קרוביו וחבריו של עידן שתיוי (28) מפתח תקווה חיכו במשך 90 ימים למידע לגבי גורלו. אמש (חמישי) עדכן דובר צה"ל את משפחתו של שתיוי ואת זו של חנן יבלונקה כי מעתה הם מוגדרים חטופים ברצועת עזה. מלבדם מוגדר מעתה גם כחטוף אילן וייס, שמשפחתו עודכנה השבוע שנרצח ב-7 באוקטובר.
"תחזיק מעמד גבר שלי. עוד קצת. כשתחזור מחכה לך בית, עם כל הדברים שלך והציוד שלך. לא אוותר עליך, ולא אפסיק להאמין", כתבה לפני שבוע בת זוגו סתיו, לקראת פתיחת שנת הלימודים שאותה היה אמור עידן לפתוח במכללת רייכמן.
2 צפייה בגלריה
עידן שתיוי
עידן שתיוי
"בכל שיעור כולם לובשים חולצה עם הפנים שלך, יש כיסא פנוי שמחכה רק לך". שתיוי
"עידן שלי. שנה חדשה. שנה חדשה אמורה להתחיל. ואתה לא כאן איתי. שנה שבה היינו צריכים להתחיל כל כך הרבה התחלות חדשות ומרגשות יחד. כמה ציפינו לשנה הזו. הדירה החדשה שהיינו עתידים להיכנס אליה יחד יומיים אחרי אותה שבת של 7 באוקטובר, יחד עם לוקה הגורה הקטנה שאימצנו יחד ממש שבועיים וחצי לפני שהנורא מכל קרה", כתבה בת הזוג במכתב.
"איך התרגשנו להיכנס לדירה החדשה, אחרי שנים שבהן כל אחד מאיתנו גר בתל אביב. כמה זה הרגיש לנו נכון שזה הזמן שלנו לצאת החוצה. להתקרב פיזית כדי להתקרב פנימה", כתבה על המעבר המשותף של השניים. היא שיתפה לגבי השאיפות והחלומות שלהם לעתיד: "כמה התרגשנו לעבור לכאן, להתמקם, להתחיל את השנה הזו עם אנרגיה של התחלות חדשות ובחירות חדשות לחיינו".
סתיו סיפרה על עידן שהכירה: "תמיד תשים את האחר על פנייך ותדאג לכולם, בשקט הזה שאופייני רק לך, בענווה. עם הנוכחות השקטה, אבל הכל כך עמוקה שיש בך. אתה לוחם צדק, וטוב. תמיד תדע לראות את החלש ותעמוד לצדו, בכול הכוח".
שתיוי בן ה-28 היה אמור לפתוח את שנת הלימודים יחד עם זוגתו. "חברים שלך שכל כך אוהבים אותך התחילו אותה כשאתה לא שם יחד איתם, אבל אתה נמצא בלב של כל אחד ואחת מהם והם רק מחכים שתחזור לשבת איתם יחד בכיתה", כתבה סתיו. "בכל שיעור כולם לובשים חולצה עם הפנים שלך. יש כיסא פנוי שמחכה רק לך".
2 צפייה בגלריה
סתיו חברתו של עידן שתיוי שחטוף בעזה
סתיו חברתו של עידן שתיוי שחטוף בעזה
"הלב שלי מפורק לחתיכות, עם געגועים אינסופיים אליך". עידן שתיוי ובת זוגו סתיו בתמונה משותפת
היא פירטה על הימים הקשים שהיא עוברת ללא בן זוגה, שכאמור גורלו לא היה ידוע מאז ה-7 באוקטובר ועד אמש. "עידן שלי, קשה לי כל כך. כבר 83 ימים שאתה לא כאן (נכתב לפני שבוע). זה פשוט לא נתפס. אין מילים שיתארו את הכאב שזורם לי בעצמות. העצב הכול כך עמוק הזה, והדאגה האינסופית אליך, דקה דקה. הלב שלי מפורק לחתיכות, עם געגועים אינסופיים אליך. כל החיים התהפכו לי באותה שבת וקפאו. והם לא יחזרו עד שאתה תחזור אליי".
למרות הקושי, היא לא איבדה תקווה. "אני מבטיחה לך עידן, שעם כל ההתמודדות הלא שפויה הזו, שאי אפשר לתת לה שם כי היא לא אנושית, ועם כל רכבת ההרים התלולה הזו שאני נמצאת בה - אני לא אוותר עליך ואני לא אפסיק להאמין. אני, המשפחה המדהימה שלך וכל האנשים שאוהבים אותך עושים הכול עבורך, והמאבק לשובך לא ייגמר עד שאתה וכולם יחזרו הביתה".
היא הוסיפה: "אני מלאה באמונה גדולה ומרגישה בכל חלק בגוף שלי שיהיה כאן סוף טוב, שאתה חוזר הביתה בריא וחזק יותר מאי פעם. וזה קורה בקרוב מאוד". את המכתב המצמרר, שכתבה שבוע לפני ההתפתחות אמש, היא סיימה במילים אופטימיות: "תחזיק מעמד גבר שלי, עוד קצת. עוד קצת ואני מחבקת אותך חזק חזק חזק ולא נותנת לך ללכת שוב, לעולם. יש לנו כל כך הרבה תוכניות וחלומות לחיים האלה יחד. ואני יודעת שאנחנו הולכים להגשים אותם, אחד אחרי השני. אני צריכה אותך כאן לידי, אל תוותר. אתה חוזר הביתה עידן שלי, אתה חוזר הביתה".
את המכתב חתמה סתיו כך: אני מחזיקה כאן יחד איתך. את הידיעה הזו שאתה חוזר הביתה. אין דרך אחרת. אני כאן איתך. מחזיקה לך את היד. והלב. מרחוק. ולא מפסיקה לשלוח לך את האור הזה. אתה חוזר הביתה עידן שלי. אתה חוזר הביתה. אני צריכה אותך כאן לידי. אל תוותר. אני אוהבת אותך. כל הטוב עוד לפניך. ויקרא בשמך עידן ותענה ה נ נ י".
פורסם לראשונה: 23:03, 04.01.24