אלכסנדר מוזגובוי, בהארכת מעצרו
(צילום: ליאור אל-חי)

חקירתו של אלכסנדר מוזגובוי (30), תושב פרדס חנה, הסתיימה - ואתמול (רביעי) הוגשה נגדו הצהרת תובע לפני הגשת כתב אישום. מוזגובוי חשוד בניסיון חטיפה של נערה בפרדס חנה. במסגרת פעולות החקירה שבוצעו נתפס גם מכשיר הטלפון הנייד של מוזגובוי, ונמצאו בו סרטוני וידאו שאותם צילם, המתעדים נשים אקראיות הולכות ברחוב. לפי המשטרה, לא מדובר בעבירה על החוק.
מוזגובוי חשוד כי לפני כשבועיים ארב לנערה שרצה בשעת ערב באזור פרדס חנה כרכור, המתין ליד רכבו כשתא המטען היה פתוח ותפס אותה. הוא הרים אותה באוויר וניסה להכניסה למכוניתו, אך היא זעקה לעזרה ונאבקה בו. כשעוברי אורח התקרבו לאזור מוזגובוי נמלט מהמקום.
1 צפייה בגלריה
אלכסנדר מוזגובוי
אלכסנדר מוזגובוי
"הבדיל בין טוב לרע בעת המעשה". אלכסנדר מוזגובוי בשיחזור ניסיון החטיפה
המשטרה פתחה בסריקות לאיתור הרכב. לפני כ-10 ימים שוטר איתר את הרכב, ששייך לבת זוגו של החשוד, חונה ליד אחד הבתים בזכרון יעקב, ובעקבות האיתור מוזגובוי נעצר. הוא הודה במעשה ואף שחזר אותו בזירה, ומיוחס לו חשד של ניסיון חטיפה ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.
חוות דעת פסיכיאטרית בעניינו קבעה כי הוא כשיר לעמוד לדין. לפי חוות הדעת, מוזגובוי "הבדיל בין טוב לרע בעת המעשה". לאחר מעצרו טען מוזגובוי כי ניסה לעורר מודעות לפשיעה המשתוללת, חוסר הביטחון ברחובות והצורך ביצירת ביטחון לציבור. החוקרים לא הביעו אמון בגרסה זו.
אתמול, כאמור, הוגשה נגד מוזוגובוי הצהרת תובע על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום בימים הקרובים.
פורסם לראשונה: 22:13, 20.07.22