2 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לחשוד במעורבות במותה של בת זוגו
הארכת מעצר לחשוד במעורבות במותה של בת זוגו
בן הזוג החשוד ברצח הצעירה
(צילום: יריב כץ )
נמשכת התעלומה סביב נסיבות מותה של הצעירה בת 27 שגופתה נמצאה ביום שני בערב בדירה ברמת גן. במשטרה מצביעים על סימני שאלה סביב עדות בן זוגה (32) של הצעירה שלפי החשד רצח אותה. החשוד יובא מחר (יום ה') להארכת מעצר שנייה בבית משפט השלום בתל אביב, לאחר שאתמול הוחלט להשאירו מאחורי סורג ובריח למשך שלושה ימים.
ל-ynet נודע כי הפרמדיקים שהגיעו לדירה תיארו כי ראו על רצפת חדר האמבטיה את בגדיה של המנוחה רטובים בזמן שהרצפה הייתה יבשה. לחוקרי המשטרה לא ברור כיצד בגדיה נרטבו, בן הזוג לא הצליח לספק על כך הסבר מניח את הדעת ובגרסאות שלו נמצאו כמה סתירות.
2 צפייה בגלריה
הזירה ברמת גן
הזירה ברמת גן
הבניין ברמת גן שבו נמצאה הצעירה ללא רוח חיים
(צילום: זק"א תל אביב)
החשוד סיפר בחקירתו כי בת זוגו נכנסה להתקלח ולאחר זמן מה הוא החל לשמוע רעש של מים ושם לב כי היא מתעכבת באמבטיה זמן רב, עד שנכנס בעצמו למקלחת ומצא אותה לדבריו ללא רוח חיים.
מהמכון לרפואה משפטית, לשם הועברה גופתה של המנוחה לצורך נתיחה, עדיין לא התקבלו אינדיקציות חד-משמעיות בנוגע לנסיבות המוות. לפי שעה, צוות החקירה ממתין לקבלת תוצאות נוספות.

"היא הייתה בחורה שעזרה לכולם"

למרות צו איסור הפרסום על שמה של המנוחה, יותר ויותר מכרים וחברים שלה שמעו על המקרה והביעו תדהמה בעקבות מותה. "למדנו יחד באוניברסיטה, והיא הייתה תמיד זו שמוכנה לעזור", סיפרה אחת מחבריה. "היא ניסתה לעזור לכולנו באוניברסיטה להתאקלם, ואפילו ביקשה מכל אחד מאיתנו לכתוב לה מה הוא אוהב ואז ציוותה אותנו ללמידה בזוגות".
חברה אחרת מהלימודים, שגילתה על מותה של הצעירה במקרה, סיפרה על בחורה חייכנית וטובת לב. "לא היינו בקשר בחודשים האחרונים, אבל היא הייתה בחורה שעזרה לכולם. שמעתי כמו כולם על המקרה מהתקשורת, אבל אתמול מישהו שעוד איתה התקשר וסיפר לי שזו היא. אני בהלם מוחלט, אנחנו תמיד קוראים על דברים כאלה בחדשות וזה נראה רחוק מאיתנו".
חברה נוספת סיפרה כי רק לפני שבוע שלחה למנוחה הודעת וואטסאפ שעליה לא השיבה. "היא נורא רצתה לעזור והייתה חלק קריטי אצלנו בחבורה. הייתה עושה לנו המון ערבי מפגש כשאפשר היה להיפגש, ואם זה היה בלתי אפשרי - אז היא הייתה מארגנת מפגשים בזום".
החברה הוסיפה: "היו לה תוכניות מטורפות לעתיד להמשיך בתחום שבו למדנו. היא השקיעה המון בעבודה, בלימודים ובחברים. גם כשהיא הייתה מוצפת בעבודה היא תמיד הייתה עוזרת. על בן הזוג היא בקושי דיברה איתי, וממה שהבנתי הם היו ממש בסדר".
הארכת מעצר לחשוד במעורבות במותה של בת זוגו
(צילום: שחר גולדשטיין, רועי רובינשטיין)

בדיון שנערך אתמול בבית המשפט, סיפר נציג המשטרה כי חוות דעת ראשונית של המכון לרפואה משפטית העלתה חשד למוות לא טבעי וכי התגלו ממצאים שלא תומכים בשלב הזה בגרסת החשוד לגבי האופן שבו מצא את זוגתו.
השופט אור ממון קבע בהחלטתו להאריך את מעצרו של החשוד: "מצאתי קיומו של חשד סביר שדי בו בשלב זה. יובהר שהחשד גבוה. העובדה שאין מדובר במוות טבעי לא במחלוקת. אין מחלוקת גם שהחשוד והמנוחה היו היחידים בזירת המקום. גרסת החשוד מקימה כמה קשיים בין הממצאים שנמצאו בזירה.
"בשלב הזה אין לו הסבר שמתיישב עם נסיבות האירוע. בעניין זה אני מפנה בעיקר לממצאים שמופיעים בדו"ח הסודי. אני מודע לכך שמדובר בזירה שנכנסו אליה גורמים נוספים אחרי האירוע, אבל הם כשלעצמם לא יכולים היו לייצר את אותם ממצאים".
החשוד, גרוש ואב לילדה בת 4, אינו מוכר למשטרה ואין לו עבר פלילי. המנוחה התגוררה בביתו בשבועות האחרונים ולדבריו היא בעלת עבר רפואי ונוטלת תרופות. פרקליטו של החשוד טען כי מרשו הוא שהזמין אותה להתגורר אצלו לאחר שאיבדה את קורת הגג שלה.

"אך טבעי שאדם כזה לא יתנהל כמו מחשב"

פרקליטי החשוד, עורכי הדין יניב פרץ ואיתן כבריאן, מסרו: "החשוד הוא זה שהזמין את כוחות ההצלה למקום, הוא האדם שבמהלך דקות ארוכות תוך שהוא משוחח עם מד"א בטלפון ניסה להציל את בת זוגו. הוא גם זה שהזעיק את השכנים שניסו לעזור לו לסייע לה.
"אנחנו לא חשופים לחומר החקירה ולא יודעים אם יש סתירות כפי שהדברים מוצגים. מניסיון בתחום אנחנו יכולים לומר שבמצבים טראומטיים כאלו ובדקות כל כל קריטיות - אך טבעי שאדם לא יתנהל כמו מחשב ולעיתים ימסור גרסה כזו או אחרת בפני גורמים שונים.
"מרגע שהוא הפך לחשוד, הוא שיתף פעולה עם חוקריו ומסר גרסה. הוא הסביר בדיוק מתי ואיך הוא מצא את המנוחה והסכים לכל פעולת חקירה שנדרשה על ידי היחידה החוקרת, מתוך מקום כן ובמטרה לחשוף את האמת. אנחנו בטוחים שבימים הקרובים יהיו התפתחויות חיוביות בחקירה שיובילו לשחרורו המיידי של החשוד.
"מדובר בחשוד נעדר עבר פלילי, אדם מהיישוב שמנהל אורך חיים נורמטיבי לחלוטין ונמצא בימים אלו במצב רגשי לא פשוט, נוכח האובדן הכבד של בת זוגו ונוכח היותו עצור בפעם הראשונה בחייו על לא עוול בכפו".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.