דובר צה"ל התיר אמש (שבת) לפרסום כי רס"מ (במיל') מרדכי יוסף בן שועם, בן 34 מהיישוב גבע בנימין (אדם), נהג משא כבד בגדוד 8119 בחטיבת ירושלים (16) שבחיל הלוגיסטיקה, נהרג בפיצוץ המטען בציר נצרים - יחד עם המ"פ שלו, רס"ן (במיל') יותם יצחק פלד. בן שועם הותיר אחריו את אשתו נתלי ואת בתם בת ה-9 חודשים.
2 צפייה בגלריה
רס"ם (במיל') מרדכי יוסף בן שועם ז"ל
רס"ם (במיל') מרדכי יוסף בן שועם ז"ל
רס"מ (במיל') מרדכי יוסף בן שועם ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
רס"ן (במיל') יותם יצחק פלד ז"ל
רס"ן (במיל') יותם יצחק פלד ז"ל
רס"ן (במיל') יותם יצחק פלד ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
המועצה האזורית בנימין ספדה לו, וסיפרה כי "הוא התגייס למילואים בשמחת תורה ושירת במשך חודשים ארוכים. הוא נהרג השבת יחד עם המ"פ שלו במשימה מבצעית. מרדכי עבד בחברה לפיתוח מטה בנימין בחמש השנים האחרונות כנהג סוואנה, והיה מעובדיה המסורים ביותר של החברה. הוא הסיע ילדים מהחינוך המיוחד, כיבד אותם והתחבב עליהם עד כדי כך שהוא הוזמן לחגיגות ימי הולדת של הילדים אותם הסיע".
ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ, הוסיף: "איבדנו אדם גדול ומסור למשפחתו ולכל מי שהיה במחיצתו. בשנה האחרונה היה מרדכי מסור לעם ישראל בשירות מילואים ארוך מאוד להגנת המולדת אותה אהב כל כך". לדבריו, "בשעה קשה זו אנו מחבקים את אשתו נתלי היקרה ואת המשפחה כולה, ונעמוד לצידן בכל שיידרש. אני מבקש למסור חיזוק לכל תושבי היישוב אדם. זכרו של מרדכי הי"ד יהיה איתנו תמיד בהמשך בניין חבל בנימין ותקומת ארץ ישראל".
מפרוץ המלחמה נפלו בקרבות 692 חיילים, בהם 332 מאז תחילת התמרון הקרקעי ברצועה בסוף אוקטובר אשתקד.
בפיצוץ המטען ממנו נהרג בן שועם, נהרג כאמור גם המ"פ שלו רס"ן (במיל') יותם יצחק פלד, בן 34 מראש העין, שהתנדב באזרחות בארגון "חסד חיים ואמת" - שעוזר למשפחות אבלות. התקרית שבה נפלו השניים נחשבת יחסית חריגה בשל מיקומה. מטען החבלה הוטמן על ידי מחבלי חמאס במרחב שבו אמורה להיות לצה"ל שליטה מבצעית גבוהה - מזה יותר מחצי שנה. הפיצוץ אירע בעת נסיעה של שיירה מנהלתית של כוח חימוש מגדוד המילואים שפועל בפרוזדור נצרים.
חן, חברו של יותם, ספד לו: "חבר הילדות הכי טוב, תמיד הערצתי ורציתי להיות לצידך. לימדת אותי להיות יותר טוב. התנהגת בכבוד ואהבה ענקית להורים, לסבא וסבתא, ולאחיך ואחותך. לא שמעתי אותך מקלל או מאחל רע למישהו. לא זוכר אותך כועס. תמיד מחייך ונותן הרגשה נעימה ונוחה. זוכר שתמיד רציתי לישון אצלך, דאגת שיהיה לי טוב. אתה היית המודל שלי להצלחה ולטוב, ועכשיו אני מבין שזה הכי טוב שאפשר. אתה טוב מדי בשביל העולם הזה, אי אפשר לעכל".
ארגון "אחים לסמל" של אוהדי מכבי תל אביב, שאותה יותם אהד, הזמין את הציבור ללוות אותו למנוחות בהלווייתו, שתתקיים היום בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בראש העין. "הלחימה בעזה גבתה עוד קורבן מהיציעים שלנו, יותם פלד משער 8. אנו מזמינים את כולם והאוהדים הצהובים בפרט ללוות בדרכו האחרונה את יותם. אחים ואחיות לסמל לא שוכחים", מסרו.
פורסם לראשונה: 22:40, 17.08.24