מאות חברים ובני משפחה ליוו אתמול (ראשון) את סמ"ר איתי פוגל ז"ל שנפל בקרב ברצועת עזה בדרכו האחרונה. פוגל הותיר אחריו הורים וארבעה אחים. פוגל הובא למנוחות חודשיים לאחר שבן דודו אלקנה נבון ז"ל נפל גם הוא במהלך פעילות מבצעית בג'נין.
הוריו של סמ"ר איתי פוגל ז"ל מספידים בהלווייתו

אביו ואימו, יואב ויעל, ספדו לו יחדיו: "כשבחרתי מה לכתוב לך הלכתי לחדר שלך וישבתי על המיטה שלך והסתכלתי מסביב ליד המיטה על השידה שם נערמים ספרים. הר של ספרים, וכל אחד מהם מספר את הסיפור שלך. אתה ילד שמעריך את העבר וקורא ספרים על ההיסטוריה של עם ישראל, בני ישראל ומדינת ישראל. אתה גם ילד של פנטזיה ועולמות דמיוניים כבר בכיתה א' סיימת לקרוא כמה פעמים את הארי פוטר.
"באותו זמן היו לך מחשבות של אדם מבוגר. תמיד שופע תובנות שהן מעבר לגילך, והיית גם ילד של חשיבה, ילד מחונן עם יכולות קוגניטיביות יוצאות דופן. תמיד חיפשת להפעיל את המוח שלך ועשית זאת בצורה יוצאת דופן. בנוסף לכל זה הייתה לך אמונה עמוקה - למידה יומיומית ודף גמרא. הייתה בך יראת שמים טהורה ואמונה חזקה והדרך שלך ללמוד ולשאוב השראה מהמקורות הייתה מעוררת הערכה.
"רק ביום רביעי האחרון שלחת לנו הודעה אם ראינו את הספר ללימוד צרפתית שלך. גם כשהיית ברפיח לא הפסקת ללמוד. היכולת השכלית שלך הייתה מדהימה, אבל לא רק בהצטיינות בלימודים היית שונה אלא גם ביכולת הרגשית שלך. הרגישות שלך הייתה שונה ומיוחדת. ראית דברים בצורה שונה מאחרים וזה היה היופי שבך לפעמים להיות שונה. כך הצלחת כמדריך בבני עקיבא למרות שכמעט שלא היית חניך הדרכת בעמותות השונות וראינו את החניכים כרוכים אחריך".
3 צפייה בגלריה
הלווייתו של סמ"ר איתי פוגל
הלווייתו של סמ"ר איתי פוגל
משפחתו של פוגל בהלוויה
(צילום: שאול גולן )
3 צפייה בגלריה
הלווייתו של סמ"ר איתי פוגל
הלווייתו של סמ"ר איתי פוגל
הלווייתו של סמ"ר איתי פוגל
(צילום: שאול גולן )
בהמשך סיפרו על שירותו הצבאי: "גם בתור מפקד גרמת לחיילים שלך להוציא מהם את המיטב. ידעת להכניס בהם מוטיבציה גם כשהם היו בתקופה קשה. תמיד חיפשת לא את הנוחות אלא להיות טוב. לא קל לנו לכתוב את כל הדברים האלה עליך. אתה ילד שמסמל כל כך הרבה. ילד יפה גם מבפנים וגם מבחוץ - בכור אמיתי. אנחנו רוצים לקחת רגע כדי להגיד לך כמה אנחנו מעריכים את מה שאתה עושה במסגרת השירות הצבאי. זה לא מובן מאליו וזה דורש המון אומץ, נחישות ואנחנו מלאי הערכה על איך שאתה תורם למדינה. ביום ראשון האחרון בירכתי אותך בברכת הבנים וצפיתי בך עולה בפעם האחרונה לאוטובוס בכניסה ליישוב ראית שאני מסתכלת ואני מחכה ואמרת לי 'אמא את מעכבת את האוטובוס' אז התקרבתי מעט וראיתי אותך מכניס את שני התיקים הגדולים כי צריך להזדכות על הציוד לקראת קורס קצינים.
"אנחנו יודעים שאהבת אותנו ואנחנו יודעים שאתה יודע שאהבנו אותך. מקווה שהיינו ראויים לך. היית מלא במצווה ואהבת אדם. היית ותישאר בן, אח וחבר. תותי תשמור על עצמך ועל אלקנה שלנו שם למעלה אנחנו אוהבים אותך".
3 צפייה בגלריה
הלווייתו של סמ"ר איתי פוגל
הלווייתו של סמ"ר איתי פוגל
הלווייתו של סמ"ר איתי פוגל
(צילום: שאול גולן )
אל"ם במילואים אברי, סבו של איתי שאיבד גם את נכדו אלקנה נבון ז"ל, ספד לו: "כשלא הכניסו אותך ללחימה מול חמאס אתה מאוד כעסת, אבל כעסת עליי, איך סבא שעוזר לכולם לא יכול לעזור לנכדו. דרשת ממני, שאסדר לך טנק על מנת שתיכנס איתו לעזה. כמה היית מאושר כששובצת כאיש צוות עם המ"פ אורי זמיר שהיה למעשה המפקד הראשון שליווה אותך בטבילת האש במלחמה. אני סבא שאיבד בזמן של 42 יום שני נכדים על הגנת המדינה, אלקנה בג'נין ואת איתי בערב יום הכיפורים ברפיח ושניכם רצתם ראשונים להיות בצריח ולפני כולם. אני מבטיח לך איתי וגם לאלקנה שאני אהיה חזק על מנת לשמור ולסייע להורים. מהסבא שלא מפסיק להתגעגע לנכדו האהוב, אני מצדיע לך נכד יקר ואהוב שלי".
איתי ז"ל הוא הנופל השני מהיישוב יקיר שבשומרון. לפניו נפל סרן גבריאל שני ז"ל ב-30 לינואר בקרב ברצועת עזה.
פורסם לראשונה: 22:21, 13.10.24