החלטת ישראל לאפשר הבוקר (רביעי) תדלוק במעבר רפיח של משאיות אונר"א, שמשמשות להכנסת סיוע הומניטרי, מובילה עוד ועוד שרים וחברים בקואליציה למתוח ביקורת על הצעד. ההחלטה התקבלה בישראל לבקשת הממשל האמריקני, אחרי שסוכנות אונר"א הודיעה על עצירת פעילותה ההומניטרית בעזה לאחר שאזלו מאגריה.
2 צפייה בגלריה
מעבר רפיח מצרים משאית דלק מצרית מחכה להיכנס לעזה
מעבר רפיח מצרים משאית דלק מצרית מחכה להיכנס לעזה
משאית הדלק במעבר רפיח. בקואליציה ביקרו
(צילום: SAID KHATIB / AFP)
לפי מקור הומניטרי ששוחח עם רויטרס, מדובר בכ-25 אלף ליטר. לפי אותו מקור, הדלק מיועד אך ורק למשאיות של האו"ם בעזה - ולא לבתי החולים. עוד אמר כי ארה"ב לחצה על האו"ם לקבל את הדלק.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כתב בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו כי "סולר = נשק", ושרת התחבורה מירי רגב כתבה: "דלק לאונר"א זה דלק לחמאס".
ח"כ טלי גוטליב תקפה את הקבינט הביטחוני ואת הממשלה בעקבות ההחלטה. "היום ישראל הכניסה 26 אלף ליטר דלק לעזה בניגוד להבטחות ראש הממשלה", היא ביקרה. "אז אם נדמה לאיזה מצביע ימין שאני אעמוד מנגד ואשתחווה לראש הממשלה ולממשלה - שיחשוב שנית. אני חושבת רק על עם ישראל. עם ישראל לא מסכים שייכנס דלק לרצועה, הוא לא מסכים שתהיה הפסקת אש בלי השבת החטופים, אבל הממשלה לא למדה כלום, היא באותה קונספציה הזויה. ניתן וניתן ונקבל חזרה שקט".
הכותרת
כאב של לוחמים: היחידות ביקשו קב"ן ביום הראשון למלחמה
25:36
2 צפייה בגלריה
מירי רגב ואיתמר בן גביר
מירי רגב ואיתמר בן גביר
מירי רגב ואיתמר בן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי, יואב דודקביץ')
מנהל אונר"א בעזה סיפר: "קיבלנו 23,027 ליטר דלק ממצרים (שווה ערך לחצי משאית) והוגבלנו להשתמש בדלק על ידי הרשויות הישראליות רק להובלת סיוע מרפיח. הכמות מייצגת רק תשעה אחוז ממה שאנחנו צריכים מדי יום כדי להמשיך בפעילויות מצילות חיים".
הוא הוסיף והבהיר: "אין דלק למים או לבתי חולים. חצי משאית דלק לא מספיקה בכלל. יש לנו צורך הרבה יותר גדול בדלק. השימוש בדלק ככלי מלחמה חייב להיפסק מיד".