סגן שרת הכלכלה, חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ, הודיע אחר הצהריים (יום ד') כי החליט להסיר את חתימתו ממכתב ששלחו רוב חברי הכנסת לחברת יוניליוור העולמית, ובו קראו לבטל מיידית את ההחלטה של "בן אנד ג'ריס" שלא למכור את מוצריה בהתנחלויות. על המכתב חתמו 90 ח"כים, וכעת עם הסרתו עומד מספרם על 89.
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
ח"כ יאיר גולן. שינה את עמדתו
(צילום: יואב דודקביץ)
"חתמתי על המכתב של ח"כ מרב בן ארי בנושא גלידת בן אנד ג'רי, ולאחר החתימה הבנתי שהמכתב אינו משקף את עמדותיי. ערים בייהודה ושומרון אינן ערים בישראל. ביקשתי להסיר את חתימתי מהמכתב", כתב גולן, סגר הרמטכ"ל לשעבר, בציוץ בטוויטר.
גולן היה חבר הכנסת היחיד ממרצ שחתם על המכתב, והודעתו על הסרת החתימה הגיעה זמן לא רב לאחר שחברו לסיעה, ח"כ מוסי רז, קרא לגולן ולשאר הח"כים מהשמאל להסיר את שמם מהמכתב. "ההתנחלויות הן לא חלק מישראל. חבל שאתם נותנים יד להטעיה ולפופוליזם הזה", אמר רז. "בלבי תקווה קטנה שחתמתם על המכתב הזה כי לא היה לכם זמן לקרוא את תוכנו. הנה המכתב מתורגם לעברית, אני קורא לכם לחזור בכם", הוסיף.
3 צפייה בגלריה
מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה
מפעל בן אנד ג'ריס בבאר טוביה
89 ח"כים חתמו על המכתב נגד החלטת ענקית הגלידות
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
מוסי רז בריאיון באולפן
מוסי רז בריאיון באולפן
יו"ר סיעת מרצ לחברי הכנסת מהשמאל: "חבל שאתם נותנים יד להטעיה ולפופוליזם הזה"
(צילום: הדר יואביאן)
שאר חברי הכנסת שלא חתמו על המכתב הם כמובן חברי הרשימה המשותפת. ח"כ בן ארי גם לא החתימה את שרי הממשלה, מתוך כוונה שתצא קריאה מבית המחוקקים. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הוסיף את שמו למכתב, מסוג היוזמות הבודדות בכנסת שסביבן נרשם שיתוף פעולה בין אופוזיציה לקואליציה - בזמן שבין הצדדים זורם הרבה דם רע בשבועות האחרונים.
במכתב שנשלח ליוניליוור העולמית נכתב: "על מכתב זה חתומים כמעט כל יושבי בית הנבחרים הישראלי, מכל קצוות הקשת הפוליטית", נכתב במכתב. "משמאל לימין, חילונים ודתיים, ערבים, דרוזים ויהודים, נשים וגברים. כולנו, ניצבים כעת יחד נגד ההחלטה המקוממת שהתקבלה בשבוע שעבר על ידי חברת בן אנד ג'ריס העולמית, חברה שנמצאת בבעלות יוניליוור העולמית".
עוד נכתב כי "ההחלטה של בן אנד ג'ריס העולמית שלא למכור בכל רחבי ישראל והניסיון של החברה לכפות במשך חודשים על היצרן הישראלי אבי זינגר, שלא למכור את מוצריו בשטחים שונים ברחבי ישראל, היא התנהגות מבישה, פוגענית ובעיקר החלטה שמדירה חלקים נרחבים מהציבורים שבהם מבקשת הנהלת בן אנד ג'ריס העולמית לתמוך לכאורה".
במכתב הועלתה ביקורת נוקבת על ההחלטה ש"נגועה בצביעות קשה". חברי הכנסת הוסיפו כי "היא פוגעת במאות עובדים ישראלים המייצרים את הגלידה לכל רחבי המדינה, וכן אף פוגעת בתושבי יהודה ושומרון הפלסטינים. בנוסף ההחלטה זו של החברה עוברת על חוקי מדינת ישראל: חוק איסור אפליה במוצרים ואיסור על החרמת שטחים שונים במדינה. אנו חברי הכנסת מפצירים בך לשקול מחדש את ההחלטה ולתקן את העוול שנגרם".