פיגוע ירי מרחוק: גבר נפצע בצהריים (שלישי) באורח קל מירי במצפה יוסף שסמוך ליישוב הר ברכה בשומרון. מצה"ל נמסר כי כוחות הביטחון הוקפצו לזירה, ובפעילותם באזור שכם פגעו בארבעה חמושים באזור.
תיעוד הפיגוע
(צילום: ממצלמות האבטחה)

זירת הירי בשומרון, היום

מפרטים ראשונים עולה כי אזרח שביקר במצפה עם קבוצה מרעננה חש לפתע פגיעה בבטנו, ובעקבות כך התעורר חשד שמדובר בקליע שנורה מרחוק. האזרח נמצא בהכרה, וטופל במקום.
ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, הגיב על התקרית באתר שמשקיף לעבר קבר יוסף ואמר כי "ממשלת ישראל ומערכת הביטחון חייבות להבין - אנחנו במלחמה בצפון, בדרום - וגם ביהודה ושומרון. אין הבדל אמיתי בין המחבלים הנאצים מהחמאס למחבלים הנאצים מהפתח: החמאס הם מחבלים נאצים עם סרט ירוק על המצח, והרשות הפלסטינית והפתח הם מחבלים נאצים בחליפות".
לדבריו, "חלק גדול, ובתקופות מסוימות גם רוב הפיגועים המתרחשים ביהודה ושומרון - ומיהודה ושומרון אל תוך הקו הירוק - מקורם בפתח, ובמקרים רבים המחבלים במדים המכונים 'משטרה פלסטינית' ואנשי 'מנגנוני הביטחון', כלומר, המקבילה לשב"כ של הרשות הפלסטינית שאמורה להילחם בטרור. ממשלת ישראל חייבת להפוך את השולחן ולהחזיר את המחסומים הביטחוניים".
2 צפייה בגלריה
תיעוד: הפיגוע במצפה יוסף
תיעוד: הפיגוע במצפה יוסף
זירת הפיגוע
(צילום: ממצלמות האבטחה)
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע ירי של חוליות מחבלים לעבר היישוב הרב ברכה שבשומרון
זירת האירוע ירי של חוליות מחבלים לעבר היישוב הרב ברכה שבשומרון
כוחות הביטחון הגיעו למקום. מצפה יוסף
מעת לעת מבצעות חוליות מחבלים ירי מכוון לעבר הר ברכה. לעיתים מדובר בחוליות שמגיעות מהשטח הפלסטיני אל קרבת היישוב, ולעיתים מבוצע ירי מרחוק.

איום המטענים ביהודה ושומרון

בפיקוד המרכז ובאוגדת איו"ש שוברים את הראש כיצד להתמודד עם איום המטענים במחנות הפליטים ברחבי יהודה ושומרון. האיום הזה הביא בהפרש של ימים לשתי תקריות קטלניות: אמש הותר לפרסום כי רס"ל במיל' יהודה גטו, נהג מבצעי (22) מפרדס חנה-כרכור, נהרג מפיצוץ מטען במחנה פליטים ליד טול כרם - ובשבוע שעבר נהרג לוחם סיירת חרוב סרן אלון סקאג'יו (22) מחדרה בתקרית דומה במחנה הפליטים בג'נין.
שתי התקריות שבהן נפלו הלוחמים אירעו לאחר תקופה ממושכת ללא פיצוצי מטענים קטלניים ביו"ש, והעובדה הזו גורמת לפיקוד לחשוב מחדש כיצד לנהל את הפעילות לסיכול טרור בלב מחנות הפליטים. לצד זאת, האירועים גם ממחישים את העובדה שהפעילות ההתקפית בהם חייבת להימשך - ואף בקצב גבוה יותר.
נוכח האירועים, לצד ניסיונות גדולים מאוד של גורמי טרור, ובראשם איראן, להכניס אמצעי לחימה מתקדמים ליו"ש, בפיקוד המרכז מתחקרים - ויותר מכך פועלים לשמירה על הגזרה נקייה מנשק שובר-שוויון שיקשה מאוד על פעילות צה"ל במחנות.