צפו: המאבטח שרכבו הוצת בתל שבע משחזר: לא אחזור לשם
(צילום: משי בן עמי)

יוסי יאשייב, סטודנט לפיזיקה, עובד בתור מאבטח של נקודת המשטרה בתל שבע. בשבוע שעבר, בלילה שבין חמישי לשישי, הוא נאלץ לברוח לתוך עמדת המשטרה על מנת למצוא מחסה ממתפרעים במהומות שפרצו בנגב, במחאה על נטיעות קק"ל באזור. למרות האבנים שהושלכו אל עבר רכבו, יאשייב עצמו לא נפגע, אך רכבו שאותו השאיר מחוץ לתחנה הוצת. שב"כ חוקר יחד עם המשטרה את האירוע, ולפי החשד מדובר בניסיון פיגוע עם מניע לאומני. בשיחה עם ynet הבוקר הוא מספר על רגעי הבהלה, על הריצה מהאוטו שכנראה הצילה את חייו ועל יחסה של המשטרה.
ספר לנו מה שסיפרת לשוטרים, איפה זה קרה ומתי? "זה קרה בדרך לעבודה שלי בתל שבע, אני עובד שם בתור מאבטח. לא היה לי נשק כי אנחנו מתחמשים רק שם ותוך כדי תנועה ממש קרוב לתחנת משטרה, בערך 300 מטר ממנה. ממש לפני כיכר הקימו מחסום מאולתר מגדרות שבורים, מאבנים, קרשים ולא הבנתי מה זה בהתחלה, לא הייתי מודע למצב גם בתל שבע.
פשוט ראיתי כמה חבר'ה בצד קצת במרחק מהמחסום מכווינים איזשהו רכב, הוא בא שואל אותם והם מכוונים אותו. הם ניגשו גם אליי, דיברו אליי בערבית ולא ידעתי לענות להם ממש, אני חושב שהם קלטו ופשוט שאלו אותי 'לאן אני', עניתי 'לעבודה' בעברית. אחד הבחורים התקרב אליי כשהוא מדבר איתי והכניס לי אגרוף כשאני בתוך האוטו. עדיין קצת הייתי בהלם, לא חשבתי שינסו לרגום אותי באבנים. דחפתי אותו, צעקתי עליו והוא התרחק והתחיל לזרוק עליי אבנים".
1 צפייה בגלריה
המהומות בתל שבע ורכבו של יאשייב
המהומות בתל שבע ורכבו של יאשייב
המהומות בתל שבע ורכבו של יאשייב
( צילום: רויטרס)
הרגשת סכנת חיים? "כן. הבנתי שלא משנה מה יקרה, זורקים עליי אבנים – התחלתי לנסוע. ניסיתי להתחמק משם".
זה שלחצת על הגז לדעתך הציל את חייך? "זה לא עזר יותר מידי כי תוך כדי שנכנסו לי גם אבנים לאוטו אז כשהתחלתי לנסוע, התנפצה לי השמשה מהם ובהתחלה חשבתי שאני יכול לעבור את המחסום באזור נמוך, ולא ראיתי כלום אז נכנסתי במשהו. יכול להיות שזה עזר, כי זה נתן לי פור של איזה 10 מטר וברגע שהאוטו נעצר, ישר יצאתי ממנו והתחלתי לרוץ. אולי זה מה שעזר".
מה אומרים לך במשטרה כשאתה מדבר איתם על האירוע הזה? "לוקחים את הנושא הזה מאוד בכובד ראש וכנראה שיש להם כיוון וכנראה שימצאו אותם".
אתה מרגיש שלוקחים את זה ברצינות? שזה בוער בהם לטפל בזה? "זה מאוד מורגש לי. אני מאוד מקווה שהיחס לכל הנושא יוחמר וזה פשוט שנים על גבי שנים כבר כל המצב הזה. זה הזוי שזה ככה, זה כבר אמור לקרות. אני לא הראשון ולא האחרון שרגמו אותו באבנים. זה היה אמור להיפסק ממזמן בעיניי ולא דמיינתי שזה אי פעם יקרה לי אבל בסוף זה קורה".
אתה תחזור לעבודה במקום הזה? מה תעשה? "אני מאוד אוהב את העבודה הזאת ולמזלי יש המון עמדות שהן בטוחות בתוך באר שבע, גם בקריית גת כי אני במקור מקריית גת ואני כרגע אעבוד שם ולא אעבוד במקומות המסוכנים יותר".