שר החינוך יואב קיש הודיע הבוקר (ראשון) כי הוא פועל לפטר מורה מהרצליה, שהתבטא נגד איריס חיים, אימו של החטוף יותם חיים שנורה בשוגג בעזה.
1 צפייה בגלריה
איריס חיים בוועידת "האנשים של המדינה"
איריס חיים בוועידת "האנשים של המדינה"
איריס חיים. "בפעם הבאה שתכתוב מילים פוגעות תחשוב על אמא שלך"
(צילום: יריב כץ)
"אפשר כבר להגיד שהיא בלתי נסבלת? ביביסטית מתועבת שזורחת מאז שירו בבן שלה. אני שמח שהוקל לה, אבל למה אנחנו צריכים לסבול אותה באולפנים?", כתב אמש המורה יותם גוטמן. הבוקר התנצל, וכתב: "אני מתנצל על הציוץ מאתמול. לא היה נכון לפגוע בכבודה ואני מבקש את סליחתה".
השר קיש כתב, מצידו: "הזדעזעתי הבוקר מדבריו ההזויים של מורה מהרצליה לאימו של יותם חיים ז"ל, איריס חיים. איריס שהיא דוגמה ומופת לכוח ואחדות בעם. אחדות ודבקות ברצון לנצח אלו המסרים של איריס ואלו המסרים שהמורים והמחנכים צריכים להעביר לדור הצעיר. כל אדם זכאי לעמדותיו ככל שיהיו אך על מורה מוטלות החובה והאחריות לייצר הפרדה. פניתי לעירייה לקרוא למורה לשימוע וההחלטה על המשך דרכו תיבחן מקצועית". מעיריית הרצליה נמסר כי "עיריית הרצליה רואה בחומרה את הדברים ומקיימת בירור דחוף בנושא".
איריס היא אימו של יותם, שב-15 בדצמבר הצליח להימלט מהשבי עם החטופים אלון לולו שמריז וסאמר טלאלקה, אך נורה בשוגג מאש צה"ל. היא הפכה לסמל בישראל כשביקשה להעביר מסר של אחדות ותקווה לעם. למרות האסון הכבד, היא ביקשה לפגוש את הלוחמים שהיו מעורבים בתקרית. בהקלטה שהעבירה לחטיבה 7828 היא אמרה: "אני מאוד אוהבת אתכם ויודעת שכל מה שקרה זה לא באשמתכם. אנחנו רוצים לראות אתכם בעיניים שלנו ולחבק אתכם".
איריס הגיבה לפרשה ברשתות החברתיות: "‏הבוקר כשהתעוררתי הבנתי שקרה משהו דרמטי. לא נהרג עוד חייל בלילה, לא חולצו חטופים, לא היה הסכם מדיני להשבת החטופים. היה ציוץ בטוויטר מבחור בשם Yotam Gutman שבו הוא קרא לי ביביסטית מתועבת, שואל את קהל העוקבים שלו אם לא הגיע הזמן להכריז שנמאסתי על האנשים בבית והכי מעניין - זורחת מאז שהבן שלה נהרג. לי אין טוויטר ולכן לא ראיתי. מעניין ששמו יותם. שם משפחה גוטמן - יש לי חבר טוב בשם גוטמן. הרבה אנשים כתבו לי והציעו לתבוע אותו על לשון הרע. כנראה שגם הגיבו לו כי הוא פרסם התנצלות קרירה ומאולצת. האדם משמש כמורה בישראל. יש עוד כמוהו אגב שמוציאים דברים מהקשרם וכותבים לי שאני ביביסטית - מילת גנאי לכל אדם שלא יוצא נגד שנאה, זעם ופילוג. אני קיבלתי על עצמי החלטה להמשיך לדבר בעד האחדות ולכן אני רק מצטערת עבורך יותם גוטמן על הבחירה במילים שפוגעות בי באופן אישי. באותה מידה היית יכול לכתוב שאתה לא מסכים עם דעותיי. היו בוודאות מצטרפים אליך עוד אנשים. אני מבקשת לשתף את הפוסט הזה כי המסר שלי שאין מקום למילים של שנאה משום צד. אני מוחלת לך יותם גוטמן בדיוק כמו שמחלתי לחיילים, לצבא. מאחלת שתמצא בנפש שלך מקום לשלווה. ובפעם הבאה שאתה כותב מילים פוגעות תחשוב על אמא שלך. גם לה יש בן בשם יותם".