3 צפייה בגלריה
הנרצח מוחמד פהמי וזירת הרצח
הנרצח מוחמד פהמי וזירת הרצח
הנרצח מוחמד פהמי עתאמנה וזירת הרצח
מוחמד פהמי עתאמנה בן ה-37 מבאקה אל-גרבייה נורה למוות הבוקר (ראשון) על ידי שני רוכבי אופנוע בזמן ששהה ברכב במגרש מכוניות בכניסה לעיר. צוות מד"א שהגיע לזירה נאלץ לקבע את מותו. המשטרה פתחה בחקירת האירוע ומחפשת אחר היורים. זהו הרצח רביעי בתוך ארבעה חודשים בבקה אל גרבייה וביישוב הצמוד ג'ת, ובזמן הזה אף התרחשו שם שני ניסיונות חיסול.
הדיווח על הרצח התקבל בשעה 09:48 במרחב שרון של מגן דוד אדום. הפרמדיק אדם ערדה אמר כי "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע כשהוא מחוסר הכרה ועם פציעות חודרות בגופו. ביצענו בו בדיקות רפואיות אך הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".
זירת הרצח בבאקה אל-גרבייה
(צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
הלילה, נורה למוות מוחמד אלכארטי בן ה-46 מרמלה בגן חק"ל ב' בעיר. המשטרה פתחה בחקירה ועיכבה חמישה מבני משפחתו, תושבי העיר.
הדיווח על הירי ברמלה התקבל בשעה 00:01 במרחב איילון של מגן דוד אדום. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו לגבר טיפול רפואי בשטח וביצעו בו פעולות החייאה, כשהוא במצב אנוש. לאחר מכן, הם פינו אותו לבית החולים שמיר אסף הרופא, שם נקבע מותו מאוחר יותר.
3 צפייה בגלריה
 מוחמד אלכארטי
 מוחמד אלכארטי
מוחמד אלכארטי. נרצח הלילה ברמלה
70 בני אדם נרצחו בחברה הערבית מתחילת השנה, ירידה מסוימת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (77). עם זאת, רק 13 ממקרי הרצח ב-2022, שהם פחות מחמישית מהמקרים, פוענחו על ידי המשטרה. בין הקורבנות של האלימות ברחוב הערבי - שבע נשים ושלושה ילדים.
ראש העיר בקה אל גרבייה ראיד דקה, הטיח טענות קשות ברשויות לאחר הרצח הבוקר. "אין אף פענוח, אף אחד שישב בכלא. יש עצורים? אחרי שבועיים כולם הולכים הביתה. אי אפשר להסביר את זה. זה לא קיים בשום מקום מתוקן בעולם. כל מי שרוצה לרצוח יכול לקום בבוקר, לסמן מישהו ולרצוח אותו. למה? כי בא לו.
"איך אסתכל בעיניים לילדים קטנים, שמתכוננים לבתי הספר עם חדשות כאלה, רצח כזה. מה תגיד אשתו? מה תגיד אמא שלו? מה נגיד לבנות שלו? איך אפשר להתמודד מולם? איך אפשר? איך אפשר כזה כאב? איפה הממשלה? זו פשיטת רגל לשמה. אין ביטחון אישי, אין כלום".