תיעוד: אב ובנו פורצים את שרוול המטוס וקופצים כדי לעצור את הטיסה שפספסו

שלושה ישראלים, אב ושני בניו, נעצרו היום (שלישי) בנמל התעופה באיסטנבול לאחר שהחמיצו את טיסתם לישראל - פרצו את השרוול וניסו לעצור את המטוס. השניים קפצו מהשרוול, שבגובה שלושה מטרים, לרחבת הטיסה, במטרה למנוע מהמטוס להמריא, ונעצרו על-ידי כוחות האבטחה במקום.
ממשרד החוץ נמסר כי המקרה מוכר ובטיפול הקונסולית באיסטנבול, חני נחמיאס. "היום נעצרו אב ושני בנים, בשל התפרצות לשטח אווירי לאחר שהמשפחה החמיצה את הטיסה ארצה. השלושה נעצרו, נלקחו לתחנת המשטרה, וממתינים להליך בפני הרשויות", כך נכתב בהודעת המשרד.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: אב ובן ישראלים פורצים את שרוול המטוס וקופצים מגובה 3 מטרים כדי לעצור את הטיסה שפספסו בשדה התעופה באיסטנבול, טורקיה
תיעוד: אב ובן ישראלים פורצים את שרוול המטוס וקופצים מגובה 3 מטרים כדי לעצור את הטיסה שפספסו בשדה התעופה באיסטנבול, טורקיה
התקרית בנמל התעופה
במקביל, גורמים בשגרירות טורקיה התייחסו היום לשלושת הישראלים, שנעצרו בשבוע שעבר בחשד שהטרידו ונהגו באופן בלתי הולם בדיילת טורקייה, ואמרו כי הם נמצאים במתקן למהגרים לא חוקיים - ויגורשו לישראל ביומיים הקרובים.
השלושה נעצרו בשדה התעופה באיסטנבול יחד עם שישה ישראלים נוספים, שנחקרו ושוחררו לאחר כמה שעות. לפי החשד, הם הטרידו את הדיילת במהלך טיסה מישראל לטורקיה של חברת התעופה פגסוס.
2 צפייה בגלריה
מטוס פגסוס ב נמל תעופה אטאטורק ב טורקיה
מטוס פגסוס ב נמל תעופה אטאטורק ב טורקיה
השלושה מוחזקים במתקן למהגרים ויגורשו לישראל. מטוס של חברת פגסוס, ארכיון, ודוד שושקוב
(צילום: רויטרס)
אחות של אחד מהעצורים, תושב שדרות דוד שושקוב (30), טענה כי הוא כלוא כשבוע בבית מעצר ליד הגבול עם סוריה. "במטוס הייתה דיילת שהסבירה את כל פעולות הביטחון שצריכים לנהוג במטוס. אחי הסריט אותה בנייד שלו והוא ועוד שמונה נוסעים צחקו עליה", אמרה האחות. "בסוף ההדרכה היא ניגשה אליו וביקשה למחוק את הסרטון. אחי מסר לה את הפלאפון והיא מחקה את הסרטון והיה נראה שהכול נרגע, ועל פניו הכול בסדר, אבל לא כך היה".
לדברי האחות, "בנחיתה של המטוס כולם חיכו זמן ממושך כדי לצאת, כיון שהדיילת הזמינה משטרה. כאשר פתחו את הדלתות, השוטרים שמו אזיקים על תשעה אזרחים ישראלים שהדיילת הצביעה עליהם ולקחו את כולם לחקירה. מסתבר שהדיילת אמרה שהבחורים הטרידו אותה מינית".
היא סיפרה כי יום לאחר המעצר, "ערכו לאחי משפט ונאמר לו שהוא יגורש מטורקיה, אך בגלל החגים לא יכולים לשחרר אותו עד יום שני. בינתיים העבירו אותו למעצר בבית כלא שנמצא בגבול עם סוריה, מרחק של ארבע שעות נסיעה מאיסטנבול, בטענה שאין להם מקום אחר לשים אותו".