25 העובדים בשגרירות ספרד בתל אביב, הקונסוליה הספרדית בירושלים שאחראית על הפלסטינים ועובדי מכון התרבות הספרדית "סרוונטס" הכריזו על שביתה. לטענתם, ישראל "אחת מהמדינות היקרות בעולם".
העובדים, אזרחים ספרדים וישראלים, אשר שכרם משולם על ידי משרד החוץ הספרדי, טוענים כי שכרם לא עודכן כבר 13 שנה, מה שגרם לכוח הקנייה שלהם להישחק משמעותית. לעומתם, שכרו של הסגל הדיפלומטי מעודכן מדי שנה. רוב העובדים שמוחים מבצעים עבודה אדמיניסטרטיבית ולא דיפלומטית, אך חלקם גם מסייעים בפעילות הקונסולרית בתל אביב וירושלים.
2 צפייה בגלריה
"השכר שלנו קפוא ויש הפסד דרסטי בכוח הקנייה שלנו"
"השכר שלנו קפוא ויש הפסד דרסטי בכוח הקנייה שלנו"
"השכר שלנו קפוא ויש הפסד דרסטי בכוח הקנייה שלנו"
(צילום: AFP)
לטענת העובדים השובתים, הייסוף המשמעותי בשער השקל הישראלי מול הדולר גרם לכך שהמשכורות שלהם נושקות לשכר המינימום הישראלי: "אנחנו פשוט לא גומרים את החודש". המוחים החלו בשביתה יומית של חצי שעה ביום, עד שייענו דרישותיהם לעלייה של 35% בשכרם של העובדים בישראל.
ג'יימי גוטיירז, עוזר אדמיניסטרטיבי של הקונסוליה הספרדית בירושלים, אמר בשם כל העובדים המוחים: "למרות שכולנו עובדים בשירות אותו משרד חוץ - הדיפלומטים קיבלו עדכון שכר בגלל האינפלציה, ואילו אנחנו לא. משנת 2009 השכר שלנו הוקפא ויש הפסד דרסטי בכוח הקנייה שלנו".
2 צפייה בגלריה
העיר תל אביב מלמעלה
העיר תל אביב מלמעלה
"תל אביב היא העיר היקרה בעולם לפני האקונומיסט", טענו המוחים
(צילום: עידו ארז)
העובדים המקומיים אפילו הפגינו מול מטה הקונסוליה הספרדית בירושלים ונשאו שלט עליו נכתב "נטושים". כרמן רוס, שעובדת במשרד החוץ הספרדי יותר מ-20 שנה ואחראית על נושאים קונסולריים, התלוננה: "אנחנו חיים כולנו על הקצה. ישראל זו אחת המדינות היקרות. תל אביב היא העיר היקרה בעולם לפי האקונומיסט. כשהתחלתי כאן הדולר היה שווה חמישה שקלים".
תגובת יו"ר לשכת המסחר ישראל ספרד, מטיאס שפירו: "לשכת המסחר ישראל ספרד לא החלה' הצטרפה או הובילה לשום שביתה הן מלשכת המסחר והן מטעם עובדי השגרירות, נספחות ו/או גופים אחרים.
"צר לנו ששמנו הופיע בטעות במקום הנספחות המסחרית של ספרד בישראל, שהוא גוף אחר לגמרי מאיתנו.
יחד עם זו, לשכת המסחר ישראל ספרד מבינה את המצב שהצדדים נמצאים בו כרגע, מתעדכנת ובוחנת מקרוב את הנושא, תוך ציפייה שהצדדים יגיעו להסכמה בנושא המשכורת בהקדם, לטובת חזרה לעבודה החשובה כל כך לממשלת ספרד בישראל, לקהל הישראלי ולטובת העובדים ומשפחותיהם ועל מנת שימשיכו לבצע את עבודתם באדיבות, שמחה ומקצועיות רבה כפי שמבצעים לאורך השנים".