שעות אחרי התקלה המסתורית שכמעט הובילה לאסון בטיסה של חברת LATAM Airlines הצ'יליאנית מאוסטרליה לניו זילנד, עדיין לא ברור מה בדיוק גרם למטוס הבואינג 787-9 דרימליינר לצנוח בחדות בלי שום סימן מקדים. בשעות האחרונות פרסם העיתון "ניו זילנד הראלד" תיעוד ראשון מהרגעים שאחרי הטלטלה, ובו נראה הטיפול בפצועים. הטייס מצדו אמר לפי עדויות כי האירוע נגרם מכך שמכשירים במטוס הפסיקו לתפקד לזמן קצר.
תיעוד מתוך המטוס, רגעים אחרי שהיטלטל:
האירוע החריג בטיסה LA800 התרחש כשעה אחרי ההמראה מסידני, כשהמטוס היה בערך בשליש האחרון של הטיסה לאוקלנד. עם הגיעו לאוקלנד הוזעקו למקום יותר מ-10 רכבי הצלה, ודווח כי 50 בני אדם שהיו במטוס נזקקו לטיפול. 13 מהם פונו לבית חולים, בהם אחד במצב קשה. "במהלך הטיסה הייתה פתאום נפילה קטנה ומהירה", העידה נוסעת שהייתה במטוס, "בעבר עבדתי כדיילת, וזו הפעם הראשונה אי פעם ש... המטוס כולו קפא". חברת LATAM תיארה את האירוע כ"בעיה טכנית" שגרמה ל"תנועה חזקה", אך לא פירטה.
בשעות האחרונות מגיעות עוד עדויות על מה שהתחולל במטוס. הנוסעת פריסילה וולר-סובריצקי סיפרה ל"ניו זילנד הראלד" כי תחילה הייתה זו עבורה טיסה שגרתית לגמרי, וכי צפתה בסרט כשהמטוס צנח לפתע וכמה נוסעים ואנשי צוות עפו ממקומם והוטחו בגג שלו. נוסעים אומרים כי האירוע התרחש בלי שום סימן מטרים, גם לא כיסי אוויר.
"המטוס פשוט שייט לו באופן חלק לאורך כל הדרך עד לרגע הזה", סיפר הנוסע הקנדי בראיין ג'וקאט. "זה לא היה כמו אחד המקרים האלה שבהם אתה נקלע לכיס אוויר ואז יורד קצת בגובה כמה פעמים. פשוט צנחנו". הוא העיד כי נוסע שישב קרוב אליו ולא היה חגור עף ממקומו, נחבט בתקרה ונפל בחזרה לרצפה, ובדרך נפגע ראשו ממשענת היד. כמה מעצמותיו של האיש נשברו, ונוסעים אחרים נפצעו בצוואר ובגפיים.
לאתר Stuff סיפר ג'וקאט: "אחרי שאנשים עפו המטוס נטה קדימה בזווית צלילה ופשוט חשבתי לעצמי 'אוקיי, זהו, זה הסוף שלנו'". הנוסעת ולנטינה הוסיפה: "אנשים עפו, והכול היה מפחיד בטירוף. היה דם על התקרה, אנשים עפו עליה ושברו אותה". מכיוון שגם אנשי הצוות נפצעו ולא היו מסוגלים לעזור לנוסעים, נוסעים אחרים, בהם כמה רופאים, נטלו יוזמה והגישו סיוע. נוסעים ששוחחו אחר כך עם כלי התקשורת סיפרו על צרחות ובכי ברגעי המהומה.
הנוסע הקנדי ג'וקאט סיפר שכשהמטוס נחת הטייס נכנס המום לתא הנוסעים, וכי הוא שאל אותו מה קרה: "הטייס אמר לי 'המכשירים שלי הפסיקו לתפקד לזמן קצר, איבדתי כל יכולת להטיס את המטוס, ואז הם פשוט חזרו פתאום'. אני יודע שהוא הרגיש נורא עבור כולם".
התקרית בניו זילנד באה אחרי כמה אירועים חריגים שנרשמו לאחרונה במטוסי בואינג בארה"ב. כך למשל בתקרית שאירעה ב-1 במרץ אולם נחשפה רק כעבור כמה ימים, מטוס בואינג 737-900 מתקדם של אלסקה איירליינס שהמריא מלוס קאבוס שבמקסיקו נחת בפורטלנד, אורגון, כשאחת מדלתות המטען שלו פתוחה למחצה. בחברה הסבירו כי הטייסים לא הבחינו בתקלה בשל היעדר סימנים מהמחשב, ועדיין לא ברור כיצד הדלת נפתחה, אם במהלך הטיסה או במהלך הנחיתה. לפי דיווחים בתקשורת, מלבד כל הכבודה של הנוסעים, בתא המטען היו גם בעלי חיים של הנוסעים ובנס הם ניצלו.
ב-4 במרץ, מטוס בואינג מאותו דגם שהמריא מיוסטון והיה בדרכו בטיסת פנים לפורט מיירס כשעליו 167 נוסעים נאלץ לשוב על עקבותיו אחרי שמנוע אחד מתוך שניים החל לבעור במהלך הטיסה. המטוס הצליח לנחות בבטחה. ב-7 במרץ אירעה תקרית נוספת במטוס יונייטד, הפעם במטוס בואינג 777 ועליו 123 נוסעים ו-14 אנשי צוות. בעת ההמראה מסן פרנסיסקו בדרך לאוסקה שביפן ניתק אחד מגלגלי המטוס וצנח אל הקרקע. הגלגל, שמשקלו 120 קילוגרם, נחת על רכב ומעך אותו לגמרי, וגרם נזק כבד לרכב נוסף, אולם במזל לא פגע בבני אדם על הקרקע.
ב-8 במרץ החליק בואינג 737 מקס מתקדם של יונייטד בעת הנחיתה וסיים את התנועה שלו על המסלול בבוץ, כשהוא נוטה על צדו, בשדה התעופה ביוסטון, טקסס. לפי הדיווחים, הנחיתה עברה בשלום אולם בשלב הבלימה המטוס היה כנראה מהיר מדי ולא הצליח לעצור, מה שגרם להחלקה המסוכנת אל מחוץ למסלול. הנוסעים חולצו בשלום. באותו יום, 8 במרץ, נאלץ מטוס איירבוס איי-320 שהיה בדרכו מסן פרנסיסקו למקסיקו סיטי לנחות נחיתת חירום בשל בעיה במערכת ההידראולית שלו. כל 105 הנוסעים ירדו בשלום.