המפכ"ל בשיחה עם המפגינה, לפני תחילת המחאה בתל אביב
(צילום: נדב אבס)

החשש של המפגינה מהמשטרה, והניסיון של המפכ"ל להדוף את הביקורת: אחת המפגינות בתל אביב פנתה למפכ"ל קובי שבתאי שהגיע לאזור המחאה ברחוב קפלן בתל אביב, וזעמה בעקבות המראות מ"יום השיבוש הלאומי", אז הושלכו עשרות רימוני הלם - ובהם כאלה שפגעו במפגינים.
"אני מפגינה כבר הרבה מאוד זמן, אני חרדה למדינה, אני דור שישי בארץ, ודבר כזה, מה שקורה כאן, לא קרה מאז קום המדינה", אמרה המפגינה למפכ"ל, עם תחילת המחאה היום (שבת) נגד המהפכה המשפטית. "חשבתי פעמיים אם להגיע היום להפגנה או לא. היות ואני חרדה למדינה ואני פטריוטית החלטתי שאבוא, אבל אני חוששת מהמשטרה. המשטרה צריכה להגן עלי, אבל כשאני רואה שזורקים רימוני הלם על אנשים שהם מפגינים, זה מפחיד אותי".
1 צפייה בגלריה
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי עונה למפגינה במסיבת עיתונאים בסיור הכנה לקראת המחאה בקפלן
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי עונה למפגינה במסיבת עיתונאים בסיור הכנה לקראת המחאה בקפלן
השיחה בין המפכ"ל למפגינה
(צילום: נדב אבס)
ההפגנות נגד המהפכה המשפטית
(צילום: גיא שרי, מרטין וילר, מתן להב, איתן גליקמן)

המפכ"ל הגיב למפגינה באומרו: "התפקיד שלנו הוא לשמור עליכם, לתת לכם את זכות המחאה, לשמור עליכם ולשמור גם על האזרחים האחרים. אבל ברגע שפורצים מחסומים וזורקים גדרות משטרה על שוטרים ודוחפים שוטרים...אנחנו לא אויבים שלכם, ואת זה אתם צריכים להבין. ואם עכשיו תחליטו לרדת ולחסום את איילון אנחנו כנראה ניאלץ למנוע מכם כי לא אישרנו את זה".
"קיבלתם פה מתחם ענק שהשבית את כל תל אביב על מנת לאפשר לכם את זכות המחאה, אבל גם לזכות המחאה יש גבולות", המשיך שבתאי. "כבדו אותנו, ואנחנו נכבד אתכם בהתאם. אף שוטר לא בא לפה להתעמת, לא איתכם ולא עם אף גורם אחר. התפקיד שלנו זה לשמור על הסדר, אנחנו חלק מהמדינה הזאת, התפקיד שלנו הוא להגן. אבל תנו לנו לעשות את העבודה. שלושה מחסומים פרצו לפני שהשתמשנו ברימוני הלם, דחפו את השוטרים עם הגב לכלי הרכב שהיו שם, אז שאף אחד לא יתפלא".
המפכ"ל בהצהרה לתקשורת
(צילום: נדב אבס)
"האלימות לא התחילה אצלנו השוטרים", טען המפכ"ל, בשבת התשיעית ברצף להפגנות. "אני מאוד-מאוד מקווה, אני מייחל לכולנו שנעבור את היום הזה בשלום. בלי חיכוכים, בלי עימותים. כל זמן שתשמרו על המסגרות שקיבלתם פה, וקיבלתם פה טריטוריה שלמה, לבוא ולהביע את זכות המחאה. התפקיד שלנו הוא לשמור עליכם".
המפגינה לא שתקה - והטילה את האחריות על השר לביטחון לאומי: "תקשיב, כל ההפגנות היו תמיד... ברגע שבן גביר הגיע זה מה שקרה לנו". על כך המפכ"ל, שלפני ההפגנה קיבל מכתב חריג מבן בן גביר ובו דרישה לזמן את מפקד המחוז ו"לחדד" בפניו את מדיניות השר, כבר העדיף לא להגיב.