2 צפייה בגלריה
שליש שלישים בצלאל סמוטריץ' בנימין נתניהו אריה דרעי
שליש שלישים בצלאל סמוטריץ' בנימין נתניהו אריה דרעי
דרעי, נתניהו וסמוטריץ'
(צילום: אבי מועלם, הדר יואביאן, קובי קואנקס)
תיק האוצר והביטחון במחלוקת, וגם קרבות התיקים בליכוד עדיין נצורים ומחכים לאות: המשא ומתן הקואליציוני אמנם מתקדם לאט מהצפוי, אבל השבעת הכנסת ביום שלישי, הקמת הוועדה המסדרת והחלפת יו"ר הכנסת צפויים להיות יריית הפתיחה לשלטון נתניהו.
בליכוד שוקלים למנות את יריב לוין ליו"ר הכנסת באופן זמני ולעביר את כל הסמכויות לידיהם כבר במועד הראשון האפשרי. לאחר מכן יוחלט אם לוין יישאר בתפקיד באופן קבוע או יעבור לכהן כשר המשפטים.
שרשרת המינויים בליכוד עדיין תלויה בשותפים שהתיקים הגדולים טרם נסגרו בהקשר שלהם. הערב הגיע יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לביתו של אריה דרעי לפגישה סביב הוויכוח על תיק האוצר. סמוטריץ' הדגיש כי אינו מתנגד שדרעי יכהן בו אולם הוא דורש את תיק הביטחון לפי אותה משוואה.
2 צפייה בגלריה
יריב לוין
יריב לוין
יהיה יו"ר הכנסת או שר המשפטים? לוין
(צילום: חיים הורנשטיין)
נתניהו מצידו שואף שמתוך הוויכוח בין השניים על תיק האוצר, הם יחליטו לוותר עליו יחד ולהשאירו בליכוד. הדברים עשויים להיסגר לכל המאוחר עד סוף השבוע הקרוב, המועד שאותו סימן נתניהו. מיד לאחר מכן יחל סבב התיקים בליכוד.
לנתניהו יש לא מעט תיקים ותפקידים לחלק, אולם הבעיה היא שרק חלקם נחשבים גדולים ומשפיעים. אם דרעי לא ייקח את תיק הפנים ויעדיף את האוצר, ייפתח בליכוד מאבק על התיק המשפיע וגם על תיק התחבורה. תיק הביטחון, אם יישאר בליכוד, יילך ליואב גלנט, האיש עם הניסיון הרב ביותר במפלגה בהקשר זה.
ח"כ רגב וח"כ וישראל כץ שרים במסיבה של ראש העיר בת ים

נכון לעכשיו הושגו הסכמות להתקדם לאט ובאופן מדוד סביב השינויים במערכת המשפט ובתור התחלה – לחוקק את פסקת ההתגברות ברוב של 61. השבוע צפויה הקואליציה המסמנת לחלק סופית את הייצוג בוועדות, על פי המפתח שניתן להם כשכיהנו באופוזיציה.
בליכוד שוקלים במקביל לשיחות אירוע ניצחון גדול שאחריו תצא לדרך הקדנציה, אז ינסה נתניהו לשמור על הממשלה הנוכחית כמה שיותר יציבה. לקראת אירוע הניצחון, נראה שחברי הכנסת מכינים את החגיגות. כמה מהם תועדו חוגגים במסיבה של ראש העיר בת ים צביקה ברוט, שם ח"כ ישראל כץ וח"כ מירי רגב שרו בקריוקי יחד את שירה של אהובה עוזרי "צלצולי פעמונים", וח"כים אחרים תועדו רוקדים ושרים שירים נוספים.
פורסם לראשונה: 23:43, 13.11.22