פעיל הליכוד איציק זרקא יורק ומקלל: "אשכנזים, טפו עליכם. הלוואי שעוד 6 מיליון יישרפו"

איציק זרקא, המוכר כפעיל ותיק של הליכוד ותומך נלהב של ראש הממשלה בנימין נתניהו, קילל אמש (שבת) מפגינים נגד המהפכה המשפטית בבית שאן, וירק עליהם. "אשכנזים, טפו עליכם, יא שרמוטות, תישרפו בגיהינום! לא סתם 6 מיליון הלכו. אני גאה, עוד 6 מיליון שיישרפו, הלוואי", צעק. המפגינים בתגובה פתחו בשירת התקווה, תוך שהוא ממשיך לקלל.
ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה למנכ"ל הליכוד צורי סיסו לסלק משורות התנועה את זרקא. "לא נקבל התנהגות מבישה כזאת בתנועת הליכוד", אמר נתניהו.
שר המשפטים יריב לוין התייחס לתיעוד המקרה, שהופץ ברשתות החברתיות, ואמר: "אני מגנה בכל לשון את ההתנהגות וההתבטאויות המזעזעות של איציק זרקא הערב. אין מקום להתנהגות ולהתבטאויות כאלה בשום מקום ובשום מצב. בניגוד לדרך שבה פועלים ראשי האופוזיציה, שמגבים אלימות, סרבנות והסתה משמאל, אני לא אעבור לסדר היום על התבטאויות אלימות ופוגעניות, אפילו אם הן באות מאיש ימין".
3 צפייה בגלריה
איציק זרקא
איציק זרקא
איציק זרקא בהפגנה
דובר הליכוד גיא לוי כתב כי "תנועת הליכוד מגנה בתוקף את דבריו של איציק זרקא ומתנערת מהם לחלוטין. לא נקבל ולא נכיל אמירות מזעזעות מהסוג הזה. אנו קוראים לעצירת השיח המסית והאלים מכל הצדדים, זה הזמן להתאחד מול אויבינו והאתגרים הרבים שניצבים לפנינו".
חני זרקא, אשתו של איציק זרקא, הגיבה לו בטוויטר - תוך שהיא מעלה האשמות קשות מבלי להציג הוכחות: "תגיד, למה תנועת הליכוד לא מגנה כשתוקפים אותי פיזית לעיני השוטרים ושולחים אותנו למשרפות. כל אחד רוצה להתייפייף על הגב שלנו, מגנה בכל תוקף את האמירה. אדון גיא, למטבע יש שני צדדים".

איציק זרקא: "יצא לי מתוך מרמור, אבל הותקפנו קודם"

הבוקר אמר זרקא ל-ynet Live כי הוא חוזר בו מדבריו: "עצוב לי על האמירה הקשה שאמרתי. לא התכוונתי, אני לא בן אדם כזה. יצא לי מתוך תסכול, מרמור, אני חוזר בי. לא הייתי צריך להגיד את זה, זו אמירה מגעילה ביותר". על הגינוי של יריב לוין אמר: "הוא צודק, גם אשתי מגנה אותי".
עם זאת, הוא טען כי הוא ואשתו היו אלה שהותקפו ראשונים: "למה לא מראים את הסרט המלא? הם אמרו 'מרוקאי מלוכלך, תישרפו בגיהינום'. הם תקפו את אשתי ואותי, דפקו לי על המכונית, נתנו לחני מכה בצלעות. אמרו 'נהרוג את ביבי'. אני לא אלך להרים יד על אדם מבוגר, אני מאופק". לאחר שנשאל אם יש לו תיעוד של הדברים, ענה: "כן, אני עכשיו בונה את זה".
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם איציק זרקא
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם איציק זרקא
זרקא מנשק את נתניהו ב-2019
זרקא חיכה בינואר אשתקד לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות מחוץ לבית העלמין סנהדריה בירושלים, שם הובאה למנוחות נשיאת בית המשפט העליון לשעבר מרים נאור - ואיים עליה, תוך כדי שהוא מצלם אותה בטלפון הנייד שלו.

עצורים בחשד לתקיפת מפגינים בבת ים

במקביל, בהפגנה שהתקיימה אמש סמוך לקניון בבת ים שני חשודים הכו באגרוף את בעלה של חברת מועצת העיר קטי פיאסצקי. "שום אגרוף או אלימות לא ירתיעו אותנו להפגין שבוע אחרי שבוע", אמרה פיאסצקי. השוטרים שהגיעו למקום עצרו גבר בן 32 וצעיר בן 22, תושבי העיר, החשודים בתקיפה.
כבר 21 שבועות מתקיימות הפגנות נגד המהפכה המשפטית בבת ים. אתמול נעצר רכב סמוך למקום שבו התקיימה המחאה באחד מרחובותיה הראשיים של העיר, וממנו יצאו שתי נשים ושני גברים. המוחים העידו כי הם תלשו שלטים ונהגו באלימות כלפי מפגינים ומפגינות. אחד המוחים, דרור מורג, חבר הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית ובן זוגה של פיאסצקי, קיבל אגרוף מאחד מהם תוך שהשני איים על חייו.
3 צפייה בגלריה
דרור מורג נפצע הפגנה בת ים
דרור מורג נפצע הפגנה בת ים
דרור מורג, לאחר שהוכה בהפגנה בבת ים
מורג סיפר שרץ להגן על מפגינים מבוגרים שהחשודים תקפו ודחפו. "עמדתי ליד הקניון וראיתי שזורקים להם את דגלי ישראל על הרצפה וקורעים להם שלטים. אשתי רצה לשם כדי להפריד בין המבוגרים לבריונים. ראיתי שאחד מהם מחזיק משהו ביד, אני מעריך שהיה לו סכין בכיס, והוא צעק לי 'אתה מת', אבל הלך אחורה". אז, לדבריו, "הגיע חבר שלו מהצד השני ונתן לי אגרוף לראש. בדיוק הגיעה ניידת משטרה והשוטר עיכב אישה שעודדה אותם, לקח את הפרטים שלהם ואני הגשתי תלונה. בבת ים לא הייתה עד היום אלימות, היו מקרים חריגים של קללות אבל זו פעם הראשונה שיש תקיפה".

"צריכים לארגן אנשים שיגנו עלינו בהפגנות"

מורג אמר כי המסקנה שלו מהאירוע היא שצריך לדאוג להגנה במהלך ההפגנות באזור. "לא תמיד המשטרה תהיה שם, צריכים לארגן אנשים שיגנו עלינו. לבסוף הגיע אמבולנס שטיפל בי במקום, עדיין כואב לי הראש. אם לא הייתי שם הם היו מרביצים למבוגרים. שבוע הבא אני הראשון שמתייצב בהפגנה - שום אלימות לא תרתיע אותנו".
חברת מועצת העיר פיאסצקי, ממארגנות המחאה בעיר, התייחסה לתקיפה ואמרה: "אירוע אלימות קשה מאוד בבת ים. אנחנו מפגינים כבר שבועות רבים ברחבת הקניון מבלי להפריע לאיש. טירוף מוחלט שאנשים עוצרים את רכבם ויוצאים להכות מפגינים".
לדבריה, "זאת תוצאה ישירה של הסתה של הממשלה הרעה הזאת שמתירה את דמם של המפגינים והמפגינות הגיבורים ברחבי הארץ. הפעם המשפחה שלי היא זאת שנפגעה והבנות שלי, שנכחו בהפגנה ולשמחתי לא היו עדות, יושבות בבית מבולבלות ולא מבינות למה אנשים מרביצים לאנשים שבסך הכל לא מסכימים איתם. אנחנו לא מפחדות ונמשיך להפגין שבוע אחרי שבוע עד שננצח. אני כולי תקווה שימצו עם הבריונים האלו את הדין".