2 צפייה בגלריה
רן גידור שגריר ישראל בגיאורגיה
רן גידור שגריר ישראל בגיאורגיה
השגריר גידור
שירותי הביטחון של גיאורגיה ביצעו הקלטות סתר ומעקבים אחרי שגריר ישראל בטביליסי רן גידור, נהג ועובדים מקומיים שמועסקים בנציגות הישראלית. כך עולה מפרסומים שמסעירים בימים האחרונים את גיאורגיה לקראת בחירות גורליות לעיריית טביליסי שיהיו ב-2 באוקטובר, אשר לתוצאותיהן תהיה השפעה גדולה גם על הבחירות לפרלמנט.
מאז הבחירות האחרונות לפרלמנט, האופוזיציה לא מכירה בתוצאות ולוחצת לקיים הליך חוזר. לפי האופוזיציה בגיאורגיה, הממסד הנוכחי מחובר לרוסיה ולכן רואים בבחירות לעירייה מעין משאל עם - לקראת ההכרעה בשאלה איזו ממשלה תקום - מקורבת למערב או לרוסיה.
2 צפייה בגלריה
בכירים במשרד החוץ של גיאורגיה זעמו על התבטאות של שגריר ישראל בגיאורגיה רן גידור בראיון עיתונאי שבו מתח ביקורת על מעצרו של מנהיג מפלגת האופוזיציה בגיאורגיה ניקה מלייה על ידי המשטרה
בכירים במשרד החוץ של גיאורגיה זעמו על התבטאות של שגריר ישראל בגיאורגיה רן גידור בראיון עיתונאי שבו מתח ביקורת על מעצרו של מנהיג מפלגת האופוזיציה בגיאורגיה ניקה מלייה על ידי המשטרה
גידור בפוסט על התמיכה שהביע בראש האופוזיציה בגיאורגיה
נשיא המועצה האירופית שארל מישל ביקר בגיאורגיה כבר כמה פעמים, וקיבל הבטחה מהממשלה שאם מפלגת השלטון תקבל פחות מ-43% בבחירות לעירייה - הם יסכימו לבחירות מוקדמות לפרלמנט. ערב הבחירות הממשלה חזרה בה ולא מוכנה לעמוד בהסכם. האופוזיציה דורשת לעמוד בהבטחה של הממשלה ומתכוננת לצאת לרחובות אם הממסד השליט יקבל פחות מ-43% בבחירות לעירייה.
ברקע הדברים פרסם ערוץ הטלוויזיה המקומי פנורמה שורת הקלטות ו-58 אלף מסמכים שאסף שירות הביון של גיאורגיה על אודות שיחות שקיימו דיפלומטים זרים מהמערב ובכללם של השגריר הישראלי גידור ועובדי הנציגות. המסמכים כוללים גם פרטים על שיחות שקיימו שגריר האיחוד האירופי בגיאורגיה קרל האלצר, דיפלומטים אמריקנים ועובדים בשגרירויות אחרות.
חשיפת ההקלטות גרמה מבוכה רבה לממשלת גיאורגיה ורבים מעריכים שהאופוזיציה עומדת מאחוריה. התובע הכללי פתח בחקירת הדלפת הענק. ראש העיר טביליסי קחה קלדזה הגן על זכותם של שירותי הביטחון להאזין גם לדיפלומטים זרים בתנאי שהדבר נחוץ למדינה.

שרבוב השגריר הישראלי אינו מקרי

בין היתר הוקלטו שיחות של השגרירות הישראלית שקשורות לשרת המשפטים של גיאורגיה תיאה צולוקיאני, שיחה של השגריר גידור עם ראשי הפטריארכיה ושיחה עם איש דת בכיר בעקבות אמירות אנטישמיות מצדו וכן שיחות עם נציגים של משרד התרבות והפרלמנט הגיאורגי.
במקביל פורסמה הקלטה של שגריר גיאורגיה בישראל לאשה ז'ווניה. הקלטת דיפלומטים זרים מנוגדת לאמנת וינה, שמסדירה יחסים דיפלומטיים בין מדינות ואת הזכויות והחסינויות של המשלחת הדיפלומטית.
שרבובו של השגריר גידור לחשיפה אינו מקרי וגורם לא מעט נזק לישראל. לפי הערכות, הדבר קשור לכעס של גורמים בממשלה נגד גידור בשל תמיכתו במצעד הגאווה ובשל ביקורת שמתח בראשית השנה על מעצרו של האופוזיציה בגיאורגיה.
שגרירות ישראל בגיאורגיה נמנעה מלהגיב על הפרסומים. ממשרד החוץ בירושלים נמסר שהנושא נמצא בבדיקה.