עוד עימות חריף בקבינט המדיני-ביטחוני. במהלך הישיבה אמש (יום ה') נרשם עימות בין השר גדי איזנקוט לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. איזנקוט מתח ביקורת על כך שלא מתקבלות הכרעות, ובן גביר קפץ והעיר: "שמענו אתכם המומחים הצבאיים הגנרלים, אנשי הקונספציה". 
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר וגדי איזנקוט
איתמר בן גביר וגדי איזנקוט
בן גביר ואיזנקוט
(צילום: אלכס קולומויסקי, יואב דודקביץ)
איזנקוט זעם והשיב לו: "ראינו את ההצלחה שלך בחיזוק הביטחון הלאומי, תפסיק להפריע לי ושל נעליך. משתמט". בן גביר לא נשאר שקט, והשיב: "איפה הייתם המומחים הצבאיים ב-7 באוקטובר?". ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב, וביקש מבן גביר לעצור.
ברקע לעימות עומדת המחלוקת הקשה בממשלה סביב סוגיית "היום שאחרי" המלחמה ברצועת עזה, שהתפרצה גם לכדי עימות פומבי בין שר הביטחון יואב גלנט וראש הממשלה נתניהו. בהצהרתו הפומבית שלשום, נזכיר, התריע גלנט כי ישראל נמצאת במגמה מסוכנת - המקדמת ממשל צבאי ואזרחי ישראלי ברצועת עזה - דבר שאותו הגדיר שר הביטחון "חלופה רעה, שמסוכנת לישראל אסטרטגית, ביטחונית וצבאית".
גלנט קרא לנתניהו להכריז כי ישראל לא תשלוט אזרחית ברצועה, כי לא יתקיים בה ממשל צבאי, וכי תקודם מיד אלטרנטיבה לחמאס ברצועת עזה. "עכשיו וכרגע, זו המשמרת שלנו - לקבל החלטות קשות מתוך העדפת השיקול הלאומי, גם אם הדבר כרוך במחירים אישיים ופוליטיים", אמר בהצהרתו הדרמטית. נתניהו מיהר לפרסם סרטון תגובה שבו הצהיר כי הוא מסרב "להחליף את חמאסטן בפתחסטן ועקץ: "לחסל את חמאס - בלי תירוצים".
הצהרת גלנט שלשום
(צילום: לע"מ)

הסוגיה עלתה גם בדיון הלילי אמש בקבינט, ובמה שאולי מסתמן כמו התיישרות אפשרית של נתניהו עם הקו של גלנט, ראש הממשלה אמר: "אני מוכן לקיים דיון על שליטת מקומיים בעזה. מציע לקיים על זה דיון אמיתי". שרים רבים חלקו על עמדת גלנט, ובהם כמובן בן גביר שביקש להביא להצבעה הצעה שהרשות הפלסטינית לא תשלוט בעזה.
גלנט נימק את התנגדותו לממשל צבאי ואמר: "נצטרך סד"כ עצום, נשלם בחיי אדם רבים ובסוף נעזוב את השטח ונשאיר אותו לפלסטינים. משמעות ממשל צבאי היא אובדן חיי אדם והזנחת גזרות אחרות". חבר קבינט המלחמה בני גנץ, שאמר לאחר דברי גלנט במסיבת העיתונאים כי מדובר ב"דברי אמת", אמר בקבינט: "לשליטה אזרחית בעזה יש משמעויות ביטחוניות כלכליות ומדיניות מרחיקות לכת. אם לא נקדם משהו במקביל ללחימה אחרת - זה לא יהיה".
נתניהו עונה לגלנט: "לא מוכן להחליף את חמסטאן בפתחסטאן"

השר בן גביר אמר בדיון: "אני לא מבין איך שר הביטחון מרשה לעצמו לדבר ככה כשהוא יודע שרוב הקבינט נגדו בתוכנית היום שאחרי". גלנט יצא מהחדר, ובן גביר המשיך: "והוא עוד יוצא כשאני מדבר. הוא עושה מה שהוא רוצה. משל למה הדבר דומה? הייתי נגד עסקה, כולכם יודעים, אבל מה היה קורה אם הייתי אומר לשב"ס לא לשחרר כי ככה אני חושב. הוא מצפצף על הרוב כאן. צריך לפטר אותו". השר יריב לוין אמר: "השר בן גביר צודק, זה לא מכובד שהוא יוצא".