עידן בז'רנו, חתנו של לואיס הר, הגיב הבוקר (שני) בשיחה עם ynet לחילוץ הדרמטי ברפיח של פרננדו סימון מרמן (60) וחתנו. "נפגשנו בחטף, הם עדיין בבדיקות", סיפר בהתרגשות על הרגע שבו פגש את השניים בבית החולים שיבא, "על פניו נראה שהם יחסית בסדר, למרות ששניהם ירדו מאוד במשקל ונראים מותשים. סך הכול הם מחייכים ונראה שיש להם הקלה על הלב".
5 צפייה בגלריה
לואיס הר ופרננדו מרמן
לואיס הר ופרננדו מרמן
התמונה הראשונה מאז החילוץ. מימין לשמאל: לואיס, קלרה, פרננדו וגבריאלה
5 צפייה בגלריה
עידן בז'רנו
עידן בז'רנו
"פשוט אמרו לנו 'הם בידינו, תגיעו לבית החולים'". עידן בז'רנו, חתנו של לואיס הר
(צילום: REUTERS/Susana Vera)
5 צפייה בגלריה
המשפחות של פרננדו מרמן ולואיס הר
המשפחות של פרננדו מרמן ולואיס הר
לואיס ופרננדו עם המשפחות, כמה ימים לפני המתקפה
בז'רנו מספר על השיחה המשמחת והבלתי-צפויה שהתקבלה באמצע הלילה: "הגענו לפה (לבית החולים - י"צ) ב-04:30 בערך, זה מרגיש לי כבר אמצע היום. קיבלנו טלפון ב-03:30, ישנו שנת ישרים עד שקפצנו מאושר מהמיטה כשפשוט אמרו לנו - 'הם בידינו, תגיעו לבית החולים'. זאת הייתה הקלה ענקית".
גם בנסיעה לבית החולים התקשו במשפחה להאמין שזה באמת קרה: "לקח לנו כמעט שעה להגיע לבית החולים ואני לא בטוח כמה אשתי נשמה בזמן הזה, לא היה לנו ברור מה אנחנו עומדים בכלל לפגוש וזאת כזאת הקלה". בעת השיחה הוא סיפר כי קלרה מרמן, שבן זוגה ואחיה הם החטופים ששוחררו, עדיין לא הגיעה לבית החולים: "קלרה בדרך לבית החולים והם עדיין לא נפגשו, בטוח שזה יהיה מרגש מאוד". בז'רנו סיפר כי שני החברים הטובים כבר מתכננים "על האש".
לצד השמחה הגדולה, למשפחה חשוב היה להעביר מסר למקבלי ההחלטות גם הבוקר, בצל המגעים לעסקת חטופים נוספת והמו"מ שמתנהל בקהיר: "חשוב לנו לומר - שניים זה לא ניצחון, זה פלוס ענק בדרך של כולנו להחזיר את כולם כמה שיותר מהר".
מקיבוץ ניר יצחק, שממנו נחטפו השניים, נמסר: "כמה טוב לראות אתכם שוב. קיבוץ ניר יצחק נרגש מבשורת שחרורם של לואיס הר ופרננדו מרמן. השניים נחטפו מביתה של קלרה, חברת הקיבוץ, יחד עם בנות משפחתם. קלרה ובנות המשפחה שוחררו, ומאז נאבקות לשחרורם של לואיס ופרננדו. היום התעוררנו לחדשות המרגשות על שובם - אנו מברכים את קלרה האהובה שלנו, את בני המשפחה וכמובן את לואיס ופרננדו. תודה רבה לכוחות הביטחון על הצלחת מבצע 'יד זהב'. מקווים ומייחלים לשחרורם המהיר והבטוח של שאר החטופים".
5 צפייה בגלריה
נעדרים
נעדרים
המשפחה שוב שלמה. מימין לשמאל ומלמעלה למטה: לואיס הר, גבריאלה ליימברג, פרננדו סימון מרמן, קלרה מרמן ומיאה ליימברג
5 צפייה בגלריה
עצרת המשפחות בתל אביב בכיכר החטופים
עצרת המשפחות בתל אביב בכיכר החטופים
"שניים זה לא ניצחון, זה פלוס ענק בדרך של כולנו". כיכר החטופים, במוצ"ש
(צילום: דנה קופל)
סגנית מנהל שיבא עדכנה בהצהרה מבית החולים הבוקר כי מצב השניים מוגדר "טוב". "מצבם נראה טוב. אנחנו צפויים לנוכח התקופה הממושכת בשבי לעוד בדיקות בימים הקרובים. המשפחות איתם. אנחנו נלווה אותם בהמשך", אמרה, "אנחנו בהערכה ראשונית מאוד שמחנו אנחנו והם להיפגש יחד. נעריך אותם בעוד כמה שעות ובימים הקרובים. מאוד מתרגשים ואני בטוחה שגם אני וגם הם לא נשכח את הלילה הזה".
חמישה בני משפחה נחטפו מהממ"ד של קלרה מרמן בבוקר 7 באוקטובר: פרננדו סימון מרמן ולואיס הר שחולצו הלילה ממבנה ברפיח ושבו לארץ בחיים אחרי 129 ימים בשבי, בת זוגו של לואיס ואחותו של פרננדו קלרה מרמן (63), אחותה גבריאלה ליימברג (59) וביתה של גבריאלה מיאה (17) - שתמונתה שבה לישראל עם הכלבה בלה שנחטפה יחד עימה הפכה לאחת המזוהות עם עסקת החטופים האחרונה.
"יש לנו עוד 134 חטופים ברצועה ונעשה הכול כדי להשיבם", אמר דובר צה"ל הלילה. מבצע החילוץ נוהל מחפ"ק שבו ישבו הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר, המפכ"ל יעקב שבתאי ומפקד חיל האוויר תומר בר. בשלב מסויים הצטרפו לחפ"ק ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט.