עשרות שיגורים לכל רחבי הצפון, מותו של אלכסיי פופוב מרסיסים בעכו ונפילתם של הלוחמים אופיר ברקוביץ ואלישי יונג בג'באליה: שורת אירועים קשים פקדו את ישראל גם בסוף השבוע הנוכחי, אך עם צאת השבת התייחסו שרים בממשלה רק לשיגור הכטב"ם לעבר ביתו של ראש הממשלה בקיסריה. נכון לפרסום הידיעה, האירועים הקשים האחרים נדחקו הצידה.
"שלוחיה של איראן, שניסו להתנקש היום בחייו של ראש הממשלה נתניהו ובני משפחתו, חשפו פעם נוספת את פניה האמיתיות של איראן וציר הרשע אותו היא מובילה", אמר מיד עם צאת השבת שר החוץ ישראל כ"ץ.
1 צפייה בגלריה
זירת הנפילה בקיסריה
זירת הנפילה בקיסריה
נתניהו וזירת הנפילה בקיסריה
(צילום: שרון צור, אלכס קולומויסקי)
"אני מגבה את דברי ראש הממשלה במלואם ומדגיש: מדינת ישראל תמשיך להכות בעוצמה ובנחישות בטרוריסטים ובשולחיהם בכל מקום ובכל זמן, עד להשגת כל מטרותינו", אמר שר החוץ.
הוא הוסיף בהקשר זה כי "אויבי ישראל ישלמו מחיר כבד על כל ניסיון לפגוע באזרחינו, בחיילינו ובמנהיגינו. אנחנו מחויבים להחזיר את החטופים, להשיב את תושבי הצפון וליצור מציאות ביטחונית חדשה שתבטיח את קיומנו לדורות".

רגב: "ללמד את איראן לקח". גלנט: "ניסיון לפגוע בסמלים שלטוניים"

גם שרת התחבורה מירי רגב מיהרה להתייחס לשיגור הכטב"ם. "בשבת כטב"ם שוגר על ידי חיזבאללה בניסיון לרצוח ראש הממשלה. ‏זהו אירוע חמור ביותר שיחייב את מדינת ישראל לגבות מחיר מאיראן, הגיע הזמן ללמד את האיראנים לקח", אמרה רגב.
שר הביטחון יואב גלנט אמר בצאת השבת: "הניסיון לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו מיועד לפגוע במדינת ישראל ובסמליה השלטוניים. מערכת הביטחון תמשיך לפגוע בכל גורם טרור ותכה בעוצמה בכל אויב שפגע או מנסה לפגוע במדינת ישראל".
גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר התייחס קודם כל לכטב"ם: "הניסיון של האיראנים להתנקש בחיי ראש ממשלת ישראל באמצעות הזרוע הלבנונית שלה, זו חציית קו אדום, גם במונחים של מפלצת טרור בינלאומית חסרת מעצורים כמו איראן שדם אלפים רבים על ידיה. המחיר שאיראן תשלם ייחקק עמוק בספרי ההיסטוריה. סופו של המשטר האיראני האכזרי קרובה מתמיד".
שר החינוך יואב קיש אמר הערב: "הניסיון המתועב של ציר הרשע האיראני להתנקש בראש הממשלה בנימין נתניהו חושף יותר מכל חוסר הבנה בסיסי של האויב בנוגע לעוצמת הנחישות הישראלית. ‏הנסיון רק מחזק את נחישותנו לעמוד מול כל אויב המנסה לערער את בטחוננו. ‏אהיה ברור - לא נזוז מילימטר ממטרות המלחמה שלנו, עד הנצחון!".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פרסם גם הוא הודעה לתקשורת בצאת השבת - אחרי שפרסם בפייסבוק פוסט על החיילים שנהרגו בג'באליה: "ברצוני לחזק את ראש הממשלה ומשפחתו על נסיון הפגיעה הבוקר בביתו - אַל תִּירָא וְאַל תֵּחַת! המשך להכות באויב שוק על ירך. עם ישראל כולו עומד מאחוריך, אל תרפה עד הניצחון המוחלט בעזה, בלבנון וביהודה ושומרון ועד החזרת כל חטופינו הביתה".
ח"כ אושר שקלים הגיב על ירי הכטב"ם - ומחה נגד ראשי האופוזיציה: "ניסיון ההתנקשות של חיזבאללה בנתניהו נכשל. נכון לעכשיו, לא יצאה שום הודעה מלפיד, גנץ, או שאר הממלכתיים למיניהם, שתביע חיזוק ותמיכה בעם ישראל מול ניסיון הפגיעה הקשה במנהיגו בעת מלחמת קיום. מצד שני, מה אפשר לצפות ממי שאינם עושים דבר כדי לעצור את ההסתה הפרועה כנגד נתניהו מתוך הבית?".
טלי גוטליב אמרה הערב: "חייבים לחסל את עלי חמינאי, ראש ציר הרשע, מנהיג איראן. לרדוף אותו עד השגת חיסולו. נסיון ההתנקשות בראש הממשלה נתניהו בחסות איראן מחייב שינוי הנחת עבודה (שגויה) שלא מחסלים ראשי מדינות".