תושבי כפר יונה בכביש המוביל אל בית העלמין, הערב

מאות משתתפים הגיעו הערב (שני) אל בית העלמין בכפר יונה, שם נערכה הלווייתה של סמל נועה לזר שנהרגה בפיגוע במחסום שועפט במוצאי שבת. תושבי המועצה נעמדו בצמתים ובכביש שבו עבר ארונה של הלוחמת, הדליקו נרות נשמה והניפו דגלי ישראל.
מוקדם יותר הערב עדכן בית החולים הדסה עין כרם כי מצבו של המאבטח האזרחי (30) שנפצע בפיגוע במחסום שועפט מוסיף להיות קשה, ועדיין לא התייצב. בני משפחתו שוהים לצדו ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגיה, שם אושפז כשהוא מורדם ומונשם.
6 צפייה בגלריה
תושבי כפר יונה עומדים על הכביש שבו עבר ארונה של נועה לזר ז"ל לפני הלוויתה
תושבי כפר יונה עומדים על הכביש שבו עבר ארונה של נועה לזר ז"ל לפני הלוויתה
תושבי כפר יונה עומדים על הכביש שבו עבר ארונה של נועה לזר לפני הלוויתה
( צילום: דובר צה"ל)
6 צפייה בגלריה
תושבי כפר יונה עומדים על הכביש שבו עבר ארונה של נועה לזר ז"ל לפני הלוויתה
תושבי כפר יונה עומדים על הכביש שבו עבר ארונה של נועה לזר ז"ל לפני הלוויתה
כפר יונה, הערב
בתוך כך, ניצב-משנה ארז תבור, קצין אג"מ במחוז ירושלים במשטרה, אמר הערב כי כוחות גדולים של מג"ב, צה"ל, שב"כ ומשטרה פועלים מאז הפיגוע בצאת השבת מהקרקע ומהאוויר במסגרת המצוד אחר המחבל עודאי תמימי. נזכיר כי למחסום שועפט, שם ירה למוות בלוחמת נועה לזר ופצע את המאבטח, הגיע המחבל ברכב שאיתו תפס לפי ההערכות טרמפ - ואחרי שירה שמונה כדורים נתקל במעצור ונמלט בריצה לתוך מחנה הפליטים, כשהרכב שהביא אותו למחסום נסע בלעדיו.
גנץ במחסום שועפט, הערב
(צילום: ניקול לסקבי, משרד הביטחון)

6 צפייה בגלריה
עודי כאמל תמימי
עודי כאמל תמימי
המחבל עודאי תמימי וזירת הפיגוע בשועפט
(צילום: דוברות המשטרה, EPA)
6 צפייה בגלריה
עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון במחנה פליטים שועפט
עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון במחנה פליטים שועפט
העימותים במחנה הפליטים שועפט
(צילום: AFP)
"בשעות שלאחר הפיגוע עצרנו ארבעה חשודים בחשד למעורבות בפיגוע ומעצרם הוארך בבית המשפט, ובנוסף עיכבנו ועצרנו בימים האחרונים חשודים נוספים מסביבתו של המחבל", אמר תבור. "חפ"ק משטרתי משולב בפיקודו של מפקד המחוז פועל מסביב לשעון מאז הפיגוע והמצוד אחר המחבל נמשך כל הזמן. אנחנו פועלים ונמשיך לפעול עם כלל כוחות הביטחון בשילוב זרועות ללכוד את אותו מחבל גם במישור הגלוי וגם במישור הסמוי".
תבור הדגיש כי חקירת הפיגוע מתנהלת ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים ובשב"כ: "אנחנו לא חוסכים לא באמצעים ולא בשום דבר על מנת לאתר את המחבל. ידינו ארוכה והיא תגיע לכל מחבל באשר הוא. ואנחנו נמשיך לעשות כל מה שנדרש להגן על אזרחי ישראל בימי החג ובכלל".
על רקע המצוד המתמשך אחרי המחבל, האווירה בשועפט מתוחה מאוד. מאז הפיגוע המקום נתון בסגר, וכוחות הביטחון התעמתו במחנה הפליטים עם מתפרעים שהבעירו צמיגים ופחי זבל, יידו אבנים, השליכו בקבוקי תבערה וירו זיקוקים. גורמים ביטחוניים העריכו שתמימי עדיין מסתובב חופשי בשכונות שמעבר לגדר ההפרדה, ועל כן נזהרים התושבים להפיץ תיעודים חדשים שלו. עם זאת, ייתכן שתמימי עדיין נמצא במחנה הפליטים הצפוף ורווי הבנייה, מה שמקשה על איתורו.
בלשכתו של שר הביטחון הודיעו כי בני גנץ ביקר הערב במעבר שבו התרחש הפיגוע יחד עם מפקד המחוז במשטרה דורון תורג'מן, מפקד מג"ב אמיר כהן, קצין המשטרה הצבאית הראשי תא"ל אביחי מיבר ומפקד חטיבת בנימין אל"מ אליאב אלבז.
"במהלך הביקור הוצגו לשר הביטחון עיקרי התחקיר אודות אירוע הירי בו נפלה סמל נועה לזר ז"ל, וסטטוס המבצע למעצר המחבל שביצע את הפיגוע", נמסר מלשכתו. "בנוסף, שר הביטחון קיים שיח עם מפקדי ולוחמי גדוד ארז שנכחו במקום ועם השוטרים המאיישים את המעבר.
"שר הביטחון ביקש להודות לשוטרי משטרת ישראל ומג"ב ולחיילי גדוד ארז על פעילותם לאורך כל השנה ובמיוחד בימים אלה למען הגנה על אזרחי ישראל במעבר בפרט ובגזרה בכלל, ביקש להשתתף בצער משפחתה של סמל נועה לזר ז"ל ולמסור רפואה שלמה לפצועים. עוד ביקש להדגיש את החשיבות בהמשך הפעילות המבצעית החיונית בגזרה, ואמר כי הוא בטוח שבקרוב נשים את ידינו על המחבל ומי שסייע לו".
פורסם לראשונה: 20:29, 10.10.22