ליברמן בוועידת המשפט: "מדובר במעליל סדרתי"
(צילום: לשכת עורכי הדין)

שר האוצר אביגדור ליברמן הגיש בצהריים (שני) לבית משפט השלום בפתח תקווה קובלנה פלילית נגד יוסי כמיסה, שעבד לפני כ-20 שנה עם יו"ר ישראל ביתנו וטען כי שמע ממנו כי הוא שואף לחסל את ראש אגף החקירות במשטרה. כמיסה אמר כי הוא מוכן לעבור פוליגרף על שאלות שנוגעות להצעה בסך 100 אלף דולר עבור רצח הניצב, ועל עסקים אחרים שנטען שנמצאים בבעלותו של ליברמן.
1 צפייה בגלריה
ועידת המשפט ה-11
ועידת המשפט ה-11
ליברמן בוועידת לשכת עורכי הדין, היום. "לא היו דברים מעולם"
(צילום: מוטי קמחי)
הליך הקובלנה הפלילית הוא הליך שאותו יכול כל אזרח להגיש נגד אזרח אחר, ובו הוא מבקש לנהל משפט פלילי נגד אותו אזרח. במקרה שהאזרח מורשע במסגרת הליך הקובלנה הפלילית, דינו כאילו הורשע במסגרת כתב אישום שאותו הגישה המשטרה או הפרקליטות. לפרקליטות האפשרות להודיע כי היא מנהלת את המשפט במקום האזרח - ובמקרה כזה מתנהל משפט פלילי במתכונתו המוכרת.
בקובלנה שהוגשה בצהריים על-ידי עורכי הדין ירון קוסטליץ ואביעד שאולזון ממשרד קוסטליץ נכתב כי "לא היו דברים מעולם. מר ליברמן לא פנה לנאשם והציע לו סכום כלשהו כדי לרצוח מאן דהוא. מדובר בפרי דמיונו הקודח של הנאשם. הדברים המצוטטים הינם דברי לשון הרע, שקריים לחלוטין, שפורסמו מתוך כוונה לפגוע בקובלים, כאשר המערכת הפוליטית בעיצומה של מערכת בחירות".
ליברמן אמר בצהריים בוועידת לשכת עורכי הדין כי "כל אדם סביר שמקבל הצעה לרצוח מישהו תמורת 100 אלף דולר מייד רץ לתחנה הקרובה ומגיש תלונה, בפרט שמדובר בשוטר לשעבר. פתאום הוא 'נזכר' אחרי 20 שנה במערכת הבחירות. זה מדבר בעד עצמו. יתרה מזאת, ב-2017 הוא התמודד לראשות מועצת מעלה יוסף ובין הנימוקים למה לבחור בו הוא כותב 'למדתי מאנשים כמו ליברמן'. הבן אדם מעליל עלילות סדרתי".
ליברמן נגד נתניהו, אתמול: "חלאת המין האנושי, מה שמפריד בינו לבין השלטון זה אני"
(צילום: פול וואלה)

לדברי שר האוצר, "האיש מעולם לא היה עוזר שלי. נכון שהסתובב במפלגה, אבל מעולם לא היה עוזר בשום שלב. ברור שהכול המצאות. הדברים יתגלגלו בבית משפט".
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה קיימה אמש התייעצות מצומצמת ראשונית בעניין הטענות של כמיסה. בהתייעצות הוצגו פרטים הנוגעים לכמיסה, המביעים ספק באמינותו. היועצת הורתה על עריכת בדיקות כדי לשקול אם יש טעם להמשיך טיפול בעניין, אולם גם כעת, ההערכה היא כי לא תיפתח חקירה בנושא. גורמי אכיפה הדגישו כי לא מדובר בבדיקה מקדמית.
עו"ד אייל בסרגליק, שמייצג את כמיסה, אמר בתגובה: "מדובר בתביעת השתקה פר אקסלנס, שנועדה להלך אימים על עד שהעז להגיד את האמת. התביעה מזכירה משטר בולשביקי חשוך. אני מציע לתובע, מר ליברמן, שיתמקד בלהשיב לטענות הקשות במקום להשתיקן והנושא אשר נבדק כעת על-ידי היועמ"שית אשר ממילא אינו מקום לקובלנה פלילית, ונושאים נוספים יגולו במלואם לציבור, ושהציבור ישפוט מי דובר אמת".