מפקד תחנת חדרה במשטרה, סנ"צ עמית פולק, נחקר באזהרה במח"ש בחשד שעצר ללא סמכות ותוך שימוש באלימות מפגינים נגד הממשלה ונתניהו בקיסריה.
1 צפייה בגלריה
מיצג של לוחמי מלחמת יום הכיפורים מול ביתו של בנימין נתניהו בקיסריה
מיצג של לוחמי מלחמת יום הכיפורים מול ביתו של בנימין נתניהו בקיסריה
מיצג הטנק מול ביתו של בנימין נתניהו בקיסריה
(צילום: ראובן ג.ש)
על-פי הודעת מח"ש, סנ"צ פולק, יחד עם שוטרים נוספים, עצר מספר אזרחים אשר הציבו על גבי משאית מיצג בדמות דגם של טנק, וזאת לקראת הפגנה שאמורה הייתה להתקיים באותו ערב סמוך לבית ראש הממשלה בקיסריה. ממח"ש נמסר כי החשד הוא לעבירות של שימוש לרעה בכוח המשרה, תקיפה ושיבוש הליכי חקירה, וכי החקירה נמשכת.
סנ"צ פולק שוחרר בתנאים של איסור יצירת קשר עם המעורבים למשך 10 ימים, ושוטרים נוספים צפויים למסור עדות.
עורכי דינו של סנ"צ פולק, עוה"ד עמית חדד ונועה מילשטיין, מסרו: "סנ"צ פולק פעל בסמכות, ברשות ועל-פי הוראת מפקדו. כל טענה אחרת משוללת יסוד. יש להצר על כך שמח"ש הכניסה עצמה לתוך המחלוקת הציבורית. במקום לפעול באופן ממלכתי ולשקם את האמון הציבורי האבוד, החליטה מח"ש 'לקחת צד' ולחקור קצין מצטיין על שהעז למלא את תפקידו. חבל".
ביתו של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה הפך למוקד הפגנות עוד בתקופת המחאה נגד הרפורמה המשפטית. לאורך חודשים ארוכים הפגינו במקום מאות ולעיתים אלפי מפגינים, ונרשמו עימותים עם המשטרה. באחד המקרים, בחודש יוני, נעצר לוחם מילואים ששירת מעל 180 יום בעזה, והוא שוחרר בהוראת השופט על מנת שיוכל לחזור ללחימה.
הטנק מקרטון שהוצב במחאה בקיסריה בזמן המעצרים שנחקרים כעת במח"ש, הוצג לראשונה בתקופת המחאה נגד הרפורמה המשפטית בהפגנות בקפלן. הוא הוצב על-ידי קבוצת "לוחמי כיפור" ונעשה בו שימוש במספר רב של הפגנות ומחאות בתל אביב ובנקודות אחרות בארץ.