שלב ההוכחות במשפט הנאשם ברצח ספיר נחום
(צילום: אביהו שפירא)
בבית המשפט המחוזי בחיפה נפתח היום (רביעי) שלב ההוכחות במשפטו של וולא חלאילה (34) מעכו, שמואשם בחטיפתה ורציחתה של בת זוגו לשעבר ואם שני ילדיו ספיר נחום (23) ביוני בשנה שעברה. "הילדים של ספיר התרגלו לחיים אחרים, לצערי הם כבר לא לא זוכרים כל כך את ספיר", אמרה עדן, אחותה של המנוחה, בכניסה לבית המשפט.
האחות עדן היא הראשונה שעלתה לדוכן העדים במשפט. "עברנו הרבה מאז שהנאשם לקח מאיתנו את ספיר, אנחנו בעיקר משקיעים בילדים שלה", אמרה האחות לתקשורת. בעדותה בבית המשפט סיפרה עדן: "אני מגדלת כרגע זמנית את הילדים של ספיר ושל הנאשם, בני שלוש ושנה וחצי. הנאשם היה בקשר עם ספיר, אז הכרתי אותו. הכרתי אותו גם בסכסוכים שלו עם ספיר".
5 צפייה בגלריה
עדן נחום אחותה של ספיר נחום
עדן נחום אחותה של ספיר נחום
"אנחנו בעיקר משקיעים בילדים שלה". האחות עדן נחום
(צילום: אלעד גרשגורן)
לפי כתב האישום, מערכת היחסים בין חלאילה לנחום התאפיינה בחוסר יציבות ומחלוקות, בין היתר בנוגע לחינוך וגידול הילדים. במאי בשנה שעברה החלה נחום לפעול לפתיחה בהליך משפטי נגד בן זוגה לשעבר במטרה שישלם מזונות. גופתה של המנוחה נמצאה באזור היישוב הבדואי אבטין ליד קריית אתא לאחר 10 ימים של חיפושים. בכתב האישום לא מצוין כיצד חלאילה רצח את נחום.
התובעים, עורכי הדין ענבל ברנסון וענאן ג'אנם, ציינו כי חלאילה החליט ב-2 ביוני בשנה שעברה להמית את נחום. כדי לבצע את מזימתו, הוא יצא ברכבו בשעת בוקר לאזור שסמוך לגן הילדים של בתם. לאחר שנחום השאירה את בתם בגן והייתה בדרכה לביתה, חלף הנאשם בנסיעה עם רכבו בסמוך לנתיב הליכתה ועצר את רכבו לידה. חלאילה פיתה במרמה את המנוחה להיכנס לרכבו ולנסוע עמו, והשניים נסעו מחוץ לעכו. לפי כתב האישום, חלאילה רצח את האישה באזור מבודד.
5 צפייה בגלריה
וולא חלאילה הנאשם ברצח ספיר נחום
וולא חלאילה הנאשם ברצח ספיר נחום
הנאשם וולא חלאילה בבית המשפט
(צילום: אלעד גרשגורן)
"בבוקר שבו ספיר נעלמה התעוררתי בסביבות 11:00 והיה שקט בבית, ראיתי שספיר לא בבית", העידה האחות עדן. "היא השאירה את הטלפון שלה על הספה בסלון. היא לקחה רק את הבת לגן, ואת הבן שלא הרגיש טוב השאירה בבית. ראיתי בטלפון שלה הודעה שהנאשם שלח עם המילים 'בוקר טוב מאמי'. עברו שעות וספיר לא חזרה.
"היא לא חזרה בצהריים, ואני הלכתי להוציא את הילדה מהגן. חייגתי לנאשם ושאלתי האם ספיר איתו והוא יודע איפה היא. הוא אמר שהוא לא יודע איפה היא. אחרי שעה חייגתי אליו בווידאו כדי לראות האם ספיר איתו. היא לא הייתה. הוא שוב אמר לי שספיר לא איתו. אמרתי לו שספיר נעלמה ולא חזרה הביתה. הוא ענה 'מוזר, אני לא יודע. מה תעשי? את מכירה אותה, היא הייתה מדברת עם הרבה גברים'. הנאשם התנהג מוזר. רגוע מאוד. לא כמו אחד שהאמא של הילדים שלו נעלמה. הוא לא סיפר לי בשתי השיחות איתו שפגש אותה בבוקר".
5 צפייה בגלריה
ספיר נחום
ספיר נחום
הנרצחת ספיר נחום
(באדיבות משטרת ישראל)
האחות עדן סיפרה עוד בעדותה: "אספתי את הילדה מהגן והבאתי אותה הביתה. השעות חלפו וספיר לא הגיעה. בערב הייתי צריכה לצאת לעבוד. התכתבתי עם הנאשם ששאל אותי: 'מה עשית?'. בסביבות 20:30 בערב חייגתי למשטרה והגשתי תלונה שספיר נעלמה מהבוקר. בהמשך הערב והלילה התכתבתי עם הנאשם, סיפרתי לו שהתלוננתי במשטרה ושאני באמת מפחדת על ספיר ושאולי חטפו אותה. שאלתי אותו איך הוא כזה רגוע. הוא ענה לי 'כי אני מכיר אותה'.
"התקשרתי אליו בלילה כמה פעמים אבל הוא לא ענה. ב-5:00 בבוקר הוא חזר לי ואמר לי שהמשטרה לקחה כעת את אמא שלו לחקירה ושזה לא בסדר. זה התחיל להרגיש לי שמשהו לא בסדר והחלטתי להפסיק לתת לנאשם מידע על מה שקורה מול המשטרה. אני חייבת לומר שבכל השיחות וההתכתבויות שהיו בינינו הנאשם לא סיפר לי בשום שלב שהוא וספיר נפגשו בבוקר".
חלאילה מצדו אמר עם כניסתו לאולם בית המשפט: "אני חף מפשע. לא רצחתי אותה. אין שום סיכוי לעסקת טיעון כי אני אומר שאני חף מפשע. לאחותה של ספיר אני יכול לומר שאני משתתף בצערם".
5 צפייה בגלריה
התובעים עורכי הדין ענבל ברנסון וענאן ג'אנם
התובעים עורכי הדין ענבל ברנסון וענאן ג'אנם
התובעים עורכי הדין ענבל ברנסון וענאן ג'אנם
(צילום: אלעד גרשגורן)
5 צפייה בגלריה
הסניגור עו''ד אביעד חייט
הסניגור עו''ד אביעד חייט
הסנגור עו''ד אביעד חייט
(צילום: אלעד גרשגורן)
עו"ד אביעד חייט, סנגורו של חלאילה, כופר בשמו באשמה. הסנגור אמר לשופטים: "הנאשם לא רצה במותה של אם בתו ובת זוגו לסירוגין", אמר חייט לשופטים. "הוא כופר בכך שגמלה בליבו ההחלטה להמית את המנוחה. אין בדל של ראיה שקושר את הנאשם לזירה עצמה. הוא לא המית את המנוחה ובוודאי שלא קבר אותה ולא נכח בזירה".
עו"ד סנדי אלקבץ, שמייצגת את משפחת נחום, אמרה: "היום החל המשפט עם עדותה של האחות עדן. אני סומכת את ידיי על בית המשפט שירשיע את הנאשם על חומרת מעשיו".