תיעוד הרצח ליד קניון הזהב בראשון לציון

המשטרה הודיעה אחר הצהריים (יום שני) על פענוח רצח שימי (שמעון) דדון בחודש אוגוסט האחרון סמוך לקניון הזהב ועל הגשת הצהרת תובע נגד שני חשודים. על פי החשד, ארבעה עבריינים, רונן ירמיהו בן 22 מדימונה, רן יחזקאל בן 22 מאור יהודה, גל שושני בן 48 מבית דגן ודור יוסף בן 27 מרמת גן, עמדו מאחורי הרצח במסגרת סכסוך מתמשך עם קבוצת עבריינים אחרת.
מהחקירה שנוהלה על ידי ימ"ר תל אביב עלה כי החשודים ירמיהו ויחזקאל הצטיידו בקטנוע T-MAX גנוב עם לוחיות זיהוי מזויפות ואקדח מסוג גלוק, ונערכו באזור אור יהודה. החשוד שושני, על פי החשד, יצר קשר עם חברי קבוצת העבריינים המסוכסכת כדי להביא אותם לפגישה באזור קניון הזהב בראשון לציון בעניין חוב כספי שלו אליהם.
התיעוד שפרסמה המשטרה מהרצח
(צילום: דוברות המשטרה )

3 צפייה בגלריה
שימי דדון
שימי דדון
הנרצח שימי דדון וזירת הרצח
3 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
(צילום: יריב כץ)
שושני, כך עלה מהחקירה, הגיע לפגוש את החבורה ליד הקניון, ובמהלך הפגישה, בעודו מתרחק מהחבורה, הגיע אל המקום הקטנוע שבו נהג יחזקאל ומאחוריו ירמיהו. ירמיהו שלף אקדח והחל לירות לעבר הקבוצה היריבה שהחלה להימלט בריצה ובקטנוע. ירמיהו, על פי החשד, זינק מעל הקטנוע והחל לרדוף בריצה אחר דדון תוך כדי ירי. דדון נפגע מהיריות והחשודים נמלטו מהמקום. כוחות רפואה שהגיעו אל המקום קבעו את מותו של דדון. המשטרה מסרה כי במסגרת החקירה נעשו פעולות טכנולוגיות, ובסיומן נעצרו הארבעה.
הרצח אירע בחודש אוגוסט, לאור יום, מטרים ספורים מהקניון - שנחשב לאחד המקומות ההומים ביותר במרכז. בהלה גדולה נרשמה בקרב המבלים, עובדי הקניון והמשרדים הרבים שסמוכים לו. "באתי לצאת מהקניון, ופתאום שמעתי רעש של קלעים", סיפר אז אבי, תושב ראשון לציון. "מיד רצתי פנימה, והיו איתי עוד כמה אנשים שנכנסו לפאניקה. לא ייאמן שדברים כאלה קורים באמצע היום, בעיר כזו מרכזית בישראל. לחבר'ה האלה אין בושה, והמשטרה לא שומרת עלינו מספיק".