השיחה שנקלטה בין הורוביץ, שקד ושטרן

רגע לפני שהתכנסה ישיבת הממשלה השבועית שוחחו ביניהם שר הבריאות ניצן הורוביץ, שרת הפנים איילת שקד ושר המודיעין אלעזר שטרן. ללא ידיעתם, המצלמות תיעדו שיחה שבה הודה הורוביץ שהגבלות התו הירוק בבריכות שחייה ובמסעדות נדרש רק כדי ללחוץ על הלא מחוסנים להתחסן.
"אפידמיולוגית זה נכון (להסיר את התו הירוק). הבעיה שאנשים לא מתחסנים", אמר הורוביץ לשקד שהשיבה: "נכון, אחרת לא נצא מזה".
3 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ איילת שקד
ניצן הורוביץ איילת שקד
הוקלטו ללא ידיעתם. הורוביץ ושקד
(צילום: אוהד צויגנברג)
3 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין מארח את התמונה המסורתית בבית הנשיא של ממשלת ישראל ה-36
ראובן ריבלין מארח את התמונה המסורתית בבית הנשיא של ממשלת ישראל ה-36
"מעצבן שלא מחסונים תופסים מיטות". שטרן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הורוביץ ציין: "אנחנו לא רוצים לעשות דברים שאין להם כאילו הצדקה רפואית, אבל אני אומר לך שיש בעיה". פה מתחיל שר הבריאות להעביר ביקורת על גורמי האכיפה ובראשם המשטרה. "לא אוכפים את התו הירוק. במגזר הערבי בכלל זה לא, זה לא קיים - ואני רואה את זה בבתי חולים. זה תוקע לי את הבתי חולים הדבר הזה".
לדבריו, בגילים של 60 ומעלה שני שליש מהחולים קשה אינם מחוסנים "פחות או יותר". לגל הרביעי הוא קרא: "אירוע של לא מחוסנים". אז התערב בשיחה גם שטרן שציין: "זה קטע מעצבן, שהם לוקחים את המיטות", הורוביץ השיב: "נכון, בטיפול נמרץ, כן".
מעדכון משרד הבריאות הערב עולה כי 3,707 ישראלים אובחנו מאז חצות כחיוביים לקורונה. עד כה פוענחו כ-90 אלף בדיקות ולפי משרד הבריאות שיעור החיוביים עומד על 4.81%. מדובר בשיעור החיוביים הנמוך ביותר מאז 11 באוגוסט, אך יש לזכור כי לא מדובר בנתון היומי הסופי. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,134 חולי קורונה, 697 מהם במצב קשה – מספר דומה לזה שהיה הבוקר.
בנט: "אנשים לא מחוסנים שנפטרים - מוות מיותר, מחלה מיותרת"

3 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה לילדים
בדיקות קורונה לילדים
שיעור החיוביים - הנמוך זה חודש
(צילום: ריאן פרויס)
בקרב החולים קשה 452 אינם מחוסנים כלל, 163 מחוסנים ללא מנת דחף ו-57 מחוסנים עם מנת דחף. לגבי יתר החולים הקשים לא סופקו נתונים. בקרב בני 60 ומעלה - שם שיעור ההתחסנות גבוה יותר - 251 מהחולים הקשים אינם מחוסנים כלל, 114 מחוסנים ללא מנת דחף ו-46 מחוסנים עם מנת דחף. עוד עולה מהנתונים כי הסיכוי לפתח תחלואה קשה בקרב בני 60 ומעלה גבוה פי 41 אצל אלו שלא התחסנו כלל מאשר כאלו שקיבלו שלוש מנות חיסון.
בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי "אנשים לא מחוסנים שנפטרים - מוות מיותר, מחלה מיותרת". על מגבלות ההתקהלות הנוכחיות אמר בנט: "היום התו הירוק מאוד פרום. רוב האנשים לא באים עם ברקוד אלא עם פתק וזה יוצר חורים ואנחנו כנראה נהדק לברקוד. אנחנו עובדים על זה ונודיע מראש".
השרים אישרו פה אחד את הארכת תוקף הגבלת היציאה מישראל. שר הבריאות הורוביץ אמר: "הקורונה הפכה לאירוע של לא מחוסנים. ההימנעות מחיסון גורמת פשוט למוות בסופו של דבר. התקנות הללו הן חלק מהעניין".
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר כי "מטרת התקנות היא לעקוב אחרי מי שנכנס לישראל". המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד רז נזרי העיר: "זה יחול על כל המבודדים ולא רק על מי שחוזר לארץ".