1 צפייה בגלריה
בית יצחק
בית יצחק
בית יצחק
(צילום: רענן בן צור )
תושבי המושב בית יצחק שבעמק חפר מקבלים לבתיהם מים שעברו ממקור קידוח חדש דרך צנרת לא נקייה - ומדיפים ריח חריף של ביוב. התלונות הראשונות דווחו אמש (רביעי) החל מהשעה 21:00, אך את התשובה הרשמית קיבלו רק כשהתעקשו לברר את מקור התקלה. "מיד הפסקנו להשתמש בברזים, זה היה בלתי נסבל", אמר אחד התושבים. "יש לנו ילדים בבית. נשארנו בלי מים לשתייה ובלי אפשרות להתקלח".
מחשש לזיהומים הצטיידו התושבים במים מינרליים - ועד לשעות הבוקר עוד לא כולם התבשרו על מקור התקלה. "גם אתמול וגם היום הייתה נהירה למרכולית כדי לקנות מים מינרליים, כשניסינו לברר מה קרה אמרו לנו שמדובר בתקלה", סיפר אותו תושב.
"התושבים מאבדים את השפיות מלהבין מה קורה", אמר תושב אחר בשיחה עם ynet. "לא קיבלנו הודעה או תשובה רשמית, מישהו אמר שבטעות נשפכו מי חקלאות למי השתייה ושמדובר בשטויות ושזה יעבור. איך דבר כזה קורה?", זעם התושב. "מחכים שאנשים יתאשפזו? נכון לעכשיו זה לא נגמר".
במהלך הבוקר קיבלו התושבים הודעה מהאגודה החקלאית של המושב שכתבה כי "אמש הגיעו מספר תלונות לגבי ריח לא נעים ממי השתייה. ביצענו בדיקה מיידית בעקבות כך, ונראה שמקור הריח נובע מהזרמת מים של הקידוח בבאר החדשה שבמזרח המושב.
"הזרמת המים ממקור זה הופסקה מיידית עוד אתמול, והאירוע דווח מיידית למשרד הבריאות. אנו ממתינים להמשך הנחיות. לעת עתה נבקשכם שלא לשתות ממי הרשת. אנו מתנצלים על אי-הנוחות".
בתגובה לפניית ynet אמרו באגודה החקלאית שהסיבה להזרמת המים דרך צנרת שלא עברה את הניקוי הנדרש היא טעות אנוש. "הודעה הועברה למשרד הבריאות וניתנו ההנחיות המתאימות כדי לוודא שלא תהיה כל פגיעה בבריאות הציבור", נמסר.