העבודה תערוך מחר (שלישי) פריימריז לראשות המפלגה, בהם יוכלו המתפקדים להכריע בין ארבעה מועמדים: איש העסקים אבי שקד, עזי נגר, איתי לשם והמועמד הבולט חבר הכנסת לשעבר יאיר גולן. בתוך כך קיבל בית המשפט העליון את הערעור שהגישו אלוף במיל' יאיר גולן והמפלגה, וקבע כי תוצאות הבחירות יהיו סופיות ומוחלטות.
יאיר גולן מודיע על התמודדתו

על פי השינוי, שהוכרז שעות לפני קיומן, תוצאות הבחירות לא יהיו "על תנאי" כפי שקבע בית המשפט המחוזי בתל אביב, ולא יידרשו לקבל את אישור ועידת המפלגה שתיבחר רק בחודש יוני.
המפלגה יוצאת לפריימריז בעקבות המשבר שבו היא שרויה מאז הבחירות האחרונות לכנסת, אז על פי חלק מהסקרים לא עברה את אחוז החסימה. היו"ר המכהנת חברת הכנסת מרב מיכאלי אף הודיעה על פרישה מתפקידה, והוסיפה כי תיקח "פסק זמן מהכנסת" מיד לאחר פיזורה.
המועמד יאיר גולן, שזכה לתמיכת חברי הכנסת נעמה לזימי וגלעד קריב והפך לדמות אהודה במחנה השמאל מאז אירועי שבעה באוקטובר, הודיע כי יתמודד והתייחס במספר הזדמנויות שונות לצורך בחיבורים במפלגה. בריאיון ל"120 ואחת", הפודקאסט הפוליטי של ynet, הוא אישר בשבוע שעבר כי כבר פנה לגורמים מוכרים שבלטו בתקופת המלחמה. לדבריו, הוא הציע להם להצטרף לשורות המפלגה. עם זאת, גולן הקפיד שלא לנקוב בשמות.
120 ואחת
יאיר גולן חוזר למעשי הגבורה ב-7/10 ומסביר: למה ראשי מערכת הביטחון לא התפטרו?
39:00
1 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי. לא תמשיך לכהונה נוספת
(צילום: עמית שאבי)
הבחירות מחר יתקיימו באופן מקוון וחשאי, וההצבעה תיפתח בשעה 10:00 בבוקר ותיסגר כתשע שעות מאוחר יותר, ב-19:00. סביב השעה 21:00 כבר יוכרזו התוצאות.
לרשות המתפקדים, שעל פי פנקס המפלגה מספרם עומד על 51,747 בוחרים, יעמוד גם אתר הצבעה פיזי ברחוב ברודצקי 15 בתל אביב. המצביעים שיבחרו לממש את זכותם באופן מקוון יוכלו לעשות שימוש במוקד תמיכה טלפוני שיפעל במשך כל שעות ההצבעה.
כ-20 אלף מתפקדים חדשים הצטרפו על פי הודעת המפלגה מחודש ינואר. עוד נמסר כי החלוקה המגדרית בין חבריה כמעט שוויונית - כ-26 אלף מהמתפקדים הם גברים וכ-25 אלף הן נשים.