מחוקק בריטי, שהושעה מהמפלגה השמרנית, הודיע היום (שבת) על התפטרותו – אחרי שהודה בשני מקרים שבהם צפה בפורנו בבית הנבחרים. בראיון ל-BBC אמר המחוקק ניל פריש שהפעם הראשונה שבה צפה בפורנו בטלפון שלו הייתה בטעות, אך השנייה הייתה "ברגע של טירוף".
2 צפייה בגלריה
ניל פריש מחוקק מהמפלגה השמרנית ב בריטניה תועד צופה בפורנו בפרלמנט והתפטר
ניל פריש מחוקק מהמפלגה השמרנית ב בריטניה תועד צופה בפורנו בפרלמנט והתפטר
ניל פריש. "לא הולך להגן על מה שעשיתי"
(צילום: AFP PHOTO / RICHARD TOWNSHEND /UK Parliament)
ניל פריש, בן 65, כיהן בפרלמנט מ-2010. חברי המפלגה השמרנית לחצו עליו להתפטר לפני הבחירות המקומיות ב-5 במאי - בחירות בעל חשיבות גדולה למפלגה של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון.
החודש נקנסו ג'ונסון ושר האוצר שלו רישי סונק על-ידי המשטרה בגין מעורבותם בהפרת תקנות הקורונה, במסגרת מסיבות שערכו עובדי לשכותיהם, בין השאר מסיבת יום ההולדת שעובדיו של ג'ונסון קיימו לו במעון ראש הממשלה. "מסיבות הקורונה" של ג'ונסון ועובדיו עוררו זעם ציבורי גדול.
2 צפייה בגלריה
בוריס ג'ונסון
בוריס ג'ונסון
בוריס ג'ונסון. עוד פרשה מביכה למפלגה השמרנית
(צילום: EPA)
השבוע דיווחה התקשורת הבריטית ששרה בממשלת ג'ונסון דיווחה שראתה קולגה שלה צופה בחומרים פורנוגרפיים בבית הנבחרים. השרה דיווחה על שני מקרים שונים - האחרון לפני הצבעה בפרלמנט. פריש התוודה ודיווח על מעשיו, אך הצהיר שימשיך לכהן בפרלמנט בזמן שתתנהל חקירה בנושא. אתמול השמרנים השעו אותו, והיום, בראיון ל-BBC, אמר בדמעות: "בסופו של דבר ראיתי שבעקבות המהומה והנזק שגרמתי למשפחתי, ולמחוז הבחירה שלי, לא שווה לי להמשיך".
פריש, שהיה בעברו חקלאי, הסביר שהפעם הראשונה שבה צפה בפורנו בפרלמנט הייתה בטעות. הוא טען שחיפש אתר "על טרקטורים" - אך נכנס לאתר פורנוגרפי בעל שם זהה לאתר שאותו חיפש, ונשאר באתר "זמן מה". הוא הודה שהפעם השנייה שבה צפה בפורנו בבית הנבחרים הייתה מכוונת. "זה היה הפשע הכי גדול שלי", הודה פריש. כשנשאל מה עבר בראשו הוא אמר שמדובר ב"רגע של טירוף", והדגיש שלא התכוון שמי שיושב לידו יצפה גם כן בחומרים הפורנוגרפיים.
"אני לא הולך להגן על מה שעשיתי. מה שעשיתי היה שגוי לחלוטין, אני חושב שאיבדתי לגמרי את ההיגיון שלי", אמר המחוקק המתפטר. בראיון לטיימס שפורסם השבוע אמרה רעייתו של המחוקק השמרן שבעלה הוא "אדם נפלא". אשתו של המחוקק, סו פריש, אמרה שהפרשה "מביכה מאוד".