דיון אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום רביעי האחרון הגיע על פי הדיווחים לטונים צורמים, והנוכחים הגדירו את הפגישה כ"ישיבת הצעקות". כל ראשי מערכת הביטחון אמרו בישיבה שדרישות נתניהו יתקעו את העסקה, אבל קיבלו את הרושם שרה"מ לא היה מוכן לשמוע.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים
ראש הממשלה בנימין נתניהו ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים
"מכניסים מילים לפה שלי". נתניהו
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
בחדשות כאן11 דווח הערב (שישי) כי ראש השב"כ רונן בר אמר לנתניהו בדיון: "אנחנו מרגישים שמצד אחד אתה שולח אותנו לשאת ולתת, מצד שני אתה מכניס שינויים למתווה". לפי דיווח בחדשות קשת, הוא הוסיף: "אם הכוונה שאתה לא רוצה את המתווה שעל השולחן, תגיד לנו".
הפגישה שעליה דיווח לראשונה העיתונאי בן כספית התקיימה כדי לקדם מהלכים שיביאו לפריצת דרך במו"מ, וכדי לנצל את החיסולים האחרונים ולקדם את העסקה.
עוד דווח כי האלוף במיל' ניצן אלון אמר לנתניהו כי "אתה יודע שכל הפרמטרים (שהוספת) לא יתקבלו ולא תהיה עסקה. עם מה שאתה אומר אין לנו מה ללכת, אנחנו 'על האפס'", וכי גם הרמטכ"ל אומר דברים דומים.
ראש המוסד, לפי הדיווח, אמר: "יש עסקה. אם נתמהמה ייתכן שנפספס את ההזדמנות - צריך לקחת את זה".
בשלב זה, לפי הדיווח, דפק נתניהו על השולחן והטיח בראשי מערכת הביטחון: "אתם רופסים. אתם לא יודעים לנהל משא ומתן קשוח. אתם חלשים, אתם מכניסים מילים לפה שלי. במקום ללחוץ את ראש הממשלה תלחצו את סינוואר".
דווח כי בכירים במערכת הביטחון אמרו בתום הישיבה: "נתניהו לא רוצה עסקה בעת הזאת, הוא ממשיך להתעקש למרות שאנחנו מבהירים לו שהמערכת יודעת להתמודד עם המשמעויות של העסקה. הוא ויתר על החטופים".
משב"כ נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים לנאמר בדיונים סגורים ומצרים על הדלפות חוזרות ונשנות מדיונים אלו".
מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הדיווח אינו נכון. סינוואר הוא המכשול להסכם ולא ראש הממשלה שמוכן ללכת כברת דרך ארוכה לשחרור חטופינו שיקרים לו, תוך שמירה על ביטחון ישראל ומניעת תנאים שיאפשרו לחמאס לחזור להשתלט על הרצועה, לאיים על ישראל, ולחזור לבצע את זוועות ה-7 באוקטובר. מתוך רצון זה, הורה ראש הממשלה למשלחת המו"מ לצאת לקהיר כבר במוצ"ש או בראשון".
מטעם מטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר בעקבות הדיווחים: "משמעותם של הדברים המטרידים שפורסמו הערב היא שראש הממשלה החליט לחזור בו מהעסקה שהוא עצמו שרטט. לא נאפשר את הפקרת החטופים".
במטה הוסיפו: "אנחנו דורשים מצוות המו"מ ומראשי זרועות הביטחון להתייצב מיד אל מול הציבור ולמסור דיווח אמין בנוגע למי שמטרפד את המו"מ לשחרור החטופים ומה המניעים לכך. לאחר שגם שר הביטחון אישר בקולו שישראל החמיצה הזדמנויות קודמות לשחרור החטופים, אנחנו קוראים לציבור לעמוד כחומה בצורה ולהגן על החובה הלאומית להשיב את כל החטופות והחטופים הביתה - החיים לשיקום, הנרצחים והחללים לקבורה בארצם".