4 צפייה בגלריה
אנשים עם מסכות ב תחנת רכבת
אנשים עם מסכות ב תחנת רכבת
רכבת ישראל. ארכיון
רכבת ישראל עדכנה הבוקר (חמישי) כי בשל תקלה ברשת החשמול ולצורך תיקונה, יחולו שינויים בתנועת הרכבות - בין השאר בתחנות תל אביב. "צוותי הרכבת פועלים לתיקון התקלה והחזרת התנועה לסדרה", נמסר. לאחר כשעתיים וחצי נמסר כי תקלת החישמול תוקנה ותנועת הרכבות באזור המרכז חוזרת לסדרה בהדרגה.
התקלה שבגינה הופסקה תנועת הרכבות היא שוב השתחררות של כבל חשמל ממערכת החשמול - ונפילתו על המסילה בין תל אביב להרצליה. מדובר במחדל חוזר ברכבת, שעל אודותיו פורסמו ב-ynet שלל כתבות. הפעם, בניגוד למקרי עבר, אף רכבת לא נפגעה מהכבל שהשתחרר.
4 צפייה בגלריה
כבל החשמל המשוחרר, בין תחנת תל אביב להרצליה
כבל החשמל המשוחרר, בין תחנת תל אביב להרצליה
כבל החשמל המשוחרר, בין תחנת תל אביב להרצליה
כמו בתקלות עבר דומות בחודשים האחרונים, אין מדובר בכבל שמזרים חשמל לרכבת עצמה, אלא בכבל עליון שמוליך חשמל במערכת. לפני כחודש החלו ברכבת ישראל לבחון את כל רכיבי החשמול על הקו בעקבות רצף תקלות דומות, בדיקות שהביאו לשיבושים בקווי הרכבת.
מדובר בתקלה ברכיב שמחזיק את הכבל שמזרים חשמל למערכת ולא בכבל המחובר לרכבות עצמן ומזרים אליהן חשמל. לאור זאת, הורה מנכ"ל הרכבת המתפטר מיכה מייקסנר, לבדוק את כל המערכת במקביל להמשך עבודות החשמול. זאת לאחר שהתגלה כי שלושת המרכיבים שהתנתקו במקומות שונים בארץ הם מאותה סדרת ייצור משנת 2017.
בעקבות התקלה הופסקה באופן זמני תנועת הרכבות בין תחנות בני ברק לתל אביב. נוסעים שיעדם או מוצאם בתחנות "טבעת השרון" - תחנות פתח תקווה, ראש העין, כפר סבא, הוד השרון ורעננה נדרשו להחליף רכבות בתחנת הרצליה כדי להגיע לתל אביב.
הרכבות בקו ירושלים יצחק נבון-הרצליה פעלו בין תחנות ירושלים יצחק נבון ותל אביב סבידור בלבד, ולא עצרו בתל אביב האוניברסיטה והרצליה. נוסעים שיעדם או מוצאם בתחנות אלה, נדרשו להחליף רכבת בתל אביב ההגנה. הרכבות בקו בית שמש-נתניה פעלו בין תחנות בית שמש ללוד, ולא עצרו בתחנות כפר חב"ד, תל אביב, הרצליה ונתניה.
בשלב זה, ברכבת ישראל לא יודעים בדיוק מהו הגורם לתקלה, ומנסים לברר את מקורה. עם זאת, היא אינה דומה לתקלות שאירעו בחודשים האחרונים ומקורן ברכיבים של מערכת החשמול - לרבות כבלים שהשתחררו ממקומם ולפחות בשתי פעמים שונות פגעו בקטר של רכבת נוסעת.
פורסם לראשונה: 05:39, 13.07.23