעון עובד במקום 41 שנה, והוא לא מכיר שום דבר אחר.
4 צפייה בגלריה
 סמ"ר נועם חבה, לוחם בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה
 סמ"ר נועם חבה, לוחם בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, נפל בקרב בדרום רצועת עזה
"הגעתי לבית שלהם והבנתי שהנורא מכול קרה". סמ"ר נועם חבה ז"ל
(דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
יוסי חבה ז"ל
יוסי חבה ז"ל
רב"ט יוסי חבה ז"ל. נפל בעזה 35 שנה לפני אחיינו
(באדיבות המשפחה. מתוך אתר יזכור)
"קשה לעבוד. הראש לא פה, הראש עם המשפחה. אנחנו אחד בתוך השני. כולנו משפחה ירושלמית שורשית. משפחה לוחמת", שיתף גדעון. "דיברתי עם ששון הרבה בתקופה האחרונה כי גם הבן שלי היה בעזה. ביום חמישי בערב עובד התקשר אליי ואמר שקרה משהו עם ששון. אמרתי לאשתי שאני הולך רגע לראות מה קורה בבית שלהם. הגעתי לבית של ששון והבנתי שהנורא מכול קרה".
משפחת חבה עלתה מבגדד לירושלים, ופתחה את המאפייה שכיום נחשבת לאחת הידועות בירושלים - ולה ארבעה סניפים. ששון קרוי על שם סבו - מקים המאפייה. "אנחנו מטבענו אנשים אופטימיים", אמר גדעון בזמן שענה ללקוחות. "אנחנו קוראים לאחדות. זה הכי חשוב, שנהיה מלוכדים. לא משנה מה הדעות. צריך לתת כוח גם לממשלה הזאת ולקבינט שיעשו עבודה טובה עכשיו. אחרי זה לעשות חשבונות".
למרות האובדן הקשה, העבודה כאמור נמשכת: "פתחתי היום, וזה קשה. הסניף שאותו מנהל ששון, אבא של נועם, יהיה סגור עד סוף השבעה. אני מקווה שהוא יהיה מספיק חזק לאסוף את עצמו ולחזור", ציין גדעון. "התרופה הכי טובה זה להמשיך בחיים. החיים חזקים מאיתנו. אין מנוס".