3 צפייה בגלריה
זוג שהכיר במחלקת קורונה
זוג שהכיר במחלקת קורונה
"הדייט הראשון שלנו היה מחוץ לבית החולים". עינת ועדין
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עינת ועדין, פרמדיקים מתנדבים, הכירו לפני כשנתיים בגל הראשון של הקורונה בבית החולים שערי צדק בירושלים. האהבה פרחה גם מבעד למסכות וחליפות המיגון, ולאחרונה נכנסו השניים תחת החופה, כשהחלום שלהם זה להיות רופאים.
בשערי צדק נפתח בתחילת הגל הראשון של הקורונה "פרויקט קורונה", שמטרתו לסייע לצוות הרפואי ולהקל על העומסים. במסגרת זו גויסו לשירותי מחלקות הכתר (קורונה) השונות פרמדיקים שהתנדבו לטפל בחולים.
3 צפייה בגלריה
זוג שהכיר במחלקת קורונה
זוג שהכיר במחלקת קורונה
האהבה פרחה גם מבעד למסכות וחליפות המיגון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בין המתנדבים היה עדין פלו (26) שעלה לארץ מקנדה ב-2014 כדי להתגייס לצבא, כלוחם פרמדיק ביחידה מובחרת, והיה גם חייל בצבא קבע. כשנגמר הטיול של אחרי הצבא הוא החליט להתנדב לפרויקט בשערי צדק. "זה ממש נראה לי טבעי להתנדב ולעזור לזולת במדינה שאני אוהב ובמיוחד בעת משבר", סיפר.
עינת בן-ישר (27), שגם היא שירתה בצבא כלוחמת פרמדיקית בחיל הים, בחרה להתנדב בגל הראשון. "גייסו אז פרמדיקים וזאת נראתה לי הזדמנות מעולה להתגייס למאמץ הלאומי, לצד זה שבעיניי הכנסת פרמדיקים לעבודה במסגרת בית חולים זה כיוון חכם. רציתי ללמוד ולהיחשף לתחום שאינו רק רפואת החירום בניידות טיפול נמרץ כפי שהכרתי".
3 צפייה בגלריה
עדין ועינת זוג שערי צדק
עדין ועינת זוג שערי צדק
לאחרונה נכנסו השניים תחת החופה
(צילום: יוסי שטיינר)
עדין ועינת נפגשו תוך כדי העבודה המאומצת, והתאהבו. "הדייט ראשון שלנו היה מחוץ לבית החולים, באזור המעיינות בירושלים", הם נזכרים בחיוך.
תקופת ההיכרות השתלבה בטיפול המסור שהעניקו לחולים, בעיקר הקשישים, של הגל הראשון. עינת: "קצת חששתי בתחילת המגפה כי עוד לא ידעו ממש מה זה קורונה ובעיקר הייתה היסטריה. גרתי בדירה בנחלאות ולא ראיתי את ההורים או את סבא וסבתא, אבל היה חשוב לי לעזור לחולים".
הזוג הצעיר התחתן לאחרונה וממשיך כמובן בתחום הרפואי. עינת היא סטודנטית לרפואה שנה שנייה. עדין יתחיל ללמוד רפואה בשנה הבאה.