במפקדה שהותקפה אתמול אחר הצהריים (שישי) על ידי צה"ל ברובע הדאחייה בביירות, בניסיון לחסל את מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שהה גם מפקד חזית הדרום של הארגון, עלי כרכי, ששרד השבוע ניסיון חיסול ישראלי. כך דיווחו מקורות זרים. כמו כן נמסר שבמקום נכח גם גנרל איראני, מפקד גיס לבנון וסוריה של כוח קודס, שהחליף באפריל את חסן מהדווי שחוסל בתקיפה בדמשק.
בעבר נהגו בכירים איראנים לשהות לצד בכירי חיזבאללה בזמן מערכות שבהן לקח חלק. בקיץ 2006, למשל, התלווה מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, לחסן נסראללה ולעימאד מורנייה בזמן מלחמת לבנון השנייה. בישראל בודקים אם היו גורמים איראנים בין הנפגעים בתקיפה היום.
הרס בדאחייה אחרי התקיפה
(צילום: רויטרס)

כרכי, למעשה מספר 3 בחיזבאללה, היה יעד לחיסול בתקיפה ישראלית בביירות ביום שני. שלוש שעות לאחר אותה תקיפה הודיע בחיזבאללה: "כרכי בסדר, הוא הועבר למקום בטוח".
בכיר ישראלי אמר בתדרוך לעיתונאים זרים כי מוקדם לדעת אם נסראללה נפגע בתקיפה בביירות, אך ברור שהריגתו תהיה שונה מחיסולים קודמים של בכירים בחיזבאללה. לדבריו, יש אנשים שאין להם תחליף וזה אחד מהמקרים הללו. הוא הוסיף כי דרך אחת לנטרול האיום של חיזבאללה היא "לסלק" את נסראללה.
הוא הדגיש שישראל מקווה שלא תיאלץ להיכנס קרקעית ללבנון, ואף שהוא לא יכול לצפות כיצד יתפתחו האירועים, ישראל לא מעוניינת במלחמה רחבה. לדבריו ההחלטה לפעול נגד חיזבאללה הייתה קשה, אבל "אנחנו משחקים משחק ארוך". הוא התייחס למבצע שהתנהל בשבוע האחרון וטען שצה"ל גרע מחיזבאללה כמחצית מארסנל הטילים והרקטות שלו. הבכיר הזהיר את איראן שהיא טועה אם חושבת שהיא יכולה לתקוף מבלי לשלם על כך.
1 צפייה בגלריה
הרס בדאחייה
הרס בדאחייה
זירת התקיפה בדאחייה
( צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
עד כה כאמור לא ברור מה עלה בגורלו של נסראללה ושל נוכחים אחרים במקום, ובשל ההרס הרב שנגרם, ייתכן שיעבור זמן מה, אפילו ימים, עד שיתבררו תוצאות התקיפה. ההערכה היא שנסראללה שהה במקום, וגורם ישראלי אמר כי "מי שהיה שם לא יכול לשרוד".
שני גורמים איראניים רשמיים מסרו ל"ניו יורק טיימס" שמנהיג העליון עלי חמינאי כינס במעונו בטהרן ישיבת חירום של המועצה לביטחון לאומי. יועצו של חמינאי, עלי לאריג'ני, אמר כי התנקשויות לא יפתרו את הבעיה של ישראל, ואחרים ייקחו את המקום של אלה שחוסלו. לדבריו, ישראל חוצה את הקווים האדומים של איראן והמצב הופך "רציני".
בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" וברשת "סקיי ניוז" בערבית דווח כי מקורות מחיזבאללה טוענים שנסראללה חי ונמצא במקום בטוח. עם זאת, בכיר איראני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "טהרן בודקת מה מצבו".