רימה משפחה שלמה: פלסטיני ששהה בארץ בניגוד לחוק הצליח להערים על משפחה שלמה בבאר שבע תוך כדי שהתחזה לכירורג, ישן בביתם - וגנב מהם כסף ורכב. כך עולה מכתב האישום שהגישה לשכת התביעות של המשטרה נגד אחמד עכילה (33) בשבוע שעבר.
השתלשלות האירועים החלה בסוף אוקטובר. עכילה נתקל בישראלית בתחנת דלק במרכז הנגב בבאר שבע כשהוא לבוש במדים של חדר הניתוח בבית החולים סורוקה - ובין השניים נרקם קשר ידידותי. הוא הציג את עצמו ככירורג בכיר שניתח את אמה בבית החולים רמב"ם, וסיפה לה שכעת הוא מתגבר את הצוותים בבית החולים סורוקה בעיר. האישה, שהתרשמה מעכילה, הזמינה אותו לסעוד בביתה למחרת. עכילה הגיע לארוחה, וידידתו החדשה הכירה לו את בעלה ואת הוריה המבוגרים.
1 צפייה בגלריה
השב"ח והזוג שגנב מהם את הרכב
השב"ח והזוג שגנב מהם את הרכב
עכילה ובני הזוג המבוגרים
באותו הערב סיפר עכילה כי בעל הדירה שלו מעוניין לפנות אותו אם לא יעביר לו 2,500 שקל, והודה שהוא מתקשה לגייס את הכסף. בעלה של האישה נתן לו 3,000 שקל במזומן, ואף הציע לו להתגורר בינתיים ביחידת הדיור שבבעלותו. הבעל מסר לו את המפתחות ליחידת הדיור עוד באותו הערב, ועכילה העביר שם את הלילה. כמה ימים לאחר מכן, מתאר כתב האישום, הבעל פגש את עכילה והציע להעסיע אותו לסורוקה. כשיצא לרגע מהרכב כדי להביא דבר מה מהמשרד - עכילה גנב 6,000 שקל שהיו במכונית.
במשטרה ציינו כי עכילה הצליח להערים גם את בנם של הזוג המבוגר, שמסר לו את תעודת הזהות שלו כדי שיסייע לו לקבוע תור בבית החולים. עכילה סיפר לו שהוזעק לעבודה במרכז הארץ, וביקש ממנו את רכבו לכמה שעות. הבן נענה בחיוב, אך בחלוף כמה שעות, כשעכילה נעלם עם המכונית - הגיש הבן תלונה במשטרת באר שבע בגין גניבה.
בבדיקה עלה כי לעכילה גיליון הרשעות קודמות בגין גניבת רכבים, התחזות לאדם אחר, התחזות לעובד ציבור ואף ריצה תקופות מאסר ממושכות בעברו. עכילה הוכרז כדרוש חקירה וכעבור יומיים הגיע למעבר חשמונאים, סמוך למודיעין עילית, כשהוא לבוש במדי רופא. הוא סיפר לחיילים שהוא נהג אמבולנס וצריך לעבור לשטח ישראל, כשהוא מציג להם את תעודת הזהות של הבן ממנו גנב את הרכב. חשדם של החיילים התעורר ובבדיקה קצרה מצאו כי המשטרה מחפשת אחריו.
חוקרי היחידה ללחימה בפשיעה עצרו את עכילה, שהכחיש בחקירה את גניבת הכסף והרכב. כשהחוקרים הציגו לו את אחת הראיות - תמונה שבה הוא צולם עם בני הזוג בעודו לבוש במדי רופא - טען כי הם אלה שנתנו לו את המדים. במשטרה מייחסים לעכילה עבירות התחזות לאדם אחר במטרה להונות, גניבת רכב, התחזות לעובד ציבור וכניסה לישראל שלא כחוק - ודורשים להאריך את מעצרו עד תום ההליכים נגדו.
"מדובר באירוע חמור שבו הנאשם התחזה לרופא", אמר רס"ר מאור מעתוק, ראש צוות חקירה ביחידה ללחימה בפשיעה בתחנת באר שבע. "הוא התחזה לעובד ציבור בכוונה להוליך שולל ולהונות אנשים שנתנו בו את אמונם. הם פשוט האמינו לו והוא התחבב עליהם". במשטרה קראו לציבור ומסרו: "ככל שמישהו מזהה מקרה דומה, אנו מבקשים לפנות לתחנת המשטרה הסמוכה לאזור מגוריו ולדווח על כך".