4 צפייה בגלריה
תאיר ראדה ורומן זדורוב
תאיר ראדה ורומן זדורוב
תאיר ראדה ורומן זדורוב
(צילום: אפי שריר, שרון צור )
בעקבות מציאת שיערה נוספת, שה-DNA המיטוכונדריאלי שלה עשוי להתאים לזה של אדיר חבני (א"ח), סביר להניח כי בית המשפט המחוזי בנצרת, שבו מתנהל משפטו החוזר של רומן זדורוב, יקיים דיון נוסף אחד לפחות בראיה החדשה. סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, פנה היום (ב') וביקש מבית המשפט לקיים את הדיון. כבר בשלבים האחרונים של ההוכחות, היה נושא בדיקות ה-DNA לשיערות באוויר, והיה צפוי כי תוצאות, אם יהיו, יגיעו רק לאחר סיום ניהול ההליך.
דיון הוכחות נוסף לאחר סיום שלב ההוכחות, הוא אירוע נדיר אך לא תקדימי. במיוחד כאשר מדובר במשפט חוזר, שבו ניתן לחרוג מהפרוטוקול לצורך חקר האמת – כפי שהוכיח רבות אב בית הדין אשר קולה בשנה האחרונה. שלב ההוכחות במשפטו של זדורוב הסתיים בתחילת יוני. בסוף החודש אמורה הפרקליטות להגיש את סיכומיה, ושבועיים לאחר מכן אמורה ההגנה להגיש אף היא סיכומים. באמצע ספטמבר אמורים הצדדים לסכם בעל פה, והכרעת הדין צפויה אחרי חגי תשרי.
4 צפייה בגלריה
אדיר חבני
אדיר חבני
חבני. טוען שהממצא החדש מפליל את קרבצ'נקו
4 צפייה בגלריה
אולה קרבצ'נקו
אולה קרבצ'נקו
קרבצ'נקו. "ראיה קלושה"
(צילום: אלעד גרשגורן)
בית המשפט יצטרך לקבוע מה משקלו של הממצא החדש. שיערה עם התאמה לשושלת מיטוכונדריאלית שעשויה להתאים לחבני נמצאה גם ב-2018. האם שתי שיערות מאותו מקור משנות את התמונה? השאלה היא מה הסבירות ומה משמעותה. על פי העדויות שנשמעו בבית המשפט מפיו של עד ההגנה ד"ר דורון בהר, השכיחות של ה-DNA המיטוכונדרי הספציפי נע בין 17 אלף ל-7,000.
סנגורו של זדורוב טוען כי מדובר בחישוב שגוי, שכן הוא מתייחס לכמות הישראלים שחיים בארץ כיום (כתשעה מיליון), בעוד שבשנת 2006 (מועד הרצח) חיו בישראל כשבעה מיליון איש. בנוסף, לטענתו, יש מקום להשוות את המספר לאוכלוסיית קצרין באותה עת, מה שמביא – לשיטתו – לצמצום המספרים עד לשניים או שלושה בני אדם אפשריים בסך הכול. במהלך עדותו של ד"ר בהר, אגב, העיר השופט קולה כי על פי פסיקה בעבר, שכיחות של יותר מאלף איש אינה רלוונטית.
(צילום: משה מזרחי)

גורמים משפטיים אמרו ל-ynet כי הממצא אינו בעל משמעות רבה משתי סיבות: האחת, כי מדובר בשיערה שנייה מאותו מקור (ככל הנראה), והדבר אינו חריג. שנית, מדובר ב-DNA מיטוכנדריאלי, שהזיהוי שלו נועד ברפואה המשפטית לשלילת מעורבות של המקור, ולא לזיהוי חיובי.
עו"ד הלוי מסר בעקבות הראיה החדשה כי "מדובר בראיה פורנזית כבדת משקל בשתי פניה: שוב שלילת רומן כמי שהיה מעורב ברצח הנתעב, ושוב הצבעה על מי שכן ביצע אותו – א"ק. מקווה שהפעם אכן יהיה כבר יותר קשה לפרקליטות לברוח מהבשורה שרודפת אותה - חפותו ואשמתה".
4 צפייה בגלריה
רצח תאיר ראדה זירת הרצח
רצח תאיר ראדה זירת הרצח
האם שתי שיערות מאותו מקור משנות את התמונה? זירת הרצח
הממצא החדש הציף שוב את קרב הגרסאות בין חבני לבת זוגו לשעבר אולה קרבצ'נקו (א"ק). גם חבני טען לאחר פרסום הממצא כי הוא מפליל את קרבצ'נקו. "אדיר קיבל את הידיעה בסיפוק ובשמחה", מסר עורך דינו של חבני ירון פורר. "הגרסה על פיה אולה קרבצ'נקו סיפרה לו שבשעת הרצח היא לבשה את בגדיו, סריג ומכנסי דגמ"ח, התבררה כנכונה, ומכאן גם ההסבר למציאת השיערה על הגופה. החשדות כלפי אדיר משוללי כל יסוד שכן הוא מסר אליבי מוצק, שנתמך ואושר על ידי איכוני טלפון. אני סביר שאצה רצה הדרך לפרקליטות לסגור את התיק נגד קרבצ'נקו וזאת עוד בטרם התקבלו מלוא הממצאים מזירת האירוע. הפרקליטות צריכה לחשב מסלול מחדש ובוודאי שהדבר מוסיף נדבך לספק בדבר אשמתו של זדורוב".
פרקליטיה של קרבצ'נקו, דניאל חקלאי ותומר שוורץ, מסרו: "כפי שקבע פרקליט המדינה, אולה אינה קשורה ברצח של תאיר משום בחינה. תיק החשד המופרך נגדה נסגר בנימוק חד משמעי של חוסר אשמה". על השיערה שנבדקה אמרו כי "ראיה קלושה זו יכולה ללמד לכל היותר על קשר אפשרי בין חבני לבין זירת הרצח, אף שאיננו יודעים אם הוא קשור ברצח. הגיע הזמן לעזוב את מתמודדת הנפש האמיצה אולה קרבצ'נקו במנוחה".