2 צפייה בגלריה
משרד החוץ בירושלים
משרד החוץ בירושלים
משרד החוץ בירושלים
(צילום: shutterstock)
מספר גורמים במשרד החוץ הביעו כעס רב על כך שבעיצומה של המלחמה, המשרד שיגר לחו"ל שליחים מיוחדים מטעם שר החוץ אלי כהן למסע הסברה, בשכר של 4,000 שקלים לאדם ביום, בנוסף לכל ההוצאות הנלוות, בשעה שמשפחות הנרצחים והחטופים יצאו למסע הסברה בחו"ל בהתנדבות וללא כל שכר.
בנוסף לשכר היומי הנדיב, משרד החוץ מכסה כאמור את כל הוצאותיהם של השליחים המיוחדים, בהן טיסות, לינה במלון, העברות ואש"ל. החוזה המיוחד שהוצע לשליחים, נציין, נחתם עמם לפני המלחמה. גורמים במשרד החוץ אמרו שיש טעם לפגם בכך שבעיצומה של מלחמה נשלחים לחו"ל שליחים בשכר כה גבוה, כאילו מדובר בטאלנטים.
2 צפייה בגלריה
ליאו די בטקס הדלקת המשואות
ליאו די בטקס הדלקת המשואות
הרב ליאו די
(צילום: מרכז ההסברה)
בין השליחים נמצא הרב ליאו די, ששכל את אשתו ובנותיו בפיגוע הירי בבקעת הירדן. הוא מונה לשליח מיוחד של משרד החוץ ליוזמות חברתיות, ויצא למסע הסברה בקרב קהילות יהודיות באוסטריה ובבריטניה. חברת הכנסת לשעבר מיכל קוטלר וונש, כשליחה מיוחדת למאבק באנטישמיות, יצאה למסע הסברה בארה"ב.
הכעס גבר בעקבות הוראה של משרד החוץ לכל השגרירויות בעולם, שלפיה כל הפעילות שאינה קשורה למלחמה מבוטלת. בנוסף, משרד החוץ הודיע לשגרירויות שעובדיהן המקומיים לא יקבלו תוספת של שעות נוספות, למרות שהם כפופים לחוקי העבודה המקומיים ועובדים מסביב לשעון מאז פרוץ המלחמה.
ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "מי שמתלונן על עבודתם החשובה של השליחים המיוחדים מונע מצרות עין וחוסר הבנה מוחלט בהסברה. השליחים המיוחדים שפועלים בתיאום עם משרד החוץ מבצעים עבודה משמעותית וחשובה בזירות קריטיות למלחמה, בהן המאבק באנטישמיות בעולם והקהילות היהודיות בעולם. מיכל קוטלר וונש פועלת לקדם הצהרה משותפת של כל השליחים המיוחדים בעולם למאבק באנטישמיות, והרב ליאו די פועל מול קהלים שונים כדי להסביר את סכנות הטרור".