הוריהן של התצפיתניות לירי אלבג, אגם ברגר, קרינה ארייב, נעמה לוי ודניאלה גלבוע, שנחטפו ב-7 באוקטובר ממוצב נחל עוז, שיגרו מכתב לשרי הקבינט המדיני-ביטחוני. הם דרשו מראש הממשלה בנימין נתניהו ומהשרים שיחזירו הביתה את בנותיהם, שמוחזקות בשבי חמאס כבר יותר מ-300 ימים. "הבנות שלנו לפני, טכניקה להסכם שניתן לפתור - אחר כך", כתבו.
תיעוד חטיפת התצפיתניות מבסיס נחל עוז

1 צפייה בגלריה
נעמה לוי, לירי אלבג, אגם ברגר ודניאלה גלבוע בימיהן הראשונים בשבי
נעמה לוי, לירי אלבג, אגם ברגר ודניאלה גלבוע בימיהן הראשונים בשבי
קרינה ארייב, דניאלה גלבוע, אגם ברגר, לירי אלבג ונעמה לוי בימיהן הראשונים בשבי חמאס
במכתב שנשלח לקבינט, תיארו ההורים כי הם למדים שבראש סדר העדיפויות של הממשלה נמצאים ההחזקה בצירים פילדלפי ונצרים, והרצון למוטט את חמאס. "אנחנו סומכים על המערכת שכל אלה מטרות חשובות", ציינו. "אבל יש מטרה אחת חשובה יותר - להחזיר את הבנות שלנו ואת החטופים כולם".
בהמשך המכתב, הדגישו ההורים כי הם אינם מעוניינים להיכנס לשיח פוליטי. "אחרי עשרה חודשים, ויותר מ-300 ימים, אנחנו דורשים שתעשו סדר עדיפויות נכון. החיים של הבנות שלנו והחטופים כולם קודמים לפרטי הסכם מורכב על תנאים טכניים. אתם יודעים את זה, ואנחנו יודעים את זה. ולא נשתוק".
בבוקר 7 באוקטובר, נחטפו חמש התצפיתניות על-ידי מחבלי חמאס ממוצב נחל עוז שבעוטף עזה. באותו בוקר נרצחו 15 תצפיתניות ששירתו בבסיס, ושתיים נוספות נחטפו: אורי מגידיש שחולצה על-ידי כוחות צה"ל לאחר 23 ימים בשבי, ונועה מרציאנו שנרצחה על-ידי מחבלי חמאס בעודה בשבי, וגופתה הוחזרה בידי הצבא לקבורה בישראל. בחודש מאי מטה משפחות החטופים פרסם את סרטון החטיפה המטלטל של חמש החיילות, ובחודש שעבר משפחותיהן פרסמו תמונות מהימים הראשונים שלהן בשבי ברצועת עזה.