בצה"ל אישרו בצהריים (חמישי) את הדיווח שלפיו חמאס ירה שתי פצצות מרגמה לעבר המזח ההומניטרי שמוקם במעבר עזה, ודרכו כבר מועבר סיוע דרך הים. הירי שאירע אתמול בוצע בזמן שבו משלחת או"ם קיימה סיור במקום. אדם אחד נפגע קל מהירי, זהותו לא ידועה.
חוף הים ברפיח

דובר צה"ל מסר כי "מחבלים מארגוני הטרור ברצועה ביצעו אתמול ירי פצמ"רים לעבר מרחב העבודות ההנדסיות בצפון הרצועה. עבודות אלה מתבצעות כחלק מהמאמץ של צה"ל לאפשר הרחבת סיוע הומניטרי ברצועה בתיאום עם שותפים בינלאומיים.
"הירי בוצע בזמן שהתקיים במקום סיור עם גורמי האו"ם. בזמן ירי הפצמ"רים הוכנסו אנשי האו"ם למרחבים מוגנים על-ידי כוחות צה"ל שהיו במקום. ארגוני הטרור ממשיכים לפגוע באופן שיטתי במאמצים הומניטריים תוך סיכון חייהם של עובדי או"ם, בעוד ישראל מאפשרת את מתן הסיוע לתושבי רצועת עזה".
1 צפייה בגלריה
yk13848428
yk13848428
העברת סיוע לעזה דרך הים
(ISRAEL DEFENSE FORCES)
חליל אל-חיה, בכיר בזרוע המדינית של חמאס שנחשב לסגנו של יחיא סינוואר, רמז הבוקר בריאיון לסוכנות הידיעות AP כי ארגון הטרור יתקוף כוחות ישראליים או אחרים שיוצבו בנמל שארה"ב בונה לאורך קו החוף של עזה כדי לספק לרצועה סיוע הומניטרי מהים.
לדברי אל-חיה, "אנחנו דוחים בתוקף כל נוכחות שאינה פלסטינית בעזה, בין אם בים או ביבשה. אנחנו נטפל בכל כוח צבאי שנמצא במקומות הללו, ישראלי או אחר".