4 צפייה בגלריה
וליד סאמי שהאב
וליד סאמי שהאב
הנער ווליד וזירת הירי
סמירה שהאב, אימו של ווליד סאמי שהאב (14) מג'סר א-זרקא, שנפגע מכדור תועה שנורה לעבר פיצרייה שבה שהה ביום שישי, התקשתה להיפרד מבנה - לאחר שאתמול נקבע מותו בבית החולים הלל יפה בחדרה. "כל כך רציתי שהוא יתעורר כדי לשמוע את הקול שלו ולחבק אותו", סיפרה, "אני לא מעכלת עדיין שאיבדתי אותו. הוא לא עשה כלום". סבתו של ווליד, סמירה עמאש, הוסיפה בתסכול: "נמאס לנו, רוצחים פה אנשים על שטויות".
ווליד פונה אחרי התקרית לבית החולים כשהוא במצב אנוש. הרופאים ניסו להציל את חייו, אולם אתמול בבוקר הוא מת מפצעיו. עד כה לא נעצרו חשודים בירי, שבוצע ככל הנראה במסגרת סכסוך של משפחות בג'סר א-זרקא.
4 צפייה בגלריה
סמירה שאהב
סמירה שאהב
"הכאב ילווה אותי כל חיי". סמירה שאהב
(צילום: חסן שעלאן)
סמירה סיפרה על האירוע שבו נרצח בנה: "יצאנו לאכול פיצה וחיכיתי לו בחוץ. לפני שנורה הוא אמר לי 'נאכל יחד, נשחק ונצחק'. המשפט האחרון שאמר לי היה 'אמא, אני מרגיש שמשהו פגע בי' - ואז הוא איבד את ההכרה".
לדבריה, "הוא אהב אנשים ותמיד היה עם חיוך. אהב גם ללמוד בבית הספר והיו לו המון חלומות, במיוחד להצליח בלימודים. הוא היה מפתיע אותי תמיד ביום ההולדת שלי עם דברים שאני אוהבת. עכשיו הוא לא יהיה איתי, אבל אלך אליו לקבר ושם אמשיך לשתף אותו בהכול".
על רקע מותו של בנה והאלימות בחברה הערבית, סמירה הוסיפה כי היא "מקווה שלא יהיו עוד רציחות. ממשלות ישראל הן שאחראיות למצב הזה כי לא הצליחו למגר את הפשיעה והרציחות. זה ממשיך כל הזמן, אני לא מאמינה שבני יהיה הקורבן האחרון. הכאב הוא עמוק ולא קל להתמודד איתו. איך אפשר להיכנס לחדר שלו בלי לחבק ולנשק אותו? הכאב ילווה אותי לכל החיים".
4 צפייה בגלריה
סמירה עמאש
סמירה עמאש
"היה ילד מיוחד". סמירה עמאש
(צילום: חסן שעלאן)
סבתו של ווליד, סמירה עמאש, סיפרה על נכדה: "ווליד היה ילד מיוחד, אהבתי אותו מאוד. כל יום הוא היה מבקר אותי. אומר לי: 'סבתא, אני אוהב אותך מאוד'. כאשר לא הרגשתי טוב הייתי רואה אותו ומתחזקת. הוא היה התרופה של כולנו". הסבתא הוסיפה: "נמאס לנו. אנחנו אפילו מפחדים לשבת בחצר של הבית. שאלוהים ייקח את חייו של הרוצח שהרס לנו את החיים. רוצחים פה אנשים על שטויות".
המורה של ווליד, חאלד עמאש, אמר: "הייתי בקשר עם המשפחה בכל הימים שהוא היה מאושפז בבית החולים. התפללנו בשבילו אבל לצערי הוא מת. זה לא מקרה הראשון, היו עוד, וזה כואב".
4 צפייה בגלריה
כאלד עמאש
כאלד עמאש
"התפללנו בשבילו". חאלד עמאש
(צילום: חסן שעלאן)
יומיים לפני שספג את פציעת הירי ווליד השתתף בטיול יחד עם חבריו לכיתה. "אנחנו לא מאמנים שאיבדנו את הפרח של בית הספר", אמרו תלמידים, "ווליד אהב את כולם ואהב גם לעזור. מהתלמידים הכי טובים בבית הספר".
תושבים מג'סר א-זרקא אמרו עוד: "חייבים להפסיק את האלימות והפשיעה. ילד בן 14, חף מפשע, נרצח, ויירצחו עוד אנשים. המדינה מפקירה את היישוב שלנו. לא מוכנים להביא לנו תוכניות אמיתיות להגברת הביטחון האישי".
לפי החשד, אלמונים פתחו באש לעבר בניין ביישוב כנקמה על הרצח של נער אחר ביישוב, ג'לאל עמאש בן ה-17, ופגעו בטעות בשהאב. עמאש ניצב בפתח חנות ששייכת לדודו כשלפתע אלמונים פתחו לעברו באש. לאחרונה אירעו ביישוב אירועי ירי נוספים, הצתות רכבים והשלכות רימונים במסגרת סכסוך בין שלוש משפחות.