ראש שירות הביון הפדרלי של גרמניה, ה-BND, אמר אתמול (יום ב') כי שירותי המודיעין הגרמניים מתקשים לגייס אנשי צוות מאז מגפת הקורונה. לדבריו, המועמדים הפוטנציאליים רוצים לעבוד מהבית, ומסרבים להיפרד מהטלפון הסלולרי האישי שלהם כשהם יוצאים לעבודה.
"אנחנו לא יכולים לספק תנאים מסוימים שהיום כבר מובנים מאליהם", אמר ברונו קאהל. הוא ציין כי האתגר הגדול ביותר כיום הוא למצוא את כמות העובדים הנדרשת, ואת אנשי הצוות שיתאימו לארגון, בשעה שדור ה"בייבי בום" שנולד אחרי מלחמת העולם השנייה כבר נמצא בגיל הפנסיה.
2 צפייה בגלריה
שלטים בכניסה למטה ה BND ברלין גרמניה שירות ביון
שלטים בכניסה למטה ה BND ברלין גרמניה שירות ביון
שלטים בכניסה למטה ה-BND בברלין
"מסיבות ביטחוניות, 'עבודה מרחוק' כמעט בלתי אפשרית ב-BND", אמר קאהל. "לא לקחת את הטלפון הסלולרי לעבודה זו כנראה בקשה גדולה מדי מצעירים שמחפשים עבודה", הוסיף.
קאהל ציין כי ה-BND נוקט "שיטות חדשות" לגיוס עובדים לתחומים מסוימים. לדבריו יש מחסור בעובדים במשרות מסוימות בתחומי המדע והטכנולוגיה, וכן חסרים מומחי סייבר ודוברי ערבית.
"רק לפני שלוש שנים, לפני מגפת הקורונה, תמיד יכולתי לומר שיש לנו 10,000 בקשות מדי שנה ואנחנו יכולים לבחור את הטובים ביותר", אמר קאהל והדגיש: "גם זה לא הספיק. גם אז היה מחסור".
2 צפייה בגלריה
ברלין גרמניה חנכה את מטה ה ריגול הגדול בעולם BND
ברלין גרמניה חנכה את מטה ה ריגול הגדול בעולם BND
( צילום: רויטרס)
לפי ה-BND, בארגון יש 6,500 עובדים. ה-BND הוקם ב-1956 במערב גרמניה, בימי המלחמה הקרה, והמשיך לפעול אחרי איחוד גרמניה ב-1989 בזמן ששירות הביון במזרח גרמניה (ה-HVA) פורק.