תנועת הצופים העבריים הודיעה על העברת מחנות הקיץ ביערות "ציפורי" ו"סוללים" שבגליל התחתון דרומה, בצל ההיערכות למלחמה עם חיזבאללה בלבנון. במחנות היו אמורים להשתתף להערכת התנועה כ-45 אלף ילדים.
האזורים בהם מתקיימים המחנות, נדגיש, נחשבים לשקטים ובטוחים יחסית - ומפרוץ המלחמה כמעט לא היו בהם אזעקות. למרות זאת, בצופים אמרו כי "לאורך התקופה האחרונה מתקיימות הערכות מצב תכופות בנוגע למחנות הקיץ, ואנו פועלים ופועלות לבחינת כלל ההשלכות ותמונת המצב בנושא.לנגד עינינו עומדת חוויית החניכים והחניכות המיטבית, כמו גם הציפייה לפעילות הקיץ הצופית החשובה היום יותר מתמיד".
לכן, לפי הצופים, "לאחר הערכת המצב ובחינת כלל המשתנים, הכוללים את ההסלמה בצפון ואת הקולות מהשטח ומתוך אחריות מלאה, הוחלט לשנות את מתווה מחנות הקיץ ביערות הגליל ציפורי וסוללים ולהעביר את הפעילות למתכונת חלופית שתתקיים במתקנים אחרים. נעדכן לגביה בהקדם בהתאם לתכנית השבט וההנהגה המעודכנת".
בצופים הדגישו כי הנרשמים למחנות הקיץ הללו יקבלו החזר מלא על הרישום, ללא גביית דמי ביטול. "במקביל לזיכוי המלא תיפתח ההרשמה לפעילות הקיץ החלופית שאליה יוכלו החניכים/ות להירשם מחדש", מסרו. "האילוצים בתקופה זו הם רבים, ולצידם נמשיך לעשות הכל בכדי להעניק לחניכי וחניכות התנועה חווית קיץ מהנה וצופית ככל הניתן".